Analytics

Bu Blogda Ara

30 Kasım 2011 Çarşamba


Mercedes C 250 Coupe: İçinde ‘asalet’ gizli



22 Kasım 2011 11:30:00
Mercedes Benz’in 24 milyon kilometre yol yaparak test ettiği C serisi, geçtiğimiz Şubat ayında coupe karoserli versiyonuna kavuştu. Bu yılın başında makyaj geçiren C serisi sedan ile aynı yüzü paylaşan C Coupe, iki dizel ve dört benzinli motor seçeneğiyle müşterilerin karşısına çıkıyor. Mercedes-Benz konforu ve coupe otomobil şıklığını harmanlayan C Coupe, alışkanlıklarınızı değiştirebilecek bir otomobil. W204 kasa kodlu C serisi ile aynı platformu paylaşan C Coupe, aynı zamanda E Coupe ile de platform kardeşi.
Tasarım
C Coupe’nin tasarımında sedan kardeşinin izlerini baskın şekilde görmek mümkün. LED gündüz farlarıyla çok güzel görünen ön aydınlatma grubu ve şık Mercedes-Benz logosunun hakimiyetindeki ön kısım agresif bir görüntüye sahip. AMG paketine sahip test aracımız 18 inçlik gösterişli jantlarının üzerinde duruyor. Bir coupede olması gerektiği gibi arka kısma doğru eğilen tavanıyla son derece sportif görünen aracın arka tasarımıysa sedan kardeşiyle neredeyse aynı. Çift egzoz çıkışı C Coupe hakkında ipuçları veriyor olsa da yeterli değil. BMW 3 serisi Coupe’nin birebir rakibi olan model rakibinden 22 mm daha kısa ve 12 mm daha dar. C Coupe, kullanıcılarına 450 litrelik kullanışlı bir bagaj hacmi sunuyor.
İç mekan
Dışarıdan etkileyici görünen tasarım, iç mekana girildiğinde de aynı etkiyi bırakıyor ama bir şeylerin eksikliğini hemen hissediyoruz. Kaliteli malzemelerle bezenmiş ve ergonomisi gayet başarılı iç mekan sedan C serisi ile birebir aynı. Bir coupenin heyecan vericiliğinden uzak olması tadımızı kaçırıyor. Belki de bu bizim Mercedes modellerinden daha fazlasını beklememizden oluyor. Orta konsoldaki büyük COMMAND ekranı vites kolunun gerisindeki joystick ile kontrol ediliyor. Bu sistemin kısıtlı özellikleri ise can sıkıcı. En azından navigasyon bu araçla beraber sunulmalıydı. Rakibi BMW navigasyon sorununu aştı ve tüm modellerinde bu opsiyonu sunuyor. Kalite hissini her noktada yaşatan C Coupe’nin ergonomisi çok başarılı koltukları ve kolay ayarlanabilen sürüş pozisyonu beğenimizi kazandı. Gösterge grubunun kolay okunan yapısı, rahatlıkla kullanılabilen klima sistemi ve yeterli eşya gözleri aracın iç mekanında göze çarpan diğer artılarından.

 

Motor
Test aracımız C 250 Coupe’de markanın 1.8 litrelik turbo beslemeli motoru görev yapıyor. 5500 d/d’de 204hp güç üreten motor bu şık coupeye gereken çevikliği sunabiliyor. 2300-4300 d/d aralığında sunulan 310 Nm’lik tork sayesinde başarılı ara hızlanma değerlerine imza atan araç, gücünü adından da anlaşılabileceği gibi 7 kademeli 7G-Tronic şanzımanla arka lastiklerine yolluyor. 1550 kg ağırlığındaki C Coupe’yi 7,2 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor, 240 km/s maksimum hıza kadar nefesi kesilmeden gidebilmenizi sağlıyor. Bu arada C Coupe’nin 0,27 Cd’lik rüzgar direnç katsayısının ağabeyi E Coupe’den daha başarısız olduğunu söylemeliyiz. Mühendislik harikası E Coupe’nin 0,24 Cd’lik rüzgar direnç katsayısı, seri üretim araçlar içerisinde en düşüğü. Gaza ani basışlarımızda gücünü dışarıya belli etmek için can atan C Coupe’yi ESP sistemi dizginliyor. Buna rağmen sistemi devre dışı bırakıp güzel şovlar yapmak son derece rahat. Testimiz süresince 9.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketen C 250 Coupe motoru, çıkardığı hoş hırıltılarla tüketimi arttırması için kullanıcısını tahrik ediyor.


Konfor ve yol tutuş
Mercedes eskisine oranla çok daha sportif otomobiller üretiyor. İş test aracımızdaki gibi bir coupeye gelince beklentimiz karşımızda daha da sert bir araç bulmaktı ama yanılmışız. C Coupe’nin süspansiyonları şehrin bozuk yollarında rahatsız etmeyecek kadar başarılı. Bu etkide koltuk yapısının payı büyük elbette. İç mekan sessizliği konusunda sedan kardeşi ile yarışabilecek kadar iyi olan otomobilin içerisine yüksek süratlerde rüzgar sesi girmeye başlıyor. Coupe bir modelde dört kişi rahatlıkla yolculuk yapabilirsiniz demeye çok alışık değiliz ama C Coupe bu konuda gerçekten başarılı. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi bir coupeden beklenmeyecek kadar iyi ve koltuklar gayet konforlu.  Sürücü ise bu otomobilin içerisindeki en şanslı kişi… C Coupe sürüşü zevkli bir otomobil. Yüksek süratlerde sürücüsüne güven veren aracın fren performansı çok başarılı. Viraj limitlerinin üst düzey olması insanın bir sonraki virajı heyecanla beklemesine yol açıyor. Direksiyonun net tepkileri ve 7G-Tronic şanzımanın başarılı vites geçişleri keyfi arttıran etkenlerden.

Güvenlik
Mercedes C serisi 2009 yılında sedan ve makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. C Coupe’nin teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Yorum-Selim ERKEK
Mercedes-Benz’in şık sedan modeli üzerine geliştirilmiş C Coupe, ağabeyi E Coupe kadar farklı olamıyor maalesef. Bunda tasarım anlamında değişik bir şeyler ortaya koyamaması yatıyor. Ön ve arka tasarımda farklı bir şeyler mutlaka olmalıydı. Aracın en güzel göründüğü yan profilinde ise kapılar açılınca görüntü bozuluyor. Evet, Mercedes-Benz C Coupe’nin kapıları çerçeveli. Çerçevelerin avantajı ise konforda ortaya çıkıyor. İç mekan çok sessiz ve bu huzurlu hava bir coupeden çok lüks bir sedanı andırıyor. Yol tutuş ve sürüş keyfi ise tek kelimeyle muhteşem. 1.8 litrelik turbo ünitenin devir çevirme isteği ve bu sırada çıkarttığı sesler herkesi etkiliyor. Mercedes-Benz C Coupe hazırlanırken sportiflikten çok şıklığa önem verilmiş. Eğer ağırbaşlı ve elit bir coupe arıyorsanız tercih listenizin üst sıralarında olmalı ama bence bir coupede öncelik sportif görünüm olmalı. 


Teknik Özellikler
Motor:C 250 
Motor Hacmi:1796 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:204 hp 5500 d/d 
Maksimum Tork: 310 Nm 2300-4300 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,2 s
 Maksimum Hız:240 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,1 lt
 Şehir Dışı:5,7 lt
 Karma:7 lt
 Test:9,2 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4590 mm
 Genişlik:1770 mm
 Yükseklik:1406 mm
 Dingil Mesafesi:2760 mm
 Bagaj Hacmi:450 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:59/8 lt
 Boş Ağırlık:1550 kg
 Lastik Boyutu:255/35 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder