Analytics

Bu Blogda Ara

10 Ocak 2012 Salı


Kia Rio 1.4 Sporty Otm: Yeni Rio: 'Büyük değişimin son üyesi!'


06 Ocak 2012 07:45:00
Kia’daki büyük değişimin son üyesi Rio oldu. Markayı B sınıfında temsil eden model tamamen yeni bir karaktere büründü. Eski Rio’nun silik ve sıradan tasarımının yerine yeni Rio heyecan veren ve sıra dışı çizgilerle geldi. Kendi segmentinde sadece Ford Fiesta bu kadar ilgi çekici bir tasarıma sahip. Boyutlarıyla ve kaslı tasarımıyla bir üst sınıf imajı çizen otomobili beğenmeyen yok gibi! Yeni Rio ülkemizde ikisi benzinli olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile satılıyor. Otomatik şanzıman sadece 1.4 litrelik benzinli motorla alınabilirken Rio bu versiyonu ile testimize konuk oldu.
Tasarım
B sınıfı hatchback modeller arasında en çekici görünenler diye bir anket yapsak Rio’nun ilk ikide olacağı kesin. Kia’nın karakteristik yeni ön ızgarasının etrafına yerleştirilmiş far yapısı ve sportif tamponlar Rio’yu çok çekici bir hale getirmiş. Sporty donanıma özel 17 inçlik jantların üzerinde duran test aracımız çoğu B sınıfı aracın yanında bir üst sınıf gibi duruyor. Şık bagaj spoileri ve iyi görünen stop grubu sayesinde Rio’nun arka kısmında da tasarım bütünlüğü sağlanmış. Arka tamponun çift renkli yapısı ve alt köşelerine yerleştirilmiş sis farları büyük ağabeyi Sportage’ı hatırlatıyor. 4045 mm uzunluğuyla VW Polo’dan 75 mm, Ford Fiesta’dan 95 mm, Opel Corsa’dan 46 mm ve Renault Clio’dan 18 mm uzun olan model 2570 mm aks aralığı ile de sınıfının en geniş aks mesafesi sunan modellerinden biri olmayı başarıyor. Rio’nun 288 litrelik bagaj hacmi ise sınıf standartlarını karşılıyor.

İç mekan
Kia Rio bu segmentin en heyecan verici iç mekanlarından birini sunuyor. Kırmızı aydınlatmaların hayat verdiği iç mekanda sınıf standartlarını yeniden belirleyecek kalitede malzemeler kullanılmış. Direksiyonun ve vites topuzunun verdiği kalite hissi yüksek. Araç içerisinde bolca saklama ve ufak eşya gözü olması ilk dikkatimizi çekenlerden. Ayrıca Rio oldukça büyük bir torpido gözüne sahip. Direksiyon üzerinden ses sistemini, yol bilgisayarını ve cep telefonunuzu kontrol edebilmeniz sürüş esnasında dikkatinizin dağılmasını önlüyor. Optitron aydınlatmalı gösterge panelinin görüntüsü çok şık. Aracın orta konsolunda şalter benzeri düğmeler dikkatimizi çekiyor. Klima kontrolünü sağlayan butonların yapısı son derece özgün. Biraz yolculuk yaptıktan sonra klima performansını test ediyoruz ve başarısına şahit oluyoruz. Klimayı kapatmak istediğimizde ise ufak bir sürpriz yapıyor bize Rio. Araçta bulunan Cleanair sistemi iç mekandaki hava kalitesini kontrol ediyor ve sistem onay vermedikçe klima kapatılamıyor. Bu durum yakıt tüketiminin artmasına neden oluyor.



Motor
Test aracımızda görev yapan 1.4 litrelik ünite 6300 d/d’de 109 PS güç ve 4200 d/d’de 137 Nm tork elde üretiyor. Otomatik şanzımanla beraber satılan bu versiyonun konfora yönelik tasarlandığını söyleyebiliriz. Yaklaşık 1200 kg ağırlığındaki Rio’yu 13.2 saniyede 100 km/s sürate ulaştıran motorun hantal yapısının asıl nedeni 4 kademeli otomatik şanzımanı. Güvenilir ve konforlu klasik otomatik şanzımanın performansı düşürmesinin yanında özellikle şehir içinde tüketimi fazla arttırması gibi dezavantajları var. Testimizin sonunda 8,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketen Rio, ekonomik beklentileri olanları hayal kırıklığına uğratabilir. Bu sorunu Rio’nun diğer motor seçeneklerini tercih ederek aşabilirsiniz.

Konfor ve yol tutuş
Test aracımızdaki 17 inçlik jantlar görsellik olarak son derece güzel görünüyorlar ama ülkemiz yol şartlarına çok uygun oldukları söylenemez. Rio’nün süspansiyon sistemi sert bir yapıda tasarlanmış ama bu çok konforsuz olduğu anlamına gelmemeli. Sert süspansiyonun meyvesini yol tutuş disiplininde gören Rio, yol dinamikleri açısından sınıfının üst sıralarında yer alıyor. ESP sisteminin standart sunuluyor olması Rio’yu rakiplerinden bir adım öteye taşıyor. Direksiyonu bir Fiesta direksiyonu gibi olamasa da pek çok rakibinden daha başarılı tepkiler verebiliyor.
Büyük aks mesafesi arka koltukların ferahlığını önemli ölçüde arttırmış. Diz mesafesi açısından bazı C segmenti HB modelleri bile kıskandıran aracın baş mesafesi açısından da sorun yarattığı söylenemez. Rio’nun rüzgar sesi konusunda biraz daha iyi yalıtılması onu daha konforlu bir hale getirebilir.
 
Güvenlik
Yeni Kia Rio girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenlik konusunda da kendini kanıtladı.
Önden çarpışma testinde Kia’nın yaşam kafesi stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi bir koruma görüldü. Rio benzer korumayı farklı boylardaki mankenler ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer testinden maksimum puanlarını alan Rio, mankenin vücudunun tamamını  mükemmel şekilde korudu. Yan direk çarpışma testinde sürücüyü iyi bir şekilde koruyan Rio, yine iyi puanlar almayı başardı. Arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı Kia Rio koltukları mükemmel bir koruma gösterdi.

Yorum-Selim ERKEK
Kia’yı hala eski imajıyla hatırlayanlar yeni modellerine bindiklerinde şaşırıyorlar. Yeni Rio iç ve dış tasarımıyla son derece çekici bir otomobilken kalite anlamında da kullanıcısını memnun ediyor. Uzun zamandır merakla beklediğim modellerden biri olan Rio’da rüzgâr sesi ve amortisörlerin gürültülü çalışan yapısının da önüne geçilirse Rio bu sınıfın en iyi modeli olabilir. Islak zeminde sağ ön tekerden gelen su çarpma sesinin içeriye çok yansıması ise sanırım test aracının davlumbazındaki bir sorundan kaynaklanıyordu. Test aracımızdaki motor ve şanzıman ikilisinin performans ve tüketim anlamındaki olumsuzlukları ise zaten beklenen sorunlardı ve benim için şaşırtıcı değiller. Klasik otomatik şanzımanla beraber bu olumsuzlukların yaşanması normal. Rio’nun dizel motorlu versiyonunun pek çok kişiyi çok mutlu edebileceğini düşünüyorum. Keşke Kia Türkiye Rio’nun 1.1 litrelik dizel versiyonunu da satsaydı da, B sınıfının en cimri iki modelinden biri Rio olsaydı!


Teknik Özellikler
Motor:1,4
Motor Hacmi:1396 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:109 hp 6300 d/d
Maksimum Tork: 137 Nm 4200 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma13,2 s
Maksimum Hız:170 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,4 lt
Şehir Dışı:5,3 lt
Karma:6,4 lt
Test:8,7 lt
Boyutlar
Uzunluk:4045 mm
Genişlik:1720 mm
Yükseklik:1455 mm
Dingil Mesafesi:2570 mm
Bagaj Hacmi:288 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:43 lt
Boş Ağırlık:1198 kg
Lastik Boyutu:205/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder