Analytics

Bu Blogda Ara

13 Mart 2012 Salı

MINI Cooper Coupe S 'MINIk Sporcu!'


MINI Cooper ailesinin son üyesi aynı zamanda en atletik olanı oldu. Şimdiye kadarki en sportif MINI formu olan MINI Cooper Coupe, ilgi çekici tasarımı ve keyifli sürüş özellikleri ile farklı olmak isteyenlerin tercihi olacak! MINI Cooper Cabrio üzerine geliştirilmiş olan Coupe, farklı tavan yapısı ile hemen fark ediliyor. Aracı görenlerin pek çoğu üstünün açılıp açılmadığını soruyor, ancak o zevki yaşamak için biraz daha beklemeniz gerekli!
Tasarım 
Genel tasarım çizgileri standart bir MINI Cooper ile bezer olsa da MINI Coupe’nin profil görünümü tamamen yeni bir dünyaya kapı aralıyor. Basık tavan yapısıyla sadece sürüş odaklı olduğunu vurgulayan aracın tavanı sonradan geçirilmiş bir başlık gibi duruyor. Alçak tavan yapısı sayesinde düşürülmüş ağırlık merkezi ve uzun aks aralığı bu otomobilin safkan sürüş için geliştirildiğinin ipuçlarını aslında. Aracın arka aksı üzerine daha fazla rüzgar bastırma gücü oluşturmak için 80 km/s hızdan sonra çıkan spoiler, içeriden elektronik olarak da kontrol edilebiliyor. Test aracımızın kaputu üzerinde gördüğünüz hava girişi onun bir Cooper S olduğunun en büyük işareti. Arka kısımda ise ortaya konumlandırılmış egzozdan bu aracın Cooper S olduğunu anlayabilirsiniz. Diğer bir yöntem ise bu egzozdan çıkan patlama seslerini dinlemek olabilir! 3734 mm uzunluğa sahip olan MINI Cooper S Coupe, Peugeot RCZ’den 55,6 cm daha kısa. Modelin sunduğu 280 litrelik bagaj hacmi bu sınıf için gayet yeterli.
 İç mekan
 MINI Cooper S Coupe’nin içerisine geçildiğinde maalesef diğer MINI modellerinden farklı bir hava bulamıyoruz. Her şey hatchback kardeşi ile çok benzer yapıda veya aynı. Şalter şeklindeki kumanda elemanları MINI’ye özgü ve bu otomobilde gerçekten iyi duruyorlar. Orta konsolun en belirgin öğesi olan hız göstergesi ise tüm iyi niyetimize rağmen eleştirilmeyi hak ediyor . Kaliteli malzemeler ve iyi işçiliğin göze çarptığı iç mekanda bir miktar basıklık hissediliyor. Muhteşem ses kalitesi ile müzik dinlemenin keyfine varacağınız otomobillerden biri olmasına rağmen ses sisteminin kontrol butonlarının küçüklüğü kullanımı zorlaştırıyor. Hız göstergesinin ortasına yerleştirilmiş 6.5 inçlik renkli bilgi ekranı BMW’den devşirilmiş ve kullanımı gayet kolay. Bu sistemi kontrol eden kontrol butonlarının biraz daha kaliteli olması ise daha keyif verici bir kullanıma imkan tanırdı. İki kişinin rahatlıkla yolculuk yaptığı MINI Coupe’de iç mekanda eşya gözü sayısı çok fazla değil ancak koltukların arkasındaki boşluk bütün ihtiyaçları karşılayacak kadar geniş. Ayrıca bu kısımdan bagaja erişimin olması da büyük kolaylık sağlıyor.
 Motor
 Tüm Cooper S logolu araçlardaki gibi bu MINI Cooper S Coupe’nin motor kaputunun altında da 1.6 litrelik twin scroll turbo motor görev yapıyor. PSA grubu ile ortak geliştirilen ünite tam dört yıl üst üste kendi kategorisinde yılın en iyi motoru ödülünü aldı. 5500 d/d’de 184 hp güce sahip olan ünite 1600-5000 devir bandında 240 Nm tork değeri sunuyor. Bu torku anlık olarak 260 Nm olarak verebilmesi bu motorun en güzel özelliklerinden. Yakıt tüketimini düşürmeye yönelik yapılan MINIMALISM çalışmaları tüketimin düşürülmesine yardımcı olsa da sol ayağınız bunun aksi yönünde çalışıyor! MINI o kadar keyifli hızlanıyor ki yakıt tüketimini çok düşünmüyorsunuz. Sport moda aldığınızda vites geçiş hızlarını arttıran otomobil, egzozundan da sizi daha hızlı gitmeye teşvik eden homurtular çıkarıyor. Testimizin sonunda 9,3 lt/100 km ortalama yakıt tüketen MINI Coupe, hakkını vererek kullandığınızda 12 lt/100 km tüketim değerini rahatlıkla geçiyor. Tabi bu tüketim değerini sakin otoyol kullanımlarında 6 litre civarına çekmek de mümkün.
 Konfor ve yol tutuş
MINI logosu taşıyan her otomobil iyi yol tutuyor ama MINI Coupe bunların içerisinde en keyif verici oalnı. Çok iyi ayarlanmış ağırlık dağılımı, inanılmaz hisli direksiyonu ve sert süspansiyon yapısı MINI Cooper S Coupe’yi tam bir viraj avcısı yapıyor. Hızlanması kadar frenlemesi de performanslı olan modelin sürücüye verdiği güven hissi üst düzeyde. Kullanım son derece zevkli ancak bozuk yollarda yolculuk bu kadar eğlenceli değil maalesef. Konfor konusunda ülkemiz yollarında ciddi sıkıntılar yaratabilecek model, çukurları içeriye neredeyse olduğu gibi yansıtıyor. Bu sertlikteki bir otomobilde iç mekanda çıtırtı seslerinin duyulmaması ise dikkat çekici. Güvenlik MINI Cooper Coupe’nin EuroNcap çarpışma testine henüz bir katılımı bulunmuyor.
 Yorum-Selim Erkek
MINI Cooper en heyecan verici formuna kavuştu! Uzun aks aralığı, köşelere yerleştirilmiş tekerlekler, güçlü motor ve rijit şasiden sonra son olarak da alçaltılmış tavan yapısı. Artık MINI Cooper’ın sürüş zevki bir adım öteye taşındı. Hep MINI modellerinin sürüş keyfini övüyoruz ama bu bambaşka. Virajlarda o kadar kontrollü ki, ne zaman ne tepkiler vereceğini daha direksiyona ilk geçtiğiniz anlarda size hissettiriyor. Egzozundan çıkan homurtular, motorunun devir çevirme isteği ve yolu birebir hissettiren direksiyon hep daha hızlı olma isteği doğuruyor. Otomobil kullanırken en çok sürüş zevkine önem veriyorsanız MINI Cooper Coupe’yi mutlaka kullanmalısınız. Bunun haricinde otomobilin en çok eleştirilecek kısmı duvar saati boyutundaki hız göstergesi. Bu kısma göz atmak çok zor, neyse ki direksiyonun arkasındaki devir saatinin ortasında dijital olarak ek bir hız göstergesi daha var. Büyük bilgi ekranından ülkemiz için navigasyon özelliği sunulmaması da, bu donanım gelene kadar eleştirilebilir.


Teknik Özellikler
Motor: 1,6 Turbo
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 184 hp 5500 d/d
Maksimum Tork: 240 Nm 1600--5000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 7,1 s
Maksimum Hız: 224 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8,9 lt
Şehir Dışı: 5 lt
Karma: 6,4 lt
Test: 9,3 lt
CO2 Emisyonu 149 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 3734 mm
Genişlik: 1683 mm
Yükseklik: 1384 mm
Dingil Mesafesi: 2467 mm
Bagaj Hacmi: 280 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1190 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R17


                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder