Dacia ürün gamının
son üyesi: Dacia Dokker
Geçtiğimiz aylarda tanıtılan Lodgy modelinden sonra Dacia
ürün gamına iki yeni model daha eklendi. Dokker ve Dokker Van, Dacia'nın
ticarete ilk adımı oldu. Daha önce Logan MCV modeli ile bu sınıfa yakınlaşan
marka, Dokker ailesi ile sınıfında taşları yerinden oynatmaya çalışacak. Selim Erkek /Viyana
Bu sözü söylememizdeki sebep Dacia Dokker'ın sınıfının
ötesinde özellikler sunması değil tabi ki... Dokker tıpkı diğer Dacia modelleri
gibi ödenen bedelin karşılığını en iyi şekilde veren bir araç ve bu ticaretin
altın kuralı! Otomobil alırken aracın tasarımına, konfor özelliklerine,
teknolojik ekipmanlarına veya sadece markasına bakıp tercih edebilirsiniz. Ama
ticari araç alırken ilk bakmanız gereken ödediğiniz bedele karşılık aracın size
sunduğu fayda olmalıdır. Dacia Dokker, gerek fiyatı gerekse kullanım giderleri
ile ticari araç düşünenlerin listesine üst sıradan girebilir. Önümüzdeki yılın
başlarında ülkemizde satılmasına
başlanacak Dokker'ı Avusturya'da düzenlenen lansmanda kullanma fırsatı bulduk
ve ilk izlenimlerimiz bu aracın ticaret için biçilmiş bir kaftan olduğu.
Geniş iç hacim, hem
iş için hem de aile için yeterli
Geliştirilmesinde 1.9 milyon kilometre test edilen ve
üretilen prototiplerin toplamda 850 bin kilometre aşırı sıcak, aşırı soğuk gibi
zorlu şartlar altında kullanıldığı Dokker, markanın MPV modeli Lodgy ile
tasarım anlamında benzerlikler taşımakta. İki aracın ön tasarımlarına
baktığımızda Dacia'nın yeni tasarım anlayışının bu çizgide devam edeceğini
söyleyebiliriz. 4363 mm uzunluğundaki Dokker, aynı aileden rakibi Renault
Kangoo'dan 15 cm daha uzun. Dokker modelinde 5 kapılı halde 800 m3 olan bagaj
hacmi arka koltuklar yatırılarak katlandığında 3000 litreye çıkıyor. Bu
değerlere bakıldığında Dokker'ın binek kullanımında bile devasa bir bagaj hacmi
sunduğunu görüyoruz.
Bagaj hacminde bu kadar cömert olan Dokker arka koltukta
oturan yolcular için de yeterli diz mesafesini sunmayı başarıyor. Yaklaşık 18
cm'lik diz mesafesi burada oturan yolcuları rahat ettiriyor. Buradan Dokker’ın
binek kullanımda aileleri rahat ettirebilecek boyutlarda olduğu anlamını
çıkarabiliriz.
Modern görünümlü ön
konsol, düşük tüketimli dizel motor
Dokker'ın ön koltuklarına geçtiğimizde Dacia'nın yeni
konsolu ile karşılaşıyoruz. Lodgy'den tanıdık ön konsolda 18 cm'lik renkli
ekran yine yerini almış. Media Nav Multimedia sistemi adı verilen sistem kolay
kullanımı ile beğeni topluyor. Bluetooth üzerinden telefon bağlayabildiğimiz
dokunmatik ekranlı Media Nav, USB ve 3.5 mm jack üzerinden müzik çalabiliyor ve
çok başarılı bir navigasyon programına sahip. Bir Dacia'da bunları görmek
şaşırtıcı gerçekten! Üstelik bu donanımın çok uçuk fiyata sahip olmayacağını
bilmek de insanı rahatlatıyor.
Dacia Dokker ülkemize 115 hp gücündeki 1.6 litrelik MPI
benzinli motor ve 1.5 litrelik dCi90 dizel motorlar ile gelecek. Satışlarının
çok büyük bir kısmını oluşturması beklenen dizel ünite Renault tarafından
geliştirildi. 90 hp gücünü 3750 d/d'da sunan motorun maksimum torku 200 Nm ise
1750 d/d'dan itibaren sürücünün hizmetine hazır hale geliyor. 5 kademeli manuel
şanzımanla kombine edilmiş ünite Dokker'a yeterli performansı sunuyor ve düşük
tüketim değerleri yakalayabiliyor. Karma tüketim verisi 4.5 lt/100 km olan
Dokker ile yaptığımız 180 km'lik rotada ortalama tüketim değerimiz 5.0 lt/100
km oldu. Bol virajlı dağ yollarında ve otobanda kullandığımız Dokker bir ticari
aracın olması gerektiği gibi tepkiler veriyordu ve kullanım açısından bir
sıkıntı yaratmadı.
Ön kısımda diğer Dacia modellerimizden tanıdığımız
MacPherson tipi süspansiyon sistemine sahip Dokker'ın arka süspansiyon sistemi
Renault Kangoo'dan birebir alınmış. Van versiyonda ayrıca bir denge çubuğu
bulunmakta. Dokker'ın iyi bir yol tutuşa sahip olması amacıyla tasarlanmış
süspansiyon sisteminin ayrıca yük taşımacılığına dayanıklı olması da göz önünde
bulundurulmuş. Dokker Van 750 kg taşıma kapasitesine sahip . Modelin kayar arka
kapıları segmentinin en geniş yapılı olanlarından ve bu sayede yüklemeler
kolaylaştırılmış. Bu kapılar Dacia tarafından 100 bin kez açılıp kapatılarak
dayanıklılığı test edilmiş.
Dokker'da ABS sistemi standart sunulurken ESP maalesef
opsiyonel olarak sunulacak. Renault'nun tecrübelerinden yararlanılarak
geliştirilen güvenlik sistemine Dokker'da sürücü, yolcu ve ön yan hava
yastıkları dahil. Dokker Van ise sadece sürücü ve sürücü tarafı yan hava
yastıklarına sahip.
Uygun fiyatı ile
rakiplerinin korkulu rüyası olacak!
Dacia Dokker ülkemiz gibi ticari araçların binek amaçla da satın
alındığı pazarlarda çok başarılı olabilir. Bu segmentin müşterisinin en çok
istediği şey düşük maliyetli büyük bir otomobil ve Dacia bunu yaratmayı
başarmış. Üstelik üzerinde ekonomisini kanıtlamış bir Renault motoru var ve
diğer hafif ticari araçlardan daha farklı hissettirmiyor. 3 yıl veya 100 bin
kilometre garantisi ile satılacak Dokker'ın fiyatları uygun olursa pek çok
rakibinin pazar payını çalabilir. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar,
Dokker'ın dizel versiyonunu 30 bin liranın altında fiyatlandırmaya
çalışacaklarını söyledi. Eğer bu gerçekleşirse Fiat Doblo ve Ford Transit'in
satışlarında ciddi düşüşler görebiliriz hatta Dokker Fiat Fiorino, Citroen Nemo
ve Peugeot Bipper’ın müşterilerini bile kendisine çekebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder