Analytics

Bu Blogda Ara

10 Ocak 2012 Salı


BMW X3 2.0d: 'İlk neslin çok önünde!'


30 Aralık 2011 16:30:00
BMW’nin 1999 yılında tanıttığı X5 modeline gösterilen ilgi o kadar büyük oldu ki marka çok geçmeden ‘X Model’ ailesini genişletti. Büyüyen ailenin ikinci üyesi E46 kasa kodlu 3 serisi ile aynı platformu paylaşan ilk jenerasyon X3 oldu. X3 gerek kaba sürüşü, gerekse çekici olmayan tasarımı yüzünden çok eleştirildi. Bu eleştirilerden iyi dersler çıkaran BMW, yeni X3’de ortaya çok daha iyi bir ürün çıkartmış. Ülkemizde tek motor seçeneği ile satılan X3, ağabeyi X5’i çok büyük bulan fakat küçük kardeşi X1 ile de yetinmeyenler için ideal!
Tasarım
Görsel olarak ikinci jenerasyonda çok büyük yol kat edildiğini söyleyebiliriz. X3 artık çok daha prestijli ve şık görünüyor. Tasarımındaki X5 benzerlikleri artan modelin artık çok daha güçlü görünüyor. BMW modellerine çok yakışan agresif ön görünüme sahip X3’de Bayern’li üreticinin meşhur Angel Eye far yapısı da unutulmamış. X3’e profilden göz attığımızda ise hemen büyüyen boyutları fark ediyoruz. Neredeyse ilk nesil X5 kadar heybetli duran X3’ün arka kısmında ise BMW’nin alışıldık şekildeki stop grubu yer alıyor. Elektrikli bagaj kapağına sahip X3’de yükleme ağzının alçak olması kullanım kolaylığı sağlarken, bagaj kapağının uzaktan kumandayla açılabilmesi fakat kapatılamaması gözümüze çarpan eksikliklerden oldu. Sunulan 550 litrelik bagaj hacmi ise gayet yeterli. 4648 mm uzunluğa sahip X3, Mercedes Benz cephesindeki rakibi GLK’dan 12.3 cm uzunken, diğer büyük rakibi Audi Q5’den 1.9 cm daha uzun. 26 derece yaklaşma ve 23 derece uzaklaşma açısına sahip X3’ün arazi açıları başarılı değil.



İç mekan
BMW 3 Serisi (E90)ile çok benzer bir iç mekana sahip X3’de kullanılan kaliteli malzemeler sayesinde lüks hissi arttırılmış. İşçilik sorununa rastlanmayan araçta en çok dikkat çeken kısım şık vites kolunun bulunduğu bölge. iDrive ekranını kontrol eden bir joystick ünitesine, yokuş iniş asistanı, elektronik el freni, yokuş kalkış asistanı gibi kontrol butonlarına  ve sürüş deneyimi düğmesine ev sahipliği yapan ara konsol son derece iyi görünüyor. Ses sisteminin görüntüsünün ise vasatı aşamadığını söylemek gerekli. Üç kollu spor direksiyonu üzerinde hız sabitleyici ve müzik sistemi kontrol tuşları bulunduran X3’ün sürüş pozisyonunu bulmak çok kolay. İyi kestirilebilen köşeler sayesinde kolay kullanılan aracın, geri görüş kamerasına sahip olması park manevralarını daha rahat hale getiriyor.

Motor
BMW X3 Türkiye’de sadece 2.0 litrelik dizel motor seçeneği ile satılıyor. Geliştirilen 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motorun 184 hp’lik maksimum gücü 4000 d/d’de üretilirken, 380 Nm’lik torku 1750-2750 d/d aralığında sunuluyor. 2.0 litrelik dizel motorların içinde en güçlü seçeneklerden biri olan ünite 1800 kg’lık X3’ü 8,5 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıp, 210 km/s sürate kadar çıkarabiliyor. Hızlı çalışan yapısıyla sürücüsünün isteklerine gecikmeden cevap veren otomatik şanzımanı X3’ün çevik bir görüntü çizmesinin başrol oyuncularından. Bütün bunları yaparken harcadığı yakıt miktarı ise insanı şaşırtacak cinsten. Testimiz süresince 7.1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan X3’ün tüketim değerlerini 1 litre daha düşürmek gayet kolay.
Gücünü xDrive adı verilen dört çeker sistemiyle yola aktaran X3’de sensörler yardımıyla tekerlerin her birinin devirleri kontrol ediliyor ve sistem patinaja düşen tekerin torkunu yere tutunan lastiğe ileterek ilerlemeyi sağlıyor. Hafif arazi koşullarında gayet başarılı olan sistemde herhangi bir diferansiyel kilidi ise yok.


Konfor ve yol tutuş
 Sürüş deneyimi düğmesiyle sürüş karakterini değiştirebildiğimiz X3’ün sürüş dinamikleri tatmin edici. Gaz ve fren tepkileri hassas modelin sert yapılı direksiyonu da sürücüsüne güven aşılıyor. Ani şerit değişimlerinde ise X3 yüksek yapısı nedeniyle elektronik sistemlerinin desteğine ihtiyaç duyuyor ancak yine de sürücüsünü tedirgin etmiyor.
Rakiplerinin karşısında sürüş dinamikleri açısından bir adım önde olan modelin konfor konusunda ise çok iddiası bulunmuyor. Orta sertlikteki süspansiyonları hızlı ve kısa darbelerde sarsıntıyı tam olarak sönümlemekte yeterli olamıyor ve ses yapabiliyor. Geniş ve aydınlık iç mekanda yolculuk yapmak ise genel anlamda sorunsuz ve keyif verici.

Güvenlik
BMW X3, 2.0 litrelik dizel versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Önden çarpışmada X3’ün yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde yeterince iyi koruma sağlandı. BMW X3 benzer korumayı farklı boydaki mankenler ve farklı koltuk pozisyonlarında da tekrarladı. X3 maksimum puanları yan çarpışma testinde aldı. Mankenlar yan çarpışma testinde mükemmel korundu. Yan direk çarpışma testleri ise BMW X3’ün korkulu rüyası oldu. Mankenin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. BMW X3’ün koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma sağladı. X3 yetişikin korumada yüzde 88, çocuk korumada yüzde 83, yaya korumada yüzde 53 ve güvenlik asistanlarında yüzde 71 puan aldı.

Yorum-Selim ERKEK

BMW X3 ilk jenerasyonuna oranla çok daha satın alınası bir otomobil. Gerek dış tasarımı, gerekse iç mekanı eskisinden çok daha başarılı. Yol tutuş ve konfor konularında da bence son derece ideal bir noktada duran modelin geniş ve ferah iç mekanı da kullanıcısını memnun edecektir. X3 içerisindeki tek şanssız kişi arka orta koltukta oturan yolcu oluyor. Yüksek şaft tüneli sorununu BMW’nin bir an önce aşması gerekli. Yüksek süratlere çıkıldığında iç mekanının huzuru rüzgar sesiyle bozuluyor olsa da bu tarz araçlar için kabul edilebilir. Düşük süratlerde duyulan motor sesi ise rahatsız edici değil ancak daha önce kullandığım aynı motora sahip 520d modelinde yalıtımın çok daha iyi olduğunu söylemeliyim. Yeni BMW X3 verimli motoru, çekici tasarımı ve iyi işler çıkaran xDrive çekiş sistemi ile bu sınıfın en güçlü modellerinden biri olmayı başarmış.



Teknik Özellikler
Motor:2,0 d 
Motor Hacmi:1995 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:184 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 380 Nm 1750-2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,5 s
 Maksimum Hız:210 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,1 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:5,6 lt
 Test:7,1 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4648 mm
 Genişlik:1881 mm
 Yükseklik:1675 mm
 Dingil Mesafesi:2810 mm
 Bagaj Hacmi:550/1600 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:67 lt
 Boş Ağırlık:1800 kg
 Lastik Boyutu:245/50 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder