Analytics

Bu Blogda Ara

15 Aralık 2011 Perşembe


Renault Megane CC 1.5 dCi EDC Privilege: Ekonomik “CC”




Üstü açık otomobil üretmek zor ve riskli bir iştir. Firmalar mühendislik anlamında olduğu kadar tasarım olarak da başarılı olmak zorundadırlar. Sınırlı bir kitleye hitap eden bu modellerin satılabilmesi için çok iyi görünmeleri şart. Bazı modeller tasarımının ilk adımından itibaren üstü açık şekilde tasarlanırken, test aracımız gibi bazı modeller ise hatchback karoserli versiyonundan türetiliyor. Ekonomik dizel motoru ve EDC şanzımanıyla ülkemizde satılan cabrio modeller arasında bir ilk olan Megane CC, kendisini rüzgarın akışına bırakmak isteyenleri hedefliyor.

Tasarım
Renault Megane Coupe modelinin ön tasarımını birebir alan Megane CC, modern görünen far tasarımı ve kaslı kaputuyla şık bir otomobil. CC’ye özel jantların üzerinde duran aracın tavan sütunu ve aynalarında kullanılan parlak siyah yapı sportif imajı arttırmada önemli rol oynamış. Üstü kapalıyken sportif bir coupe formunda olan Megane CC, birkaç saniye içerisinde zarif bir cabrioya dönüşebiliyor. Karmaşık tavan mekanizması birkaç saniye içinde bagajın içerisine katlanıyor ve araç içindekiler gökyüzü ile buluşuyor. Mekanizma bagaja gömülüyken 211 litre olan yükleme hacmi, aracın üstünü kapattığınızda 417 litreye çıkıyor. Megane CC’yi Türkiye pazarındaki en büyük rakibi Peugeot 308 CC ile karşılaştırdığımızda 4.5 cm daha uzun olduğunu görüyoruz. Buna rağmen Peugeot 308 CC biraz daha fazla bagaj hacmi sunabiliyor.



İç mekan
Büyük kapıyı açıp içeriye göz attığımızda ilk dikkatimizi çeken kırmızı siyah koltuk döşemeleri oluyor.  İç mekanı sıradan bir Megane’dan farklılaştırmak için yapılan bu hamle kendine orta konsolda da yer bulabilseymiş çok iyi olacakmış.  Megane CC’nin orta konsolu, pedalları ve direksiyonu standart bir Megane’dan hiç de farklı değil. EDC şanzımanın büyük vites kolu yüzünden görüntüsünün göze battığı iç mekanda, cam tavanın perdesinin çalışma şekli de rahatsız edici. Perde bir yol üzerinde hareket etmeliydi. Ayrıca bu perde güneşli zamanlarda içeride gerektiği kadar gölge yapamıyor. Klima ve ses sisteminin kontrol butonları biraz küçük olsa da alışkanlık sürecinden sonra rahatlıkla kontrol ediliyorlar. Vites kolunun hemen ön kısmındaki butonla açılıp kapanan tavan mekanizması çalıştırılmadan dikkat edilmeli. Çünkü Megane CC’nin tavan mekanizması çalışmadan önce park sensörüyle arkasını kontrol etmiyor. Arkanızda yakın park etmiş bir araç varsa araca hasar verme olasılığınız var.

 
Motor
Renault’nun ekonomikliği ile ön plana çıkan dizel motoru 1.5 dCi ve yeni geliştirilen çift kavramalı otomatik şanzıman EDC ile satılan Megane CC kullanım kolaylığının yanında ekonomisi ile öne çıkıyor. Dizel ünite performans açısından tatmin edici olmaktan uzak fakat tüketim değerleriyle kullanıcısının yüzünü güldürüyor. 1535 kg ağırlığındaki aracı 13.2 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor 190 km/s’lik maksimum hıza imkan tanıyor. Megane EDC testimiz süresince 6,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. Tüketim değerini şehir dışı sürüşlerinde 1 litre daha düşürmek gayet kolay.
Konfor ve yol tutuş
Konfor anlamında Fransız üreticilerin biraz daha duyarlı olduğunu biliyoruz. Megane CC ise hatcback kardeşinden daha sert bir araç. Bunda katlanır tavan mekanizmasının neden olduğu ek ağırlık başrolü oynuyor. Yoldan gelen darbeler ortalama bir düzeyde absorbe ediliyor ve vücudu iyi saran koltuklar insanı yormuyor.  Metal tavanlı araçların en büyük sıkıntılarından biri olan tavandan gelen çıtırtılar bu araçta da kendisini gösteriyor. Bağlantı yerlerinden gelen sesler bozuk yollarda ve aracın esnediği durumlarda artıyor.
Her ne kadar Megane dört kişilik bir Coupe Cabrio olsa da arka koltuklarda yetişkinlerin oturması çok sıkıntılı oluyor. Yetersiz diz mesafesi bunun en büyük nedeni. Tavan kapatıldığında uzun boylu yolcuların baş mesafesi konusunda da sıkıntı yaşayacakları açık.
Yol tutuş testlerinde hızlı girilen virajlarda önden kaymalar yaşayan Megane CC, standart olarak sunulan ESP sistemi sayesinde çizgisini bulmakta zorlanmıyor. Megane CC’nin fren performansı ve direksiyon hissiyatı da bu tarz araç arayanlar için gayet tatminkar.

Güvenlik
EuroNcap’in en başarılı sonuç alan markalarından biri olan Renault, üçüncü jenerasyon Megane ailesininin sadece hatcback versiyonunu teste soktu. Megane 2008 yılında girdiği testen 5 yıldızla ayrılmayı başardı. İkinci jenerasyon Megane CC’de teste girmiş ve 5 yıldız almıştı.

Yorum-Selim ERKEK
Megane EDC ile uzun dönem testinde uzun süre beraber olmuştuk ve dCi motorla EDC şanzımanının ne kadar başarılı olduğunu yazmıştım. Megane CC’de ise bu ikili bahsettiğimiz kadar memnun edemedi beni. Aracın artan ağırlığı altında ezilmeye başlayan motor sadece ekonomisi ile yüzünüzü güldürüyor. EDC şanzımanın birden ikinci vitese geçerken yaşadığı kararsızlıklarla Megane CC’de daha fazla karşılaşıyorsunuz. Megane CC’nin üstünü açıp sakin sakin gitmeye başladığınızda ise keyfini çıkarmaya başlıyorsunuz. İçeride rahatsız edici rüzgar türbülansı olmayan araçta dizel motorun sesi bile keyfinizi kaçırmaya yetmiyor. Hatta yakıt almak için pompaya yanaştığınızda gördüğünüz rakamlar bütün olumsuzlukları kafanızdan atıp, Megane CC’nin keyfini daha da arttıtıyor. Türkiye pazarında bu kadar düşük tüketim değerleri sunan başka dört kişilik otomatik şanzımanlı cabrio otomobil bulamazsınız.



Teknik Özellikler
Motor:1,5 dCi 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:110 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma13,2 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,1 lt
 Şehir Dışı:4,4 lt
 Karma:5 lt
 Test:6,8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4485 mm
 Genişlik:1811 mm
 Yükseklik:1434 mm
 Dingil Mesafesi:2609 mm
 Bagaj Hacmi:211-417 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1535 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder