Analytics

Bu Blogda Ara

10 Nisan 2012 Salı

Hyundai ix35 1.6 GDI: ÖTV’ye çalım atıyor

Hyundai’nin yeni marka imajını en iyi yansıtan modellerden biri olan ix35, 1.6 litrelik benzinli versiyonu ile testimize konuk oluyor. 2.0 litrelik dizel motorlu versiyonunda otomatik şanzıman sunulan model, 1.6 litrelik benzinli versiyonunda ise manuel şanzımanla alınabiliyor. Bu versiyonun en büyük avantajı ise hiç şüphesiz fiyatı. Dizel motorlu kardeşinin neredeyse yarı fiyatına satılan model, zengin donanımlarıyla lüks hissini yaşatmayı başarıyor.



Tasarım
Doksanlı yılların Hyundai tasarımlarını rakipleri ile karşılaştırdığımızda çok geride olduklarını- görürdük. Aradan geçen yıllarda Güney Koreli üretici kendini teknik olarak geliştirdiği gibi görsel olarak da çok değiştirdi. Avrupalı tüketicilere hitap eden tasarımlar eskisinden çok daha iyi görünüyor. Hyundai yeni tasarım anlayışını, BMW’de de görev yapmış olan Thomas Buerkle’nin yardımıyla şekillendirdi. Keskin çizgileri dinamik bir şekilde yorumlayan ix35, şık bir görünüme sahip. 4410 mm’lik uzunluğu kardeş marka Kia’nın aynı platfomu kullanan modeli Sportage’dan 30 mm daha kısa olsa da, crossover segmentinin en güçlü üyesi olarak nitelendirilebilecek Nissan Qashqai’den 80 mm daha uzun ve 37 mm daha geniş. Ayrıca 55 mm daha yüksek yapısı sayesinde Qashqai’den çok daha heybetli duruyor. ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları 24.2, 26.9 ve 17 derece. Bu değerler 4x4 versiyonla aynı ve bu sayede test aracımız ön lastiklerinin yere tutunabildiği hafif bozuk arazide sıkıntısız ilerliyor. 591 litrelik bagaj hacmi sınıfına göre gayet iyi.





İç mekan

Açık renk döşemeleri ve cam tavanıyla çok ferah görünen iç mekana geçildiğinde, dış tasarımdaki çizgilerin burada da devam ettirildiğini görüyoruz. Sert plastik malzemelerle şekillendirilmiş ön konsolda kalite hissi maalesef üst düzey değil. Neyse ki işçilik konusunda ix35 başarılı. Mavi aydınlatmalı gösterge grubu, müzik sistemi ve klima ekranının okunabilirliği çok iyi. Gece yolculuklarında çok göz yorucu olabilen aydınlatmaların şiddetinin ayarlanabilir olması çok yerinde bir karar olmuş. Vites kolunun hemen ön tarafında ix35’in otomatik park asistan butonu bulunuyor. Bu düğmeye ilk basıldığında ix35 yolun sağ tarafında park yeri arama başlıyor ve uygun aralık bulunduğunda sizi uyarıyor. Bu andan sonra siz sadece gaz ve fren pedalları ile ilgileniyorsunuz. Direksiyon manevrası ise tamamen aracın kontrolünde oluyor. Sistem usta şoförleri kıskandıracak şekilde park edebiliyor. Özellikle acemi sürücüler bu opsiyona bayılacaktır!



Motor
Hyundai ix35 ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Daha önce 2.0 litrelik dizel seçeneğini test ettiğimiz araç bu sefer 1.6 litrelik GDI benzinli motoruyla konuğumuz. 1591 cc’lik motor 6300 d/d’da 135 hp güç üretiyor. Maksimum tork 165 Nm ise 4850 d/d’dan itibaren hizmetinizde oluyor. Bir atmosferik motora göre oldukça başarılı değerlere sahip ünite çok sessiz çalışıyor. ix35’i bu motor seçeneği ile satın aldığınızda herhangi bir çekiş kontrol sistemine sahip olmuyorsunuz. Araç motordan gelen hareketi 6 kademeli manuel şanzımanla ön aksa aktarıyor. Bu motor seçeneğinde otomatik vites opsiyonu sunulsaydı etrafımızdaki ix35 sayılarının bir hayli fazla artacağına kesin diyebilirdik.  1.6 litrelik atmosferik motorun aracı taşıyamayacağı konusunda bazı şüpheler var ancak yola çıkınca bunların ne kadar yersiz olduğunu görüyoruz. ix35; 11.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve maksimum 178 km/s hıza çıkıyor. Bu değerler C sınıfı atmosferik motorlu araçlara çok benzer. Zaten ix35’in 1380 kg’lık ağırlığı da boyutuna göre oldukça düşük. Motorun yakıt tüketimi ise kullanım tarzına bağlı olarak 7-10 lt/100 km arasında değişiyor. Bizim testimizin sonucunda ix35’in ortalama yakıt tüketimi 8,9 lt/100 km olarak ölçüldü.


 

Konfor ve yol tutuş
Hyundai ix35 iyi çalışan süspansiyonları sayesinde bozuk zeminlerden kaynaklanan darbeleri yeteri kadar emiyor. Sertliği iyi ayarlanmış süspansiyonlar yol tutuş konusunda da tatmin edici performansı gösteriyorlar. ix35 yüksek yapısına rağmen segmentine göre gayet iyi yol tutuyor.  ESP sistemini standart sunan model, işlerin kontrolünüzden çıkmaya başladığı anda kontrolü eline alarak sizi tekrar çizginize sokmaya yardımcı oluyor. ix35, hafif debriyaj yapısı, iyi dozlanan frenleri ve hissiz fakat yumuşak direksiyonuyla kullanımı rahat bir otomobil.
Araç içerisindekilerin konforu içinse her şey düşünülmüş. Rahat koltukların yan destekleri ise daha iyi olabilirdi. Soğuk günlerde en çok sevilen donanım olan koltuk ısıtmanın hem ön hem de arka koltuklar için sunuluyor olması etkileyici. ix35 yüksek hızlara çıkıldıkça rüzgar ve yol sesi almaya başlıyor. Aracın yol sesi konusunda biraz daha iyileştirilmesi uzun yolculuklardaki konforu arttırabilir.





Güvenlik
Hyundai ix35, girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. Modelin yolcu kabini ön çarpışma testinden sonra stabil kaldı.  ix35 içerisindeki mankenlerin diz ve uyluk bölgeleri iyi korundu. Değişik boylardaki mankenlerde de ix35 benzer sonuçlara imza attı. Yandan çarpışma testinde mankenler iyi korundu ancak bazı testlerde perde hava yastığı kapı direği döşemesine sıkışarak tam açılmadı. Bu yüzden ix35 yan çarpışma ve yan direk çarpışma testlerinden ceza aldı. Direk çarpışma testinde ix35 içerisindekilerin göğüs kafesi sınır değerlerde korundu. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisi ix35’de minimum seviyede oluştu ve araç iyi puanlar elde etti.

 

Yorum-Selim Erkek
Etrafınızda gördüğünüz SUV modellerinin ne kadarının araziye girdiğini düşünüyorsunuz?  Parmakla sayılacak kadar az olduğuna emin olabilirsiniz. İnsanlar bu araçları trafikte daha yüksekte konumlanmak ve gösteriş için alıyorlar. Öyleyse gelişmiş arazi çekiş sistemlerine para ödemeye ne gerek var? Heybetli görüntüsünün yanında, zengin donanımı ve konforuyla insanı etkileyen ix35’in dört tekerden çekiş sistemine veya diferansiyel kilidine sahip olmaması neredeyse kimsenin umurunda değil. 1.6 litrelik motorla beraber ix35’in fiyatı neredeyse yarı yarıya düşüyor, yıllık vergisi de keza aynı şekilde önemli ölçüde azalıyor. Hyundai bu versiyonda otomatik şanzıman seçeneği sunabilseydi çok daha fazla kişinin tercih listesine girebilirdi. Aracın eleştirilecek noktalarına gelirsek, ix35’in otomatik park asistanı büyük kolaylık sağlıyor fakat geri manevra sırasında biraz hızlı davranırsanız hemen devreden çıkıyor. İkinci sıkıntı ise sesli çalışan süspansiyon sistemi bozuk yollarda uzun süre kullanımın ardından rahatsızlık verebiliyor. Bunların dışında ix35 sahibini pişman etmeyecek bir araç.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 GDI
Motor Hacmi:1591 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:135 hp 6300 d/d
Maksimum Tork: 168 Nm 4850 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11.1 s
Maksimum Hız:178 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,2 lt
Şehir Dışı:6,0 lt
Karma:6,8 lt
Test:8,9 lt
Boyutlar
Uzunluk:4410mm
Genişlik:1820mm
Yükseklik:1670mm
Dingil Mesafesi:2685mm
Bagaj Hacmi:591/1436 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
Boş Ağırlık:1380-1502 kg
Lastik Boyutu:225/60 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder