Analytics

Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Mercedes B180 BlueEFFICIENCY: Sportif ‘MPV’


Mercedes Benz’in kompakt MPV modeli B serisi ikinci jenerasyonuna kavuştu. 2005 yılından beri yollarda olan ilk nesil, güncel A serisinin uzatılmış şasisini kullanıyordu. Modelin motor ve süspansiyon sistemi de A serisinden alınmaydı. Avrupa’da ilgi gören model 2008 yılında geçirdiği makyajdan sonra geçtiğimiz günlerde tamamen yenilendi. Mercedes Benz’in büyük umut bağladığı yeni A serisi ile aynı platformu paylaşan model, ikisi benzinli ikisi dizel dört motor seçeneği ile satılıyor.





Tasarım


Mercedes Benz B serisi tasarlanırken otomobilin gösterişli olmasından çok işlevsel bir yapıda olması amaçlanmış. Zaten bir MPV’nin barındırması gereken en önemli özellik bu olmalı değil mi? Aracın ön tasarımında en çok dikkat çekici kısım far yapısı oluyor. Yeni tasarım farlar Mercedes teknolojisini yansıtıyor. Arka kısmında da sadelikten yana olan B serisinde sıra dışı olarak göze çarpan tek kısım aracın yan taraflarındaki ütü izleri. Bu tasarım detayı B serisini daha dinamik göstermeyi başarıyor. Selefinden yaklaşık 9 cm daha uzun hale gelen B serisi, 4359 mm’lik uzunluğu ile 5 kişiye yetecek yaşam alanı sunabiliyor. 486 litrelik bagaj hacmi de gayet yeterli.




İç mekan

B serisinde neredeyse dokunduğunuz her yerde kaliteyi hissediyorsunuz. Kapı ceplerinin tabanının bile deri kaplanmış olması Mercedes Benz’in bu konularda ne kadar hassas olduğunun ipucu aslında. 3 kollu ergonomik direksiyonu üzerinden yol bilgisayarını ve ses sistemini kontrol edebildiğimiz B serisinde, vites kolu diğer araçlarda silecek kolunun olduğu yere konumlandırılmış. Daha önce Mercedes kullanmışlar silecek kolunun solda olmasına alışık olabilirler ama yeni kullanıcılar için bir alışma süresi gerektiriyor. Sinyal kolu şeklindeki vitesin yeri de aynı şekilde alışkanlık gerektirirken, bir süre sonra gayet pratik bir şekilde kullanabiliyorsunuz. Vites kolunun yerinin değiştirilmesi sayesinde orta konsolda büyük bir boş alan yaratılmış. Bu kısma iki adet kapaklı göz yerleştirilmiş olması sayesinde ufak eşyalara yer bulma sıkıntısı yaşamıyorsunuz. Orta konsolda uçak motorlarını hatırlatan havalandırma ızgaralarından daha dikkat çeken nokta ise büyük bilgi ekranı oluyor. Sonradan eklenmiş gibi duran COMMAND ekranı, yenilikçi teknolojiler barındırmaktan uzak. Ses sistemine de ev sahipliği yapan ekrandan basit bir radyo kanalını açmak bile çok pratik değil.




Motor

B180 test aracımızın motor kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik dört silindirli turbo motor 5000 d/d’de 122 hp güç üretiyor. Mercedes Benz’in üstün teknoloji deneyimlerinden yararlanılarak tasarlanmış ünite, 200 Nm’lik maksimum torkunu pek çok rakibinden daha önce üretiyor. Motor 1250 d/d’den 4000 d/d’ye kadar sunulan 200 Nm tork değeri sayesinde canlı bir yapıda. Ekonomi odaklı motorun en büyük yardımcısı ise 7 kademeli şanzımanı. Çift kavramalı şanzıman, yüksek tüketime neden olmazken, konfordan da çalmıyor. 1425 kg ağırlığındaki B180’i 10,2 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motorun testimizin sonundaki ortalama yakıt tüketimi 9 lt/100 km olarak hesaplandı. Bu değerler şehir dışında iki litre daha düşürülebiliyor.


Konfor ve yol tutuş
Mercedes Benz B serisinde, yüksek gövde yapısından kaynaklı sorunları ortadan kaldırmak için süspansiyon sistemi sert tutulmuş. Bu sayede beklenilenden iyi yol tutan araç virajları tedirgin etmeden dönüyor. Direksiyon sisteminin hassasiyeti ve sürüşün yumuşaklığı pek çok kullanıcıyı memnun edecek düzeyde. B serisinin koltukları da vücudu iyi şekilde kavrayacak biçimde hazırlanmış. Bu sayede uzun yolculuklarda bile yorulmuyorsunuz. Uzun yolculuklarda insanları en çok rahatsız eden konulardan biri olan gürültü de bu Mercedes’te başarılı şekilde azaltılmış. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi yeterli ve bu kısımda yolculuk edenlere havalandırma ızgarası ayrılmış olması konforu arttırıyor.

Güvenlik

Mercedes Benz’in yenilediği B serisi girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Teste giren aracın önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kaldı. Sürücü ve yolcunun vücutlarında iyi koruma sağlandığı görüldü. Mercedes Benz benzer korumayı farklı boydaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında da gösterdi. B serisi maksimum puanları yan bariyer çrpışma testinde aldı. Mankenler mükemmel korundu. Yan direk çarpışma testinde vücudun geneli iyi korunurken mankenin göğüs bölgesinde ortalamanın üzerinde koruma sağlandığı tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı B serisinin ön koltukları mükemmel bir koruma sağladı.


Yorum-Selim Erkek
Mercedes Benz B serisinin bu segmentte rakibi yok. Ford C-Max, VW Touran, Renault Scenic gibi rakipleri marka imajı olarak B serisinden çok daha gerideler. B serisinde beni en çok şaşırtan aracın sürüş dinamikleri oldu. Alıştığımız MPV’ler gibi ağır başlı bir yapının yerine daha dinamik bir araç ortaya çıkarılmış. Tabi ki limitleri çok yüksek değil ama diğer MPV’lerden farklı hissettirmeyi başarıyor. Benim hoşuma gitmeyen nokta ise süspansiyon sisteminin sesli çalışan yapısı oldu. Bozuk yollarda süspansiyon sisteminin haricinde koltuk altlarından ve bagajdan da çıtırtı sesleri gelebiliyor. B180’de kullanılan motor şehir dışında çok ekonomik olabilirken, şehir içinde tüketim değeri biraz fazla yüksek. 1.6 litre hacminde bir dizel motor aracı çok daha fazla sevdirebilirdi. Son olarak; 7 kademeli 7G-DCT şanzımanın vites geçişlerinin diğer markalardaki benzer şanzımanlara yakın olduğunu hatta bazı rakiplerinin daha hızlı karar verdiğini söyleyebilirim. Eğer fonksiyonel bir araçta üst düzey kalite arıyorsanız B serisinin dışında bir alternatifiniz yok fakat benzer kullanışlılığı daha ekonomik şekilde sunabilen rakiplerinin var olduğunu söylemeliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder