Analytics

Bu Blogda Ara

29 Mart 2012 Perşembe

Honda Civic 1.6 Elegance: Fiyatıyla öne çıkıyor

Benzinli sedan otomobiller içerisinde Türkiye’de çok özel bir yere sahip olan Honda Civic yenilendi. Dokuzuncu jenerasyonu ile karşımıza çıkan Civic, selefinden daha muhafazakar bir tasarımla geldi. Ülkemizde oluşturduğu sorunsuzluk imajını arkasına alan Civic, tek motor seçeneği ile satılıyor. 1.6 litrelik atmosferik ünite ile beraber satılan otomatik şanzıman Civic’in en büyük kozu. Rakiplerinin hemen hepsinde dizel motor seçenekleri sunulurken Civic’in bu alternatifi sunamaması büyük eksiklik.

Tasarım




Yeni Civic bir önceki nesli kadar etkileyici bir tasarıma sahip değil maalesef. Eski Civic cesur tasarımıyla adından söz ettirmişti ama yeni nesil o kadar cesur olamamış. Sıradan çizgilerle oluşturulmuş ön kısımda Honda City’nin izlerini görüyoruz. Honda logosunu ortasına alacak şekilde yerleştirilmiş kromajlı şerit sayesinde aracın ön kısmına daha elit bir hava katılmış. Profilden iyi görünen modelin yan camlarında kelebek camları bırakıldığını görüyoruz. Büyük yan aynalar selefinden kalma bir hatıra gibi. Aracın hayal kırıklığı yaratan kısmı arka tarafı… Arka tasarım çok sıradan. Arka tasarım için şu noktası güzel diye bir yorum yapamıyoruz. Sadece genişliği 5 mm artan Civic, Volkswagen Jetta’dan 9,9 cm, Renault Fluence’den ise 6,5 cm daha kısa. Modelin 440 litrelik bagaj hacmi rakiplerinin 500 litre üzerindeki bagaj hacimlerinin yanında biraz küçük.




İç mekan
Sürücüye yönelik tasarlanmış ön konsolunda sert malzemelerin kullanıldığı Civic, bazı markaların bir alt segmentteki modelleriyle yarışır durumda. Kalite hissi konusunda selefinin daha iyi bir konumda olduğunu bile düşünebilirsiniz. Modelde kullanılan gösterge grubu iki kısımlı olarak tasarlanmış. Direksiyonun ortasından takip ettiğimiz kısımda devir göstergesi bulunurken, direksiyon üzerinden dijital hız göstergesini görüyoruz. Hız göstergesinin yan kısımlarında bulunan çizgiler sürüş stilimize göre renk değiştiriyor. Ekonomik bir sürüş karakteri ile yol alıyorsanız yeşile dönen ışıklar, gaza yüklendiğiniz durumlarda maviye dönüyor. Ergonomik açıdan tüm kumandaların sorunsuz olduğu araçta havalandırma kapaklarının birbirinden çok farklı yapısı simetri takıntısı olanları rahatsız edebilir. Açık renkli döşemelerle oldukça ferah görünen kabinde yeteri kadar eşya gözü var ancak kapı ceplerinin daha büyük olması gerekirdi. Araç içerisinde en çok dikkat çeken yol bilgisayarı ekranının okunabilirliği çok iyi ve buradan görüntülenen geri görüş kamerasının netliği pek çok rakibini kıskandıracak cinsten.


Motor
Honda, motor konusunda dünyanın en iyileri arasında gösterilebilir ancak Civic’de kullanılan atmosferik motor artık demode. Rakiplerinin pek çoğu aşırı beslemeli ve bu sayede verimi arttırılmış motorlar kullanırken Civic hala geleneksel bir motora sahip. 6500 d/d’de 125 hp güç üreten motor, 4300 d/d’den itibaren 152 Nm tork üretiyor. Bu değerlere bakıldığında Civic’in çevik bir karaktere bürünmesi için yüksek devir aralığında dolaşılması gerektiği anlaşılıyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor gücünü ön tekerlere iletiyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede gerçekleştiriyor. Tork konvertörlü şanzıman konfor açısından çok başarılıyken, şehir içinde tüketim değerlerinin yükselmesine neden oluyor. Ortalama test tüketimi 9.2 lt/100 km olarak ölçüldü fakat bu değeri şehir dışında 6 lt/100 km civarına indirmek gayet kolay.

Konfor ve yol tutuş
Önde MacPherson, arka kısımda ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanan Civic, virajlı yollarda keyif alarak kullanacağınız bir otomobil değil. Hızlı girilen virajlarda önden kaymaya meyilli, ancak standart sunulan ESP bu sorununun aşılmasında çok büyük bir yardımcı. Civic daha çok huzurlu yolculukların otomobili. Yumuşak koltuklarının konforu gayet iyi, yalıtım konusunda kendini geliştirmiş ve süspansiyon sistemi konfor açısından iyi işler çıkarıyor. Arka koltukta yolculuk edenler için de yeterince diz ve baş mesafesi sunan Civic, bu konularda geçer not almayı başarıyor. Üstelik düz zemin sayesinde arka orta koltukta yolculuk eden kişi de rahatsızlık yaşamıyor.


Güvenlik

Yeni Civic sedanın Euro Ncap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor. Hatchback kardeşinin test sonuçları ise şu şekilde;

Önden çarpışma testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde deiyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü.

Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel korudu.




Yorum-Selim Erkek
Honda Civic’in tercih edilebilir olmasının en büyük nedeni şu anki fiyatına oranla sunduğu donanımları. Dizel motora sahip olmayan her model Türkiye pazarında yarışa 1-0 geriden başlar. Honda bu problemi garantiyi bozmayan LPG kitleri ile aşmaya çalışıyor. Civic ne dış tasarımı ne de iç tasarımı ile insanı heyecanlandıracak bir otomobil olamıyor maalesef. Ben sadece direksiyonunu ve geri görüş kamerasını sevdim, geri kalan noktalarda rakiplerinden ayıran bir farklılık yaratılamamış. Modelin koltuk döşemeleri bana ‘90’lı yılların Tofaş modellerini hatırlattı. Kullanılan kumaşın cinsi çabuk yıpranacak izlenimi bırakıyor. Civic’in ileriye yol kat ettiği tek kısım yalıtım bence. Model eskisinden sessiz yapısıyla daha rahat yolculuklara imkan tanıyor. En başta da dediğim gibi Honda Civic’in en iyi tarafı fiyatına oranla sunduğu donanımları. Otomobilin şu anki satış fiyatı rakiplerine oranla oldukça uygun bir noktada.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder