Yeti’nin
kübik tasarımını ya çok seversiniz ya da nefret edersiniz. Ön kısımdaki
yuvarlak gündüz farları Yeti’nin karakterini oluşturan temel öğeler. Bu
far yapısının herkese hitap ettiğini söylemek zor… Skoda’nın kendine
özgü ön ızgarasında ve ön çamurluklarda bulunan Greenline logoları bu
aracın 1.6 litrelik TDI motora sahip olduğunu belirtiyor. Yeti kübik bir
arka tasarıma sahip ve bu sayede iri görünüyor. Bu etkide tavan
raylarının da payı var tabi ki. Gövdenin alt kısımlarını çevreleyen
plastik kaplama ufak tefek çiziklerden korunmayı sağlıyor. Greenline
versiyonun diğer Yeti’lerden 2 cm daha alçak olan gövde yapısı küçük
engebeleri aşmanıza engel olmuyor. Skoda Yeti, en dişli rakibi Nissan
Qashqai’den 10,7 cm daha kısa. Greenline versiyonda stepneden
vazgeçilerek kazanılan 416 litrelik bagaj hacmi Qashqai ile benzer.
İç mekan
Skoda’daki
Volkswagen izlerini en çok iç mekanda görüyoruz. Yeti’nin kumanda
elemanlarının pek çoğunu VW Golf’te de görebilirsiniz. Araçta kullanılan
malzemelerin kalitesi memnun edici düzeyde… Çift renkli kaplamalar çok
yumuşak yapılı değiller ama ses yapmıyorlar ve dokunduğunuzda kalitesiz
hissi vermiyorlar. Test aracımızdaki donanımda sunulan Bolero müzik
sistemi görselliği ile puan toplarken, navigasyon özelliğinin olmaması
eleştirilebilir. Yeti içerisinde ufak eşyalarınızı koyabileceğiniz pek
çok saklama gözü mevcut ancak ne kol dayamanın altında ne de torpido
gözünde beklediğimiz genişliği bulamadık. Test aracımızdaki dijital
klimanın soğutma performansını değerlendirme imkanımız da oldu. Sistem
çok başarılı ve hızlı bir şekilde iç mekanı istenilen sıcaklığa
getiriyor. Arka koltuklarda oturanlar için de ayrı havalandırma kanalı
konulmuş olması burada yolculuk edenlerin konforunu arttırıyor.
Motor
Skoda
Yeti Greenline’da Volkswagen grubunun geliştirdiği 1.6 litrelik TDI
motor görev yapıyor. 4400 d/d’de 105 hp güç üreten motor, düşük
devirlerde elde edebildiği torku sayesinde canlı bir yapıya sahip. TDI
ünite 1500-2500 d/d aralığında 250 Nm torkunu üretiyor ve Yeti
kullanıcısına ortalama bir performansı sunuyor. Yeti müşteri kitlesi
düşünüldüğünde aracın ara hızlanma verilerinin de gayet yeterli olduğu
görülüyor. Yeti Greenline, 12.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve
178 km/s maksimum hız değerine sahip. Modelde kullanılan 5 kademeli
manuel şanzıman ekonomi yaptırmak üzere dizayn edilmiş ancak 6.
Kademenin yokluğu hissediliyor. Testimiz süresince 6.1 lt/100 km yakıt
tüketen Yeti, sakin otoyol kullanımlarında çok daha ekonomik olabiliyor.
Yeti’nin sevdiği devir bandında huzurlu yolculuklara çıktığınızda 1100
km menzili çok rahat aşabilirsiniz.
Konfor ve yol tutuş
Skoda
Yeti sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi ile son derece
konforlu bir araç. Yol üzerindeki ufak bozuklukları hiç hissettirmeyen
Yeti, sert ve derin çukurlarda işini yine yeterince yapıyor. Modelin
yumuşak koltuklarının da yeterince konforlu olduğunu söyleyebiliriz
ancak yan destekleri yetersiz ve hızlı geçilen virajlı yollarda
sürücüsünü üzerinden kaydırıyorlar.
Skoda, Yeti’nin yalıtımı için
emek harcamış. Modelde dizel motorun yüksek devirlerdeki sesi haricinde
rahatsız edici ses bulunmuyor. İç mekandan çıtırtı gelmemesi de Yeti’nin
beğendiğimiz yanlarından. Volkswagen PQ35 paltformu üzerine tasarlanmış
Yeti, bu platformu kullanan diğer kardeşleri gibi yeteri kadar iyi yol
tutuyor. Yüksek gövde yapısı nedeniyle viraj limitlerine dikkat edilmesi
gereken Yeti’de ESP önemli bir yardımcı. Modelde arka koltuklarda
sunulan diz mesafesi yeterli iken arka koltukların değişken şekilde
yatırılabilmesi kullanışlılığı arttırıyor. Sürücünün yüksek oturma
pozisyonu etrafına daha rahat hakim olmasına yardımcı oluyor.
Güvenlik
Skoda Yeti Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Selim Erkek
Skoda
Yeti’nin çok daha fazla satmamasının tek nedeni tasarımı. Bazı insanlar
bu aracın özellikle ön tasarımına tahammül edemiyorlar. Tamam çok iyi
görünmüyor ama ben Yeti’nin diğer özelliklerinin hatırına bu görüntüye
katlanabilirim. Aracın iç mekanı gayet kullanışlı ve kaliteli. Keyif
veren TDI motor dikkatli kullanıldığında gerçekten çok az yakıyor.
Stepnenin çıkarılmasıyla Yeti bagajı 96 litre büyümüş ve bu sayede dört
kişiye yetecek alan sağlanmış. Yol tutuş açısından da sorunsuz olarak
nitelendirdiğim Yeti’de yüksek yapı nedeniyle ani manevralarda tutunma
kayıpları yaşayabiliyorsunuz ama araç sınırlarını çok iyi belli
ettiğinden bu şekilde sürüşten kaçınıyorsunuz. Yeti Greenline’ın Nissan
Qashqai dizel ile arasındaki yüksek fiyat farkı göz önüne alındığında
mantıklı bir seçenek olduğunu söyleyebilirim.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105hp - 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm -1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,1 s | |
Maksimum Hız: | 178 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,2 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | |
Karma: | 4,6 lt | |
Test: | 6,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 119 g/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4223 mm | |
Genişlik: | 1793 mm | |
Yükseklik: | 1671mm | |
Dingil Mesafesi: | 2578 mm | |
Bagaj Hacmi: | 416/1760 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1375 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder