Opel
Astra’nın 3 kapılı versiyonu olarak tanımlayabileceğimiz Opel Astra
GTC, 2 kapısını kaybetmiş fakat daha fazlasını kazanmış. Kompakt Coupe
modellerin en sevilenlerinden birisi olan Astra GTC, göz alıcı
tasarımıyla kendisi gibi dinamik sürücüleri arıyor. Opel Astra GTC iki
farklı güçte benzinli motorlarla donatılmış. 1.4 litrelik turbo
beslemeli motor 140 hp güç üretirken, 1.6 litrelik ve sadece manuel
şanzımanla satın alınabilen versiyon 180 hp gücünde.
Tasarım
Opel
Astra GTC’nin en güçlü olduğu yanı kesinlikle tasarımı. Yollarda bu
kadar güzel otomobillere az rastlıyoruz. Her noktası incelikle
şekillendirilmiş model, kompakt Coupe sınıfına yeni bir heyecan getirdi.
Aracın ön kısmı beş kapılı kardeşi ile aynı hatlara sahip olsa da bazı
farklılıklar barındırıyor. Örneğin tampon daha agresif bir yapıda ve
araç şişik çamurlukları sebebiyle daha geniş duruyor. 20 inçlik devasa
jantların ayağa kaldırdığı Astra GTC, bir coupenin olması gerektiği gibi
olan eğimli tavan yapısı ve kapısındaki kat iziyle dikkat çekiyor.
Aracın en özgün kısmı ise arka tarafı. Bagaj kapağındaki spoiler görevi
gören yapının kapı kollarına kadar uzanan yapısı ve yeni stop tasarımı
Astra GTC’ye bambaşka bir hava katıyor. Arka tamponun çift renkli yapısı
sayesinde bu bölümde sportif bir imaj yakalanmış fakat daha agresif
tasarımlı bir difüzör ve çift egzoz çıkışı hiç fena durmazdı!
Opel
Astra GTC, en büyük rakipleri Renault Megane Coupe’den 17.1 cm, VW
Scirocco’dan ise 21 cm daha uzun. Modelin sunduğu 380 litrelik bagaj
hacmi de rakiplerinden daha büyük.
İç mekan
Opel
Astra GTC’nin iç mekanı 5 kapılı hatchback kardeşinden farksız.
Sportiflik adına bazı farklılıklar olsa fena olmazdı ama bizce normal
bir Astra’nın iç mekanı bile yeterince sportif. Rakiplerinin iç
tasarımlarına bakarsanız Opel Astra ailesinin bu konuda bir adım daha
önde olduğunu söyleyebiliriz. Bol sayıda tuşla süslenmiş orta konsolda
büyük bilgi ekranı dikkat çekiyor. Bu ekrandan araçla ilgili detaylı
ayarları yapabildiğimiz gibi navigasyon özelliklerini de kullanıyoruz.
İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça iyi ve işçilik
problemine rastlanılmıyor. İç mekanda bol sayıda eşya gözüne yer
verilmiş ve bu sayede cep telefonu, cüzdan gibi eşyalarınız için yer
aramak zorunda kalmıyorsunuz. Modelin ses sistemi gelişmiş özellikleri
ile puan topluyor. USB,AUX ve Bluetooth üzerinden müzik
dinleyebildiğimiz sistemin ses kalitesi de tatmin edici.
Navigasyon
ekranının hemen altında bulunan Sport ve Tour butonları Astra’nın
karakterini değiştirmeye yarıyorlar. Sport moda basıldığında bir anda
aracın iç mekanındaki beyaz aydınlatma kırmızıya dönüşüyor ve daha
dinamik bir hava yaratılıyor.
Motor
Opel
Astra GTC ailesinin baz motor seçeneği olan 1.4 litrelik turbo
beslemeli motor sessiz yapısı ve canlı karakteri ile dikkatleri üzerine
topluyor. 4900-6000 d/d aralığında maksimum gücü 140 hp’yi veren ünite,
turbonun desteği sayesinde 200 Nm’lik torkunu 1850 d/d’den 4900 d/d’ye
kadar kesintisiz sunuyor. 1396 kg’lık test aracımıza ortalama bir
performans sunan motor manuel veya otomatik şanzımanla tercih
edilebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10,3 saniyede gerçekleştiren GTC,
200 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Test aracımızdaki 6 kademeli
otomatik şanzıman konforuyla göz dolduruyordu fakat yakıt tüketimine
etkisi fazla. Testimiz süresince 9,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketen
Astra GTC pek de cimri değil.
Konfor ve yol tutuş
Coupe
otomobil müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılayacak düzeyde
konfora sahip olan Astra, rahat koltukları ve arka koltuklarda sunduğu
diz mesafesi ile şaşırtıcı bile olabiliyor. 5 kişinin yolculuk
edebileceği bu coupeyi günlük olarak da çok rahat kullanabilirsiniz.
Astra GTC’nin yan destekleri çok iyi olan ve sportif koltukları hem
rahatlar hem de dinamik sürüşlerde sizi bırakmıyorlar.
Yol tutuş
konusunda sınıfının en iyilerinden olarak tabir edilen Astra GTC’de
FlexRide şasi sistemini satın alabiliyorsunuz. Sport tuşuna basıldığında
aracın süspansiyon sistemi daha hızlı sürüşlere uygun hale gelirken
direksiyon ve gaz tepkileri de keskinleşiyor. Opel Astra GTC bu modda
çok daha eğlenceli bir hale geliyor ve limitleri oldukça yüksek bir
otomobile dönüşüyor. Hızlı girilen virajlarda sürücüsünü çok iyi
bilgilendiren Astra GTC ne zaman kaymaya başlayacağını hemen
hissettiriyor. ESP sistemi ise kaymanın başladığı anda sert bir şekilde
devreye girerek GTC’yi yola sokuyor.
Güvenlik
Opel’in kompakt HB modeli Astra’nın 3 kapılı versiyonu olan Astra GTC, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Teste
1.4 litrelik turbo beslemeli motora sahip versiyonu ile giren Astra
GTC’nin ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Mankenlerin
göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Opel benzer korumayı
değişik oturma pozisyonlarında ve farklı boylardaki mankenlerde de
gösterdi. Yan bariyer ve yan direk çarpışma testlerinde ise mankenlerin
göğüs bölgesinde ortalama değerlerde koruma sağlandığı görüldü. Bu
testlerde manken kaburga kısmına baskı oluştuğu tespit edildi. Arkadan
çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı Astra GTC’nin ön koltukları
iyi koruma sağladı.
Yorum-Selim Erkek
Sıradışı
bir otomobile sahip olmak istiyorsanız Astra GTC çok iyi bir seçenek.
Tavsiyem çok az bir ücret farkıyla alınabilen 180 hp’lik manuel
versiyona yönelmeniz. Test ettiğimiz versiyondaki 140 hp’lik motor ve
otomatik şanzıman hem ekonomik olamıyor, hem de performansı yaşatamıyor.
140 hp’lik motoru daha önce Insignia’da kullanmış ve manuel şanzımanla
iyi tüketim rakamları yakalamıştım ama bu otomatik şanzıman işin içine
girince ekonomi yapmak zorlaşıyor. İç ve dış tasarımıyla kullandığınız
her saniye kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan Astra GTC, sürüş
dinamikleri açısından da pek çok kullanıcıyı tatmin edecektir. Biraz
rejim yapıp yollara çıksa çok daha iyi olabilirmiş. 1400 kg bu sınıf bir
araç için yüksek bir değer.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 Turbo | |
Motor Hacmi: | 1364 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 hp 4900 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1850-4900 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,3 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,5 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 9,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 159 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4466 mm | |
Genişlik: | 1840 mm | |
Yükseklik: | 1482 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2695 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 56 lt | |
Boş Ağırlık: | 1396 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/40 R20 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder