Analytics

Bu Blogda Ara

28 Aralık 2010 Salı

Nissan Qashqai+2 1.5 dCi Tekna Pack: 'Daha fazla Qashqai!'

Türkiye’de crossover denildiğinde akla ilk gelen model olan Nissan Qashqai artık daha geniş ailelerin de ilgisini çekiyor. 2007’de tanıştığımız Qashqai, bu yılın başında geçirdiği makyajın ardından çok daha dinamik bir görünüme kavuştu.
Model gamına eklenen +2 versiyonu daha uzun yapısı sayesinde hem daha fazla bagaj, gerektiğinde de iki kişilik ek koltuk kapasitesi sunuyor.



Tasarım
Çekik farları ve kaslı kaputuyla güçlü bir görünümü olan Qashqai, şehir için üretildiğini hiç gizlemiyor. Aracın ön tamponunun binek araçlara benzeyen tasarımı bunun en büyük kanıtı. 18 inçlik jantlarının üzerinde duran Qashqai+2’yi 5 kişilik kardeşinden ayırmak için arka kelebek camına dikkatlice bakmalısınız. Tasarımı hiçbir şekilde sekteye uğratmayan bu uzamayı fark etmek gerçekten güç… Qashqai’nin kaslı ve SUV’leri hatırlatan tasarımı başarısının anahtarını oluşturuyor. Diğer araçlara üstten bakmak isteyenler için Qashqai’nin tasarımı son derece başarılı.



İç mekan
Qashqai’nin heybetli dış görünümüne kapılanlar, içeriye bindiklerinde bir miktar hayal kırıklığı yaşayabilirler. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi bu segmentteki bir araçta daha iyi olmalıydı. Özellikle basit görünen havalandırma ızgaraları iç mekanın can sıkıcı detaylarından. Orta konsolun en göz alıcı özelliği büyük navigasyon ekranı. Bu ekran ayrıca geri görüş kamerasına da görüntü sağlıyor. Alüminyum görünümlü pedallar ve üç kollu direksiyon iç mekana sportiflik katmış. Direksiyon üzerindeki tuşların fazlalığı ilk başlarda alışkanlık gerektirse de sağladığı kullanım kolaylıklarıyla beğenimizi kazanıyor. Standart Qashqai’nin 410 litrelik bagaj hacmi, +2 versiyonda 40 litre artarak 450 litre olmuş. Aracın diz mesafesinde bir artma söz konusu değil ancak diz mesafesi yeterli. Qashqai+2, bu segmentin diğer iddialı oyuncusu Peugeot 3008’den 17,6 cm daha uzun. Ancak bagaj hacmi konusunda 3008’in hala 62 litrelik üstünlüğü bulunuyor.



Motor
Qashqai’nin yüksek satış rakamlarına ulaşmasının en önemli nedeni 1.5 litrelik dCi motoru. 4000 d/dk’da 106hp güç üreten Renault motoru, 2000 d/dk’dan itibaren 240 Nm tork üretiyor. 1511 kg ağırlığındaki Qashqai’yi harekete geçirmekte zorlanmayan motor yakıt tüketim değerlerini gören sürücüsünün yüzünü güldürmeyi başarıyor. Testimiz süresince 100 km’de ortalama 5.8 litre motorin tüketen Qashqai’de yakıt tüketim değerlerini 5 litre civarına düşürmek mümkün. 6 ileri manuel şanzımanıyla 0’dan 100 km/s hıza çıkmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyan Qashqai maksimum 174 km/s hıza ulaşabiliyor.


Konfor ve yol tutuş
Nissan Qashqai’nin konfor manasında tek eksiği yan desteği iyi olmayan ön koltuklar olduğunu daha önceki test yazılarımızda da belirtmiştik. Qashqai+2’de de tıpkı kısa boylu ikizi gibi yol sesi ve hafif rüzgar sesi rahatsız edici oluyor. 18 inçlik jantlar nedeniyle süspansiyonların sunduğu konfor bir miktar azalıyor ancak kesinlikle çok rahatsız edici değil.
Yol tutuş konusunda zorlanmadıkça sıkıntı yaratmayan araç ani yapılan manevralarda önden kaymaya başlıyor. Etkin bir şekilde çalışan ESP’nin aracı tekrar yola sokması çok uzun sürmüyor. Qashqai+2’nin standart versiyondan yol tutuş manasında tek eksisi arka kısmının biraz daha fazla zıplaması oluyor.


Güvenlik
Nissan Qashqai EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. +2 versiyonun ayrı bir katılımı bulunmuyor.  Qashqai+2’de sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor. ESP sistemi ise Tekna donanımı satın almak gerekiyor.










Yorum- Selim ERKEK

1.5 dCi motorun mucizelerinden en büyüğü Nissan Qashqai. SUV görünümü ve düşük yakıt tüketimi bir araya gelince satış başarısı kaçınılmaz oldu. Japon üreticinin mükemmel kombinasyonu oluşturmasına gerçekten çok az kaldı. Eğer Nissan, 1.5 dCi ünite ile otomatik şanzımanı sunabilseydi şu anda yollarda bolca gördüğümüz Qashqai sayısı katlanırdı. Qashqai+2 sunduğu ek bagaj hacmiyle müşteri toplayacaktır. Arkadaki iki koltuk ise sadece ufak çocukların rahat edebileceği boyutlarda. Aracın yol tutuşu ve konforu ise bu sınıftaki bir araç için yeterince iyi. Test yazısında da belirttiğim gibi Qashqai’de hoşuma gitmeyen tek nokta aracın iç mekanı. İç mekan çok mu kötü? Kesinlikle değil! Sanırım benim bu konuya bu kadar takılmamın asıl nedeni Nissan’dan beklentilerimin artık daha fazla olması. Mükemmel tasarım ve harika bir motorun yanında bir de etkileyici iç mekan demek istiyorum.






Teknik Özellikler
Motor:1,5 dCi 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:106 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 240Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma13 s
 Maksimum Hız:174 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6 lt
 Şehir Dışı:4,8 lt
 Karma:5,2 lt
 Test:5,8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4541 mm
 Genişlik:1783 mm
 Yükseklik:1645 mm
 Dingil Mesafesi:2765 mm
 Bagaj Hacmi:130/450/1520 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:65 lt
 Boş Ağırlık:1511 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder