Analytics

Bu Blogda Ara

15 Aralık 2011 Perşembe


VW Tiguan 1.4 TSI 4x2 White Night: Genç görünüyor
Volkswagen’in 2007 yılında üretmeye başladığı kompakt Crossover modeli Tiguan, geçtiğimiz aylarda ufak bir makyaj operasyonu geçirdi. Beşinci nesil Golf ile aynı platform üzerine geliştirilmiş model ülkemizde 1.4 TSI benzinli motorlar ve 2.0 TDI dizel motor ile satılıyor. Dizel versiyonun yüksek vergi oranları nedeniyle uçuk kalan fiyatları tüketiciyi benzinli motorlara yönlendiriyor. Tiguan’da 1.4 litrelik motor 4x2 versiyonda 122 hp güç üretirken 4x4 versiyonda çift besleme sayesinde 160 hp güç üretiyor.
                                       

Tasarım
Makyajdan sonra VW Tiguan markanın yeni yüzüne adapte oldu. White&Night versiyonda standart sunulan Bi-Xenon farlar LED gündüz farlarıyla süslenmiş. Sade görünen tasarımın sağlam bir imaj çizdiği söylenebilir. Tavan raylarıyla yüksek bir hatchback gibi görünmekten kurtulan Tiguan’in arka tasarımı da heyecan verici olmaktan uzak ancak kimse kötü göründüğünü söyleyemez. Tasarım manasında Tiguan’ın Golf’ün etkisinde fazlasıyla kaldığını söyleyebiliriz. Rakiplerinin hepsi Tiguan’dan çok daha alımlı görünüyor.  18 inçlik jantların üzerinde duran Tiguan yerden 20 cm yüksekliğiyle ufak engebeleri geçebiliyor. 4426 mm uzunluğa sahip Tiguan, Ford Kuga’dan 17 mm, Kia Sportage’dan ise 14 mm daha kısa. Tiguan’in 470 litrelik bagaj hacmi beklentileri karşılıyor. Koltukları yatırarak bu hacmi 1510 litreye çıkarmak mümkün.




İç mekan
Tiguan’ın içerisine geçtiğimizde de hiç şaşırmıyoruz. Klasik Volkwsagen iç tasarımıyla bizi karşılayan araçta havalandırma kanallarının değişik yapısı dışında gözümüze çarpan bir kısım yok. Biraz daha yüksek bir oturma pozisyonuna sahip bir Golf kullanıyormuş hissi yaşatan iç mekanda ergonomik sorun yaşatan hiçbir yere rastlamadık. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesine çok kaliteli denilemez ama bu sınıf kullanıcısını tatmin edecektir. Test aracımızda görev yapan RCD 510 ses sistemi renkli ekranıyla orta konsola renk katıyor ancak iyi bir sistem olduğu söylenemez. Ekranın parlaklığının ve çözünürlüğünün düşük olmasının yanında sistemin standart bir ses sisteminden farklı hiçbir işlevinin olmaması hayal kırıklığı yaşatıyor. En azından USB bağlantısı üzerinden müzik çalabilme standart olabilir ve geri görüş kamerası buradan izlenebilirdi.  Rakipleri bu konuda bir hayli yol kat etmiş durumdalar çünkü. White&Night seçeneğinde standart sunulan cam tavan sayesinde çok ferah bir iç mekana sahip modelde, arka koltuklarda oturanlar geniş camlardan dışarıyı seyrederken cam tavandan da gökyüzünü izleyebiliyorlar.

Motor
Volkswagen grubunun motor devrimi olarak adlandırdığı TSI ünitelerden 1.4 litrelik turbo beslemeli seçeneği kullanan test aracımız 5000 d/d’de 122 hp güç elde ederken 1500-4000 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. 1500 kg’ın üzerindeki Tiguan’ı 10 saniyenin biraz üzerinde 100 km/s hıza ulaştıran motor 185 km/s’lik maksimum hız değeri sunuyor. 6 kademeli manuel şanzımanla gücünü ön tekerlere gönderen motorun tüketimini şehir dışı sakin kullanımlarda 6,5 lt/100 km civarına çekebildik ancak testin sonucunda ortalama tüketim 9,4 lt/100 km olarak ölçüldü.

Konfor ve yol tutuş
Sessiz çalışan süspansiyonlarıyla darbeleri iyi bir şekilde emen Tiguan, iç mekanının sessizliği ile de konfor seviyesini üstlere taşıyor. Yüksek hızlarda bile iç mekana çok fazla ses girmemesi Tiguan’in en dikkat çekici özelliği olarak gözümüze çarptı. Vasatın üzerinde bir ses kalitesine sahip ses sistemiyle kullanıcısını memnun eden modelde klima sisteminin performansı da alkışı hak ediyor. Arka koltuklar için ayrı havalandırma kanalına yer verilmiş olması bu kısımda yolculuk edenlerin konforunu arttırıyor. Arka yolcular için yeterli diz mesafesinin sunuluyor olması Tiguan’la yapılacak 5 kişilik yolculukları herkes için rahat hale getiriyor. Araçta hız sabitleyici sisteminin standart olarak sunulmuyor olması ise uzun yolculuklarda sürücünün bu konforu yaşamasını engelliyor.
ESP sistemini standart sunan Tiguan, hassas bir direksiyona ve iyi bir yol tutuşa sahip. Hızlı manevralarda minimum kaymayla yolunu bulan aracın, yüksek hızlardaki stabilitesi de gayet başarılı. Herhangi bir ek çekiş sistemine sahip olmayan önden çekişli test aracımızın arazide bir iddaası yok.

Güvenlik
Volkwagen Tiguan, 2009 yılında girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı.

Yorum-Selim Erkek
Volkswagen Tiguan başlangıç fiyat etiketiyle iyi bir alternatif ancak test aracımızdaki paketin fiyatını görünce ben hiç düşünmeden daha donanımsız fakat 4x4 olan 1.4 TSI 160 hp’yi seçerim. İki modelin fiyatları hemen hemen aynı ama hem 4Motion avantajı hem de 1.4 122 hp’lik motorun yetersiz ara hızlanmaları bu tercihin ana sebepleri. Aracı genel olarak ele alırsak aklımda en çok sessizliği kaldı. Tiguan neredeyse tüm Volkswagen modelleri gibi her açıdan insanı tatmin eden bir model. Yol tutuş, güvenlik, tüketim, konfor gibi konularda benden tam puanlar alan modelin sadece tasarım anlamında rakiplerinden geride kaldığını söyleyebiliriz. Tiguan’la birlikte 1.6 litrelik TDI dizel ünite satılsaydı satış rakamları katlanırdı eminim. Düşük hacimli dizel motor sizin için önemliyse Nissan Qashqai 1.5 dCi modeline de bakabilirsiniz.




Teknik Özellikler
Motor:1.4 TSI 
Motor Hacmi:1390 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:122 hp 5000 d/d 
Maksimum Tork: 200 Nm 1500-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,1 s
 Maksimum Hız:185 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,3 lt
 Şehir Dışı:5,5 lt
 Karma:6,5 lt
 Test:9,4 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4426 mm
 Genişlik:1809 mm
 Yükseklik:1703 mm
 Dingil Mesafesi:2604 mm
 Bagaj Hacmi:470/1510 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:64 lt
 Boş Ağırlık:1501 kg
 Lastik Boyutu:235/50 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder