Analytics

Bu Blogda Ara

28 Aralık 2010 Salı

Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş!

Otomatik İyi Gelmiş!
Ford’un kompakt Crossover SUV olarak nitelendirebileceğimiz modeli Kuga, otomatik vites açığını yeni geliştirilen çift kavramalı şanzımanı Powershift ile kapatarak elini güçlendirdi. Ülkemizde sadece 2.0 litrelik TDCi motor ve 4x4 olarak satılan Kuga, Ford’un Focus’da da kullandığı C1 platformu üzerine inşa edilmiş.
Tasarım
Ford’un kinetik tasarım anlayışını yansıtan Kuga, kompakt SUV’lerin en yakışıklılarından. Keskin hatlarla şekillendirilmiş ön tasarımda alt ızgarayı çevreleyen gri renkli çerçeve aracın görünümünü güçlendirmiş. Kaputun üzerindeki çıkıntılarda sürücünün gözünde Kuga’nın güçlü imajını pekiştiriyor. Arka kısımda da şık görünümünü devam ettiren Kuga, difüzörünün iki yanında bulunan egzoz çıkışlarıyla da sportifliğini vurguluyor. Bu 4443 mm uzunluğa sahip olan Ford Kuga, VW Tiguan’dan 6 mm, Kia Sportage’den 3 mm daha uzun. Kuga’nın safkan bir arazi aracı olmasa da hafif arazi şartlarına uygun bir kasa yapısına sahip. 21 derecelik yaklaşma açısına, 25 derece uzaklaşma açısına sahip Kuga, 45 cm yüksekliğindeki sulardan geçmenize de olanak sağlıyor.

İç tasarım
Alışıldık bir iç mekanla bizi karşılayan Kuga, diğer Ford modellerinden alınmış bir çok parça barındırıyor. Dört kollu direksiyon simidinin üzerinde hız sabitleyici kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı rahat. Konsolun üst kısmında kullanılan malzeme bu sınıfın standartlarını karşılayacak nitelikte. Anahtarsız giriş özelliği olmamasına rağmen anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan Kuga’nın çalıştırma butonu zor bulunan bir yere konumlandırılmış. Orta konsoldaki havalandırma kanallarının ortasına konumlandırılmış buton ile çalıştırılan Kuga, aracı ilk defa kullanacaklar için bir süre buton arama kargaşası yaşatabiliyor. Orta konsoldaki Sony ses sisteminin ses kalitesi ve çıkış gücü gayet iyi, ancak burada daha iyi görünen bir bilgilendirme sistemi olabilirdi. Kuga’nın rakiplerinin çoğu, orta konsollarında navigasyon özelliği olan ses sistemlerini sunuyorlar. Aracın içerisinde kullanım açısından sıkıntı yaratan noktalardan ilki sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma butonlarının konumu, ikincisi ise vites kolunun sol tarafına konumlandırılması gereken vites göstergelerinin sağa konumlandırılması.

Motor
2.0 litrelik TDCi motor ile satın alınabilen Ford Kuga 3750 d/d’da 140 hp güç üretiyor. 320 Nm’lik torkunu 1750 d/d- 2750 d/d arasında üreten Kuga’nın gücünü 6 ileri kademeli Powershift şanzımanla yere aktarıyor. Çift kavramalı Powershift şanzımanda kavramalardan biri vites dişlisine geçtiğinde, diğeri de bir üst dişli grubuna geçerek hazır durumda bekliyor. Bu sayede vites geçiş süresi önemli ölçüde kısalıyor ve araç sarsıntısız bir şekilde hızlanıyor. 1613 kg ağırlığındaki Kuga’yı 100 km/s hıza ulaştırmak için 10,7 saniyeye ihtiyaç duyan TDCi ünite fabrika verisi 6.8 lt/100 km yakıt tüketim değerlerine sahip. Testimiz süresince ise bu değeri pek yakalayamadık. Kuga 100 km’de 8.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.



Konfor ve yol tutuş
Darbeleri iyi emen amortisörleri sayesinde konforlu yolculuklar sunan Kuga’nın içerisine giren ses seviyesi de rahatsızlık vermiyor. Kuga yüksek süratte hafif motor sesi ve rüzgar sesi almaya başlıyor. İç mekan genişliği ise aracın heybetli görünümünün yanında biraz sönük kalmış. Özellikle arka koltuklardaki diz mesafesi kompakt hatchbackleri andırıyor. Ön koltukların konforunun ise kısa kalan minderleri yüzünden bir miktar törpülendiğini söylemeliyiz.
Yol tutuş konusunda ise bu sınıfın en iyilerinden biri olan Kuga, bunu platformuna, süspansiyon sistemine ve Elektronik Stabilite Programına borçlu. Çok iyi çalışan direksiyon sisteminin sertliği, yol bilgisayarı menüsünden normal, spor ve konfor modlarından birinin seçilmesiyle değiştirilebiliyor. Spor modundayken Kuga direksiyonunun çok net olduğunu belirtelim.
Ancak her ne kadar bu sınıfın en iyisi olsa da yüksek bir araç kullandığınızın farkında olmalısınız. Kuga her ne kadar iyi bir süspansiyon sistemine sahip olsa bile fizik kurallarına karşı çıkamıyor ve önden kayabiliyor. Bu durumlarda ESP sistemi bile aracı yolda tutamayabilir.
Kuga’da kullanılan 4x4 sistemi Haldex kavrama sayesinde motordan gelen hareketi 50/50 oranında ön ve arka dingiller arasında dağıtabiliyor. Haldex sistemi hafif arazi koşullarında rahatlıkla ilerlemenize olanak sağlıyor. Hiçbir diferansiyel kilidinin olmadığı aracın arazide herhangi bir iddiası bulunmuyor.
Güvenlik
Ford Kuga, 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtlamıştı.

Yorum - Selim ERKEK

Tasarımındaki dinamikliği, yol tutuşunda da gösteren Ford Kuga, bu sınıfın en zevkli araçlarından biri. Direksiyonunun netliği ve başarılı yol tutuş insana Focus kullanıyormuş hissi veriyor. SUV sınıfının olmazsa olmazlarından otomatik vites seçeneğine kavuşan aracın satışları muhakkak artacaktır. Powershift şanzımanın vites düşürmelerde bir miktar gecikmesi ve aracı yüksek devirde gereğinden fazla tutması eksi yönlerinden. 2.0 lt dizel 140 hp’lik motor Kuga’yı kaldırmakta zorlanmıyor. Ford Kuga, kompakt segmentteki araçlardan çok da farklı olmayan iç ve bagaj hacmiyle istenilen genişliği sunamıyor ancak çekici tasarımı, başarılı yol tutuş özellikleri ve yerden yüksek yapısıyla tercih edilebilir bir araç. Aracı dağ bayır kullanırım gibi hayalleriniz varsa bu tarz araçlardan uzak durmalısınız. Diğer şehir SUV’lerinde olduğu gibi Kuga’da sizi hafif arazide mahcup etmeyecektir. Ancak iş biraz daha ağırlaştığında Kuga’nın size sunabileceklerinin sınırlı olduğunu bilmelisiniz.


Teknik Özellikler
Motor:2.0 TDCi 
Motor Hacmi:1997 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:140 hp 3750 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 1750-2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,7 s
 Maksimum Hız:183 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Motorin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,5 lt
 Şehir Dışı:5,8 lt
 Karma:6,8 lt
 Test:8,2 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4443 mm
 Genişlik:1842 mm
 Yükseklik:11710 mm
 Dingil Mesafesi:2690 mm
 Bagaj Hacmi:360/1355 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:58 lt
 Boş Ağırlık:1613 kg
 Lastik Boyutu:235/55 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder