Analytics

Bu Blogda Ara

28 Şubat 2012 Salı

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion : Ekonomisi hayran bırakıyor!


36 yaşındaki Polo son jenerasyonunda şimdiye kadarki en tasarruflu formuna kavuştu. Alman üreticinin verimlilik odaklı çalışmasını vurgulayan ‘BlueMotion’ logolu Polo, standart kardeşlerinden body kitindeki bazı farklılıklar ve start&stop sistemi ile ayrılıyor. Polo BlueMotion 3.4 lt ortalama yakıt tüketimi ve 89 g/km CO2 salınımı ile ekonomi ve çevrecilikte birinciliğe oynadığı iddiasında!
 Tasarım
Test aracımızdaki renk sadece BlueMotion ile satın alınabilen özel bir mavi. Bu versiyonu kardeşlerinden ayıran en belirgin detay parlak ön panjur.  Köşeli hatlarla şık bir şekilde oluşturulmuş ön tasarım sade ve şatafattan uzak. BlueMotion versiyonda özel tasarım tamponlar, spoiler ve jantlarla rüzgar direnç katsayısı düşürülmüş. Otomobilin arka kısmı da abartılı tasarım detayları barındırmıyor ancak iyi göründüğünü söylemek gerekli. Polo’nun bagaj kapağı büyük VW logosunun içeriye doğru çevrilmesiyle açılıyor. Polo’nun 3970 mm’lik uzunluğu, Ford Fiesta’dan 2 cm uzunken Opel Corsa’dan 2.9 cm, Peugeot 207’den ise 6 cm daha kısa. VW Polo kullanıcısına rakipleriyle benzer bir değer olan 280 litrelik bagaj hacmi sunuyor.



İç mekan
Polo’nun iç mekanı olabildiğince sade tasarlanmış. Otomobile bindiğiniz gibi bütün her şeyi rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Tabi ayna kumandasını bunun dışında tutuyoruz. Ayna kontrol elemanı kapıya dik şekilde konumlandırılmış ve kullanımı gerçekten zor. Siyah renk hakimiyetindeki iç mekanda sert plastik kullanılmış. Polo GTI’da ön konsol üstünde bazı noktalar yumuşak ve kalite hissi veren plastiklerle kaplıydı ama test aracımızda bu malzemenin yerini sert plastikler almıştı. En başta dediğimiz gibi Polo’nun  baz versiyonu sadece temel donanımlara sahip ve ekstra hiçbir özellik barındırmıyor. Direksiyondan kumanda edilemeyen ses sistemi çok basit bir yapıda. Klima kumandası da aynı sadeliği barındırıyor. Deri direksiyon simidi üzerinde hiçbir kontrol butonu bulunmuyor. İyi okunan gösterge tablosunun ortasındaki dijital ekrandan ortalama ve anlık tüketim değerleriyle ortalama hızınızı görebiliyorsunuz.

 
Motor
Polo BlueMotion’da markanın yeni 1.2 litrelik TDI motoru görev yapıyor. Silindir başına 4 supaba sahip 3 silindirli ünite sesli ve titreşimli çalışıyor. Ekonomi odaklı bir yapıya sahip TDI motor 4200 d/d’de 75 hp güç üretiyor. 200 Nm’lik torkunu 2000 d/d’de veren motoru dik yokuşlarda ve yüklüyken yüksek devirlerde tutmak şart. Bu motorun en büyük özelliği düşük yakıt tüketimine sahip olması. Volkswagen, 5 kademeli manuel şanzımana sahip Polo BlueMotion’ın şehir dışında 3 lt/100 km yakıt tükettiğini açıklasa da biz 3,5 lt/100 km’nin altına inemedik. Normal bir kullanımda yaptığımız test sonuçlarında ise Polo BlueMotion 5.0 lt/100 km tüketim değerine imza attı. Performans anlamında yüzleri güldürmeyen bu en ekonomik Polo, 0-100 km/s hızlanması için 13,9 saniyeye ihtiyaç duyuyorken maksimum 173 km/s sürate ulaşabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Polo sınıfının en başarılı süspansiyon sistemlerinden birine sahip. Konfor anlamında çok iyi olan süspansiyonlar, yol tutuşta da iyi işler ortaya çıkartıyor. Polo, yoldan gelen darbeleri yumuşak bir şekilde absorbe ediyor ve konforlu yolculuklara imkan tanıyor.
Yol tutuş olarak da dengeli bir tavır sergileyen Polo, viraj limitleri yüksek bir otomobil ve BlueMotion versiyonda ESP standart olarak sunuluyor. Hassas bir direksiyona ve sürücüsüne güven vere bir fren sistemine sahip Polo kullanıcılarının seveceği bir sürüş karakterine sahip.
Güvenlik
Volkswagen Polo, beşinci jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Polo’da sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEK

Otomobil alırken en önemli kriteriniz yakıt tüketimi ise Polo BlueMotion’ı mutlaka incelemelisiniz. Çok dikkatli kullanımlarda tüketimini 3.5 lt/100 km civarına çekilebilen aracın emisyon değerleri çevrecileri çok mutlu edecek kadar düşük. Ekonomi yönünden diğer kardeşlerinden avantajlı bu modelin daha titreşimli ve gürültülü olması gibi iki dezavantajı var. Yakıt almaya gittiğinizde ise bütün kötü yanları görmezden geleceğinize emin olabilirsiniz. Peki aynı motoru ve şanzımanı kullanan normal kardeşinden yaklaşık 3 bin lira pahalı olmasına değer mi? Eğer aracın tek avantajı aradaki ufak yakıt tüketim farkı olsaydı kesinlikle değmezdi ama BlueMotion’daki ESP, yol bilgisayarı, yokuş kalkış asistanı, body kit, sis farları ve alüminyum alaşımlı jantlar gibi donanımlar bu farkı kesinlikle hak ediyor. Bence 1.2 TDI Trendline Polo’nun yerine kesinlikle BlueMotion Polo tercih edilmeli.

 Teknik ÖzelliklerMotor:1,2 TDI Motor Hacmi:1199 cc Silindir Adedi:3 Maksimum Güç:75 hp 4200 d/d Maksimum Tork: 180 Nm 2000 d/d Performans   0-100 km/s Hızlanma13,9 s Maksimum Hız:173 km/s   Frenler   Ön:Disk Arka:Disk   Yakıt Türü DizelYakıt Tüketimi   Şehir İçi:4,1 lt Şehir Dışı:3,0 lt Karma:3,4 lt Test:5 lt   Boyutlar   Uzunluk:3970 mm Genişlik:1682 mm Yükseklik:1462 mm Dingil Mesafesi:2470 mm Bagaj Hacmi:280 lt Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt Boş Ağırlık:1150 kg Lastik Boyutu:185/60 R15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder