Tasarım
Makyaj
operasyonu ile Hyundai’nin yeni tasarım felsefesini alan i20’de ön
kısım tamamen yenilendi. Altıgen ön panjur ve markanın yeni bakışlarına
kavuşan farlar eskisinden çok daha modern görünüyor. Donanım seviyesine
bağlı olarak sunulan LED gündüz farları i20’yi gündüzleri bile fark
edilir kılıyor. Elektrikli katlanır aynalarında sinyal lambaları bulunan
modelin krom kaplı kapı kollarına sahip olması anahtarsız giriş
sistemine de sahip olduğu anlamına geliyor. Bu sistem sayesinde i20’yi
açmak için anahtarı cebinizden çıkarmanıza gerek kalmıyor ve elinizi
kapı koluna uzattığınız an merkezi kilit otomatik olarak açılıyor.
i20’nin
arka tasarımındaki değişiklikler ön kısımdaki kadar radikal değil.
Tampon tasarımında ve stop grubunda ufak tasarım değişiklikleri
yapılmış. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Chevrolet Aveo’dan 44 mm,
Opel Corsa’dan 4 mm,Renault Clio’dan 7 mm ve VW Polo’dan ise 25 mm daha
uzun. 295 litrelik bagaj hacmi de segmentine göre gayet başarılı.
İç mekan
Test
aracımızda donanım olarak oldukça zengin görünen iç mekan
fonksiyonelliği ile ön plana çıkıyor. Sert plastik malzemelerin
kullanılmış olması bu sınıf için eleştirilecek bir nokta değil fakat
bazı rakiplerinin daha iyi hissettiren malzemeler kullandığı bir gerçek.
Yenilenen orta konsolda aslında büyük değişiklikler yok. Ses sisteminin
tasarımı değiştirilerek daha kullanışlı hale getirilmiş. Yol
bilgisayarı konsolun en üst kısmında ve derine yerleştirilmiş. Yol
bilgisayarı kontrol butonunun yeri ise hala kullanışsız. Ses sisteminin
sol üst köşesinde bulunan bu butonun direksiyon üzerine ve sinyal
kollarına taşınması gerekliydi. Direksiyonun üzerinde görev yapan
kumanda elemanlarının kullanımı ise gayet kolay. Gösterge panelinin
okunabilirliği çok iyi. Dijital klima da hiçbir alışkanlık gerektirmeden
kullanılabilecek kadar kolay. Ayrıca klimanın torpido gözü ile
bağlantısı var ve burayı sıcak yaz günlerinde soğuk tutabiliyor. i20
eşya gözleri açısından da göz dolduruyor. Koltukların arasındaki kısımda
pek çok eşya gözü var. Vites kolunun hemen önündeki alanda AUX ve USB
girişleri olan ses sistemi Bluetooth üzerinden de müzik çalabiliyor.
Modelin en beğendiğimiz donanımlarından biri de dikiz aynasına entegre
edilmiş geri görüş kamerası oldu. Park sensörleri ile beraber görsel
olarak da yardımcı olan sistem çok kullanışlı.
Motor
i20’ye
hem ekonomi hem de yeterli performansı kazandıran dizel motoru 1.4
litre hacminde. 4000 d/d’de 90 hp güç üreten ünite 1750-2750 d/d
aralığında 220 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli manuel şanzımanla
kombine edilmiş ünite i20’yi 13.5 saniyede 100 km/s hıza ulaştırarak
vasat bir performans sergiliyor. Performanstan çok ekonomi odaklı bir
otomobil olduğu düşünüldüğünde bu verinin çok bir önemi yok. i20,
tüketim anlamında etkileyici değerler ortaya koyabiliyor. Testimiz
süresince 5.1 lt/100 km ortalama tüketim yakaladığımız i20, şehir
dışında bu veriyi bir litre daha aşağıya çekerken çok zorlanmadı.
Konfor ve yol tutuş
i20
orta sertlikteki süspansiyonları ile yeterli konforu sunabiliyor.
Yumuşak koltukların yapısı beğenimizi kazandı. Arka koltuklarda da
sınıfına göre yeterli diz mesafesi sunan modelde, şaft tünelinin alçak
yapısı ortada oturan yolcunun daha rahat yolculuk yapmasına sebep
oluyor. Yüksek süratlerde artan rüzgar ve yol sesi konforu olumsuz
etkileyen dezavantajlar olarak sıralanabilir.Tune ve Elite donanım
paketlerinde ESP sisteminin sunan i20, yol tutuşu ile beklentileri
karşılıyor. Dinamik sürüşler ise i20’nin pek hoşuna gitmiyor.
Güvenlik
Hyundai i20, makyajsız versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Yorum – Selim Erkek
B
segmenti hatchback müşterilerinin beklentilerini iyi analiz eden
Hyundai i20, gerek konfor, gerekse kullanım kolaylığı ile segmentinin
iddialı modellerinden biri. Aracın iç mekanı yeterli genişliğe sahip ve
malzeme kalitesi tatmin edici. i20 direksiyonuna oturan pek çok kişi
yumuşacık direksiyonun şehir içindeki kullanım kolaylığından ve geri
görüş kamerasının sağladığı avantajlardan etkileniyor. Zengin donanımlı
i20’nin hayatı kolaylaştırdığı bir gerçek ve dizel versiyon çok
ekonomik. Eleştirilecek noktaların başında ise frenlerin yeterli
hassasiyeti sunamaması ve geri bildirimi neredeyse hiç olmayan
direksiyon sayılabilir. Direksiyonun yüksek süratlerde daha sert bir
karaktere bürünmesi gerekirdi.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 CRDI | |
Motor Hacmi: | 1396 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 220 Nm 1750-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13,5 s | |
Maksimum Hız: | 174 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,0 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,3 lt | |
Test: | 5,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 110 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3995 mm | |
Genişlik: | 1710 mm | |
Yükseklik: | 1490 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2525 mm | |
Bagaj Hacmi: | 295 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1307 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/50 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder