Üretilmeye
başlandığı 1975 yılından beri sunduğu sürüş keyfiyle otomobil
severlerin gönlünde ayrı bir yeri olan BMW 3 serisi, altıncı
jenerasyonuna kavuştu. BMW markasının satışlarının yaklaşık yüzde 30’unu
oluşturan model, markanın en çok satan üyesi konumunda… Lüksü
sportiflikle mükemmel şekilde harmanlayan 3 serisi, geniş motor
yelpazesi ve zengin donanım seçenekleri ile Mercedes C serisi ve Audi A4
karşısına çok güçlü bir şekilde çıktı. Yeni 3 serisinde tamamı turbo
beslemeli olan motorlarla beraber 8 kademeli otomatik şanzıman
sunuluyor. Sport, Luxury ve Modern donanım seviyelerinde satılan 3
serisi eklenen paketler ve bol sayıdaki opsiyon seçenekleri ile
kişiselleştirilebiliyor.
Tasarım
F30
kasa kodlu yeni 3 serisi, BMW’nin son jenerasyon 5 serisi (F10) ile
büyük benzerlikler taşımakta. Benzerlik aracın arka kısmında yoğun
şekilde hissedilirken, profil görünümünde de 5 serisinin izlerini görmek
mümkün. Neyse ki ön tasarımda 3 serisi kendi kimliğini oluşturmayı
başaracak detaylara sahip. Tıpkı 5 serisindeki gibi uzun olan kaputun
üzerindeki kabartılar 3 serisine heybetli bir görünüm katıyor. Büyük BMW
böbreklerine doğru uzanan far çıkıntısı 3 serisinin en karakteristik
yanı. Bu farklılık olmasa 5 serisi sahipleri kızabilirdi! BMW’nin imzası
haline gelmiş Angel Eye far yapısı bu araçta da yerini almış. Agresif
görüntüye katkısı büyük olan farlar gündüzleri de BMW kimliğini
yansıtıyor. Uzayan boyu ile eskiden 6 cm daha kısa olduğu Mercedes Benz C
serisinden 3.3 cm daha uzun hale gelen yeni 3 serisi, 480 litrelik
bagaj hacmi ile artık daha fazla bavulunuzu yanınıza alabilmenize imkan
tanıyor.
İç mekan
BMW
5 serisinin izleri iç mekanda da yoğun şekilde hissediliyor. Test
aracımızdaki Luxury Line donanım seviyesinde iç mekan klasik bir şıklık
sunuyor. Şu anda bu sınıfta BMW’den daha iyi iç tasarım yapan marka
bulmak gerçekten zor. Kullanılan malzemelerin kalitesi üst düzeyde ve
ergonomik olarak her şey olması gerektiği gibi. En çok dikkat çeken
kısım orta konsolun üst kısmındaki büyük bilgi ekranı. iDrive adı
verilen sistem vites kolunun yanındaki kumanda elamanı ile kontrol
ediliyor ve kullanımı Mercedes Benz’de kullanılan benzer sistemden çok
daha başarılı. Kullanıcı dostu ara yüzün haricinde sistemin işlevselliği
de son derece iyi. Türkiye haritası yüklü navigasyon başarılı
yönlendirmeler yaparken sapaklara yaklaştığınızda döneceğiniz yönü head
up ekranı aracılığı ile ön cama da yansıtıyor. Harman Kardon ses sistemi
hassas müzik kulağı olan kişileri bile memnun edici ses kalitesine
sahip. Sistem Bluetooth üzerinden veya USB aracılığı ile müzik
çalabiliyor.
Modeli rakiplerinden ayıran en önemli özelliği
vites kolunun sol kısmına yerleştirilmiş olan sürüş modu düğmesi oluyor.
Sport+ modunda gaz pedalının hareketlerine keskin şekilde cevaplar
veren araç, donanıma göre süspansiyon sertliğini ayarlayıp direksiyon
netliğini arttırarak dinamik bir sürüşe hazır hale geliyor. Bu modda
araç ESP sistemini biraz daha geç devreye sokarak bir miktar eğlenmenize
imkan tanıyor. Eğlenceye devam etmek içinse sürüş modu düğmesinin hemen
önündeki ESP OFF tuşuna birkaç saniye basmalısınız.
Sport
moda alındığında Sport+’dan farklı olarak ESP’yi en ufak kaymalarda
devreye alan araç Comfort modda daha sakin bir sürüş karakterine uygun
bir hale bürünüyor. Sürüş modlarının en dikkat çekici olanlarından biri
olan Eco Pro modunda ise BMW 3 serisi en ekonomik ve çevreci haline
geçiyor. Otomatik vites daha düşük devirlerde bir üst vitese geçiyor ve
motor aracın yüksek viteslerde kalabilmesi için farklı bir yazılım
kullanıyor. Sürücüye ne kadar tasarruf ettiğini de bildiren sistem, daha
ekonomik yol almak için ipuçları da veriyor.
Motor
İşte
BMW’nin uzmanlık alanı! Test aracımızdaki 2.0 litrelik bol ödüllü
ünite, 3 serisinin her neslinde bir adım daha gelişerek güncel halini
aldı. 4000 d/d’de 184 hp güç üreten turbo beslemeli motor, 1750 d/d’den
itibaren ürettiği 380 Nm torku ile 320d’yi dinamik bir araç haline
getiriyor. 1.5 ton ağırlığındaki 320d, 7.4 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp
kararlı bir şekilde 230 km/s sürate kadar çıkabiliyor. Motorun ürettiği
güç BMW’nin 8 kademeli klasik yapılı otomatik şanzımanı ile arka aksa
gönderiliyor. Arkadan itiş, 2.0 litre motor hacmi ve klasik otomatik
şanzıman denildiğinde aklınıza yüksek tüketim değerleri geliyorsa BMW
markası için bunları kafanızdan silin. EfficientDynamics adı verilen
verimlilik çalışmaları sayesinde BMW 320d, B segmenti dizel araçlar
kadar yakıtla yetinebiliyor. Testimiz süresince 5.9 lt/100 km tüketim
değerine imza atan araç, bu değeri şehir dışında daha da düşürmekte
zorlanmıyor.
Konfor ve yol tutuş
Premium
marka olmanın gerekliliği konforlu olmaktır ve 3 serisi bunu yeterince
yapabiliyor. Koltuklar rahat, iç mekan gerektiği kadar ferah ve ufak
tefek eşyaları koyabileceğiniz gözler yeterli sayıda. Arka koltukta
oturan yolcular eski 3 serisinde yaptıkları yolculara göre daha rahat
ediyorlar çünkü diz mesafesi arttırıldı. Luxury donanımda ön koltukların
yan destekleri sportif sürüşler için yetersiz kalabiliyor, bu sebeple
kullanım stilinize göre Sport versiyonu seçmeniz sizi daha rahat
ettirebilir.
BMW modelleri hep sürüş dinamikleri ile öne
çıkarlar ve bu gelenek yeni 3 serisinde de bozulmamış. Yeni 3 serisi
segmentinin en iyi yol tutan aracı. Direksiyonu sürücüye çok iyi geri
bildirimlerde bulunuyor ve süspansiyon sistemi her yol koşulunda işini
iyi yapıyor. Yüksek süratlerde döndüğünüz virajlarda asfalttan bozuk
zemine geçtiğinizde bile 3 serisi sizi tedirgin edici tepkiler
göstermiyor ve rahatlıkla çizgisinde yoluna devam ediyor. Önden kayma
eğilimi minimum olan otomobil, virajlarda hafifçe arkasını bırakıyor
fakat ESP, pek çok kullanıcı kaymanın farkına varmadan devreye giriyor
ve aracı yavaşlatıyor. Arka kısmın kaymasını eğlence haline getirmek
için ESP kapatma düğmesine basmanız yeterli, 3 serisi tam bir eğlence
aracına dönüşüyor.
Güvenlik
BMW’nin yeni nesil 3 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı.
Mankenlerin
vücudu mükemmel şekilde korundu. BMW, benzer korumayı değişik oturma
pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer
çarpışma testinde 3 serisi, içerisindekilerin vücudunun tamamını
mükemmel korudu ve maksimum puanları aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma
testinde ise mankenin göğüs bölgesinde yeterli kafa ve karnının alt
kısmında ise mükemmel koruma sağladığı tespit edildi. 3 serisini
koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı
mankenin boyun bölgesini mükemmel şekilde korudu.
Yorum- Selim ERKEK
BMW
3 serisi, premium segmentte sürüş keyfi arayanların ilk bakması gereken
model. Ne Mercedes Benz C serisi, ne Audi A4 ne de Volvo S60 bu aracın
sürüş dinamikleri ile yarışamıyorlar. Bu araçla viraj dönmek gerçekten
keyif verici! Test aracımızdaki 2.0 litrelik dizel motor kadar başarılı
bir üniteye sahip rakibi yok. Sunulan Steptronic şanzıman ise rakipleri
ile arayı bir hayli açmış durumda. Motor ve şanzımanı bu kadar övmemin
sebebi aracın performansından çok yakaladığı tüketim değerleri. Test
aracı ile Avcılar-Kocaeli arasını 4.7 lt/100 km yakıt tüketerek geçtim
ki, biraz köprü trafiğine yakalanıp otoyolda da 110-120 km/s arası
hızlarda seyrettim. Bu değerleri 1.6 litrelik dizel C segmenti manuel
araçlarda yakalamak bile güçken BMW bunu rahatlıkla başarıyor.
Eleştirilecek tek noktası ise aracın yalıtımı. BMW yol ve motor sesini
mükemmel şekilde yalıtmış ama rüzgar sesi bol miktarda duyuluyor.
Tasarımdan kaynaklanan rüzgar sesi sorunu çözülürse 3 serisi segmentinin
en sessizi olabilir ama şu anda daha sessiz rakipleri var!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder