Analytics

Bu Blogda Ara

15 Ağustos 2012 Çarşamba

Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline: Sonunda ‘O’da dizel

Skoda’nın ilk crossover modeli Yeti sonunda 1.6 litrelik dizel motoruna kavuştu. Greenline logolu Yeti’ler düşük yakıt tüketimleri ve çevrecilikleri ile ön plana çıkıyorlar. Start&Stop sistemi ile donatılmış bu versiyonda, düşük yuvarlanma dirençli lastikler kullanılmış ve aracın yerden yüksekliği azaltılarak rüzgar direnç katsayısı düşürülmüş. Bu sayede yakıt tüketimini 4.2 litreye kadar düşürdüğünü iddia eden Yeti, rakiplerinin içinde en düşük yakıt tüketimi verisini de sunmuş oluyor.
Tasarım
Yeti’nin kübik tasarımını ya çok seversiniz ya da nefret edersiniz. Ön kısımdaki yuvarlak gündüz farları Yeti’nin karakterini oluşturan temel öğeler. Bu far yapısının herkese hitap ettiğini söylemek zor… Skoda’nın kendine özgü ön ızgarasında ve ön çamurluklarda bulunan Greenline logoları bu aracın 1.6 litrelik TDI motora sahip olduğunu belirtiyor. Yeti kübik bir arka tasarıma sahip ve bu sayede iri görünüyor. Bu etkide tavan raylarının da payı var tabi ki. Gövdenin alt kısımlarını çevreleyen plastik kaplama ufak tefek çiziklerden korunmayı sağlıyor. Greenline versiyonun diğer Yeti’lerden 2 cm daha alçak olan gövde yapısı küçük engebeleri aşmanıza engel olmuyor. Skoda Yeti, en dişli rakibi Nissan Qashqai’den 10,7 cm daha kısa. Greenline versiyonda stepneden vazgeçilerek kazanılan 416 litrelik bagaj hacmi Qashqai ile benzer.

İç mekan
Skoda’daki Volkswagen izlerini en çok iç mekanda görüyoruz. Yeti’nin kumanda elemanlarının pek çoğunu VW Golf’te de görebilirsiniz. Araçta kullanılan malzemelerin kalitesi memnun edici düzeyde… Çift renkli kaplamalar çok yumuşak yapılı değiller ama ses yapmıyorlar ve dokunduğunuzda kalitesiz hissi vermiyorlar. Test aracımızdaki donanımda sunulan Bolero müzik sistemi görselliği ile puan toplarken, navigasyon özelliğinin olmaması eleştirilebilir. Yeti içerisinde ufak eşyalarınızı koyabileceğiniz pek çok saklama gözü mevcut ancak ne kol dayamanın altında ne de torpido gözünde beklediğimiz genişliği bulamadık. Test aracımızdaki dijital klimanın soğutma performansını değerlendirme imkanımız da oldu. Sistem çok başarılı ve hızlı bir şekilde iç mekanı istenilen sıcaklığa getiriyor. Arka koltuklarda oturanlar için de ayrı havalandırma kanalı konulmuş olması burada yolculuk edenlerin konforunu arttırıyor.



Motor
Skoda Yeti Greenline’da Volkswagen grubunun geliştirdiği 1.6 litrelik TDI motor görev yapıyor. 4400 d/d’de 105 hp güç üreten motor, düşük devirlerde elde edebildiği torku sayesinde canlı bir yapıya sahip. TDI ünite 1500-2500 d/d aralığında 250 Nm torkunu üretiyor ve Yeti kullanıcısına ortalama bir performansı sunuyor. Yeti müşteri kitlesi düşünüldüğünde aracın ara hızlanma verilerinin de gayet yeterli olduğu görülüyor. Yeti Greenline, 12.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve 178 km/s maksimum hız değerine sahip. Modelde kullanılan 5 kademeli manuel şanzıman ekonomi yaptırmak üzere dizayn edilmiş ancak 6. Kademenin yokluğu hissediliyor. Testimiz süresince 6.1 lt/100 km yakıt tüketen Yeti, sakin otoyol kullanımlarında çok daha ekonomik olabiliyor. Yeti’nin sevdiği devir bandında huzurlu yolculuklara çıktığınızda 1100 km menzili çok rahat aşabilirsiniz.
 
Konfor ve yol tutuş
Skoda Yeti sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi ile son derece konforlu bir araç. Yol üzerindeki ufak bozuklukları hiç hissettirmeyen Yeti, sert ve derin çukurlarda işini yine yeterince yapıyor. Modelin yumuşak koltuklarının da yeterince konforlu olduğunu söyleyebiliriz ancak yan destekleri yetersiz ve hızlı geçilen virajlı yollarda sürücüsünü üzerinden kaydırıyorlar.
Skoda, Yeti’nin yalıtımı için emek harcamış. Modelde dizel motorun yüksek devirlerdeki sesi haricinde rahatsız edici ses bulunmuyor. İç mekandan çıtırtı gelmemesi de Yeti’nin beğendiğimiz yanlarından. Volkswagen PQ35 paltformu üzerine tasarlanmış Yeti, bu platformu kullanan diğer kardeşleri gibi yeteri kadar iyi yol tutuyor. Yüksek gövde yapısı nedeniyle viraj limitlerine dikkat edilmesi gereken Yeti’de ESP önemli bir yardımcı. Modelde arka koltuklarda sunulan diz mesafesi yeterli iken arka koltukların değişken şekilde yatırılabilmesi kullanışlılığı arttırıyor. Sürücünün yüksek oturma pozisyonu etrafına daha rahat hakim olmasına yardımcı oluyor.
 
Güvenlik
Skoda Yeti Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.

Yorum-Selim Erkek
Skoda Yeti’nin çok daha fazla satmamasının tek nedeni tasarımı. Bazı insanlar bu aracın özellikle ön tasarımına tahammül edemiyorlar. Tamam çok iyi görünmüyor ama ben Yeti’nin diğer özelliklerinin hatırına bu görüntüye katlanabilirim. Aracın iç mekanı gayet kullanışlı ve kaliteli. Keyif veren TDI motor dikkatli kullanıldığında gerçekten çok az yakıyor. Stepnenin çıkarılmasıyla Yeti bagajı 96 litre büyümüş ve bu sayede dört kişiye yetecek alan sağlanmış. Yol tutuş açısından da sorunsuz olarak nitelendirdiğim Yeti’de yüksek yapı nedeniyle ani manevralarda tutunma kayıpları yaşayabiliyorsunuz ama araç sınırlarını çok iyi belli ettiğinden bu şekilde sürüşten kaçınıyorsunuz.  Yeti Greenline’ın Nissan Qashqai dizel ile arasındaki yüksek fiyat farkı göz önüne alındığında mantıklı bir seçenek olduğunu söyleyebilirim.


Teknik Özellikler
Motor:1,6 TDI
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:105hp - 4400 d/d
Maksimum Tork: 250 Nm -1500-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma12,1 s
Maksimum Hız:178 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,2 lt
Şehir Dışı:4,2 lt
Karma:4,6 lt
Test:6,1 lt
CO2 Emisyonu119 g/km
Boyutlar
Uzunluk: 4223 mm
Genişlik:1793 mm
Yükseklik:1671mm
Dingil Mesafesi:2578 mm
Bagaj Hacmi:416/1760 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
Boş Ağırlık:1375 kg
Lastik Boyutu:205/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder