Analytics

Bu Blogda Ara

4 Ekim 2013 Cuma

2013 Honda Civic LPG test sürüşü ve yorum!



Türk halkının özellikle otomatik şanzımanlı sedan otomobiller içerisinde en fazla tercih ettiği modellerden biri olan Honda Civic yenilenen jenerasyonunda LPG seçeneği de sunmaya başladı. Garantiyi bozmayan LPG uygulaması ile dizel motor açığını kapatmaya çalışan Honda, atalarının yarattığı sorunsuzluk imajı ile başarılı olmaya çalışacak. Rakiplerinin hemen hepsinde dizel motor seçenekleri sunulurken Civic’in sedan karoserinde bu alternatifi henüz mevcut değil.


Tasarım
Yeni Civic’in tasarımı etkileyicilikten uzak. Eski Civic radikal bir tasarıma sahipti. Ancak bu nesil daha muhafazakar. Honda logosunu ortasına alacak şekilde yerleştirilmiş kromajlı şerit sayesinde aracın ön kısmına daha elit bir hava katılmış. Profilden iyi görünen modelin yan camlarında kelebek camları bırakıldığını görüyoruz. Büyük yan aynalar selefinden kalma bir hatıra gibi.

 Aracın hayal kırıklığı yaratan kısmı arka tarafı… Arka tasarım çok sıradan. Arka tasarım için şu noktası güzel diye bir yorum yapamıyoruz. 
Sadece genişliği 5 mm artan Civic, Volkswagen Jetta’dan 9,9 cm, Renault Fluence’den ise 6,5 cm daha kısa. Modelin 440 litrelik bagaj hacmi rakiplerinin 500 litre üzerindeki bagaj hacimlerinin yanında biraz küçük. LPG tankı stepnenin yerine yerleştirilmiş ve stepne bir kılıf içerisinde bagajda duruyor bu sebeple 440 litrelik hacim daha da düşüyor.

İç mekan
Civic’in iç mekanında sert plastik ağırlıklı olarak kullanılmış. Bu sebeple kalite konusunda çok başarılı olduğunu söylemek güç. Modelde kullanılan gösterge grubu iki kısımlı olarak tasarlanmış. Direksiyonun ortasından takip ettiğimiz kısımda devir göstergesi bulunurken, direksiyon üzerinden dijital hız göstergesini görüyoruz. Hız göstergesinin yan kısımlarında bulunan çizgiler sürüş stilimize göre renk değiştiriyor.
 Ekonomik bir sürüş karakteri ile yol alıyorsanız yeşile dönen ışıklar, gaza yüklendiğiniz durumlarda maviye dönüyor. Ergonomik açıdan tüm kumandaların sorunsuz olduğu araçta havalandırma kapaklarının birbirinden çok farklı yapısı simetri takıntısı olanları rahatsız edebilir.
 Açık renkli döşemelerle oldukça ferah görünen kabinde yeteri kadar eşya gözü var ancak kapı ceplerinin daha büyük olması gerekirdi. Araç içerisinde en çok dikkat çeken yol bilgisayarı ekranının okunabilirliği çok iyi ve buradan görüntülenen geri görüş kamerasının netliği pek çok rakibini kıskandıracak cinsten. LPG sisteminin yakıt göstergesi ve geçiş düğmesi koltuk ısıtma butonlarının altına yerleştirilmiş.


Motor
Honda’nın dayanıklılığı ile ün yapmış 1.6 litrelik atmosferik motorları LPG sistemleri ile son derece uyumlu. Rakiplerinin pek çoğu aşırı beslemeli ve bu sayede verimi arttırılmış motorlar kullanırken Civic hala geleneksel bir motora sahip. 6500 d/d’de 125 hp güç üreten motor, 4300 d/d’den itibaren 152 Nm tork üretiyor.
 Bu değerlere bakıldığında Civic’in çevik bir karaktere bürünmesi için yüksek devir aralığında dolaşılması gerektiği anlaşılıyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor gücünü ön tekerlere iletiyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede gerçekleştiriyor. Tork konvertörlü şanzıman konfor açısından çok başarılıyken, şehir içinde tüketim değerlerinin yükselmesine neden oluyor.
 LPG’nin performansa etkisini pek çok kullanıcı hissetmeyecektir ama hassas kişiler dik yokuşlarda benzine göre hafif bir cansızlığı fark edecektir. Benzinli ortalama tüketimi 9.2 lt/100 km olan Civic, LPG’de ise 10.1 lt/100 km ortalama tüketim yakaladı. Tüketim şehir dışında ise 7 lt/100 km LPG civarında oluyor.



Konfor ve yol tutuş
Önde MacPherson, arka kısımda ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanan Civic, virajlı yollarda keyif alarak kullanacağınız bir otomobil değil. Hızlı girilen virajlarda önden kaymaya meyilli, ancak standart sunulan ESP bu sorununun aşılmasında çok büyük bir yardımcı. Civic daha çok huzurlu yolculukların otomobili. 

Yumuşak koltuklarının konforu gayet iyi, yalıtım konusunda kendini geliştirmiş ve süspansiyon sistemi konfor açısından iyi işler çıkarıyor. Arka koltukta yolculuk edenler için de yeterince diz ve baş mesafesi sunan Civic, bu konularda geçer not almayı başarıyor. Üstelik düz zemin sayesinde arka orta koltukta yolculuk eden kişi de rahatsızlık yaşamıyor.


Güvenlik
Yeni Civic sedanın Euro Ncap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor. Hatchback kardeşinin test sonuçları ise şu şekilde;
Önden çarpışma testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de iyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü.
Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel korudu.


Yorum-Selim Erkek
1.6 litrelik dizel motorunu daha yeni getiren Honda o motoru da sadece Civic Hatchback de sunarak yine hayal kırıklığı yaşattı. Civic sedan ile az maliyetle yol almanın tek yolu ise LPG kitlerine kaldı. BRC ile anlaşan Honda garantiyi bozmayan uygulama sayesinde rakiplerinin dizel versiyonları ile mücadele etmeye çalışıyor ama işi hala çok zor. LPG uygulaması benzinli versiyondan farklı hissettirmiyor ve yakıt maliyetini düşürüyor ama Civic’in şehir içi tüketimi maliyet açısından hala dizel motorlu rakiplerinden daha yüksek.
 Bunların dışında Civic ne dış tasarımı ne de iç tasarımı ile insanı heyecanlandıracak bir otomobil olamıyor maalesef. Ben sadece direksiyonunu ve geri görüş kamerasını sevdim, geri kalan noktalarda rakiplerinden ayıran bir farklılık yaratılamamış. Koltuklarda kullanılan kumaşın cinsi çabuk yıpranacak izlenimi bırakıyor. Civic’in ileriye yol kat ettiği tek kısım yalıtım olmuş. Model eskisinden sessiz yapısıyla daha rahat yolculuklara imkan tanıyor. 








Teknik Özellikler
Motor: SOHC i-VTEC
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 125 bg / 6500 rpm
Maksimum Tork: 152 Nm / 4300 rpm
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12,2 s
Maksimum Hız: 200 km/s

Frenler
Ön: Hava Soğutmalı Disk
Arka: Disk

Yakıt Türü Benzin-LPG
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 9,6 lt
Şehir Dışı: 5,2 lt
Karma: 6,8 lt
Test: 10,1 lt
CO2 Emisyonu 157 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4545 mm
Genişlik: 1755 mm
Yükseklik: 1435 mm
Dingil Mesafesi: 2675 mm
Bagaj Hacmi: 440 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1241 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R16

5 yorum:

  1. Yorumlarınızın bir kısmı "kişisel". Civic in göstergesi rakiplerinin hiç birinde yok. Ayrıca güvenlik testleri euroncapten ibaret değil. Daha zorlu olan İİHS testlerinden Civic sedan; Bmw 3, Mercedes C, Ww. Jetta vs.. vs.. bir çok otomobil 5 üzerinden 3 yani iyi olmayan orta bir not alırken civic sedan bu alan da volvo s60 la beraber tam not aldı!

    YanıtlaSil
  2. ayrıca aracın arka kısmı bence cok guzel sırf arkası icin dusunuyorum bu aracı.. zevkler gercekten tartısılmıyor, incelemeniz icin tesekkurler keyifle okudum

    YanıtlaSil
  3. lpg maliyetinin dizele göre fazla olduğunu yazmışsınız, çok havada bir yorum olmuş doğrusu, neyle neyi kıyasladınız anlamadım

    YanıtlaSil
  4. Selim Bey, elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.''Civic’in şehir içi tüketimi maliyet açısından hala dizel motorlu rakiplerinden daha yüksek.'' Açıkcası ben de merak ettim. Nasıl kıyasladınız?

    YanıtlaSil
  5. bu testi sanırım ruh haliniz kötü bir haldeyken yapmışınız..araca resmen clio sedan muamelesi yapmışsınız.piyasadaki her aracın bir çok kusuru var..civic inde kusurları var ama bir araç bu kadar özensiz ve sıradan bi yazıyla özetlenip işte benim incelemem budur demek haksız olmuş.mesela arkası ilk zamanlar benim de hoşuma gitmiyodu ama zamanla o kadar da kötü durmadığının farkına vardım.özellikle geceleri çok değişik bir hava katıyor.lpgye uyumlu motorda bi çok değişiklik yapmış 6 yıl garanti vermiş vs vs..araç hakkında yorum yaparken elbet reklamını yapar gibi yorumlamayın ama aracın hakkını da verin bi zahmet.

    YanıtlaSil