Yeni Renault Clio yepyeni özellikleriyle farklı bir
konuma yerleşiyor:
§ Renault
tasarım Rönesans’ının meyvesi olan duygu ve tutkulu bir stil; buna ek olarak
hem iç hem de dış tasarımda geniş bir kişiselleştirme seçeneği.
§ Uygun
fiyata yenilikçi teknolojiler[1]:
o Geri görüş kamerası,
eller serbest kart sistemi, R-Sound Effect, Renault Bass Reflex sistemi,
o
Altı vitesli EDC çift kavramalı otomatik vites kutusu,
o İnternet
bağlantılı entegre bir dokunmatik ekranlı tabletten Renault R-Link.
§ Her
biri pazarın en düşük yakıt verimliliğini ve CO2 değerlerini sunmak üzere
tasarlanmış motor yelpazesi sayesinde son derece keyifli bir sürüş:
o Yeni
üç silindirli benzinli motor: Energy TCe 90 (4.3 litre/100km ve 99g/km CO2[2]),
o Energy
dCi 90 (3.2 litre/100km ve 83g/km CO2b).
“Yeni Clio akıllarda yer edecek. otomobilin sahip olduğu tasarım bir önceki
modellere göre büyük bir değişiklik gösteriyor ve önemli yenilikçi bir boyut
kazanıyor.” Carlos Tavares
(Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür)
Yeni Renault Clio;
markanın yeni tasarım kimliğinin vücut bulmuş hali
Yeni Renault Clio, Tasarım Direktörü Laurens van den Acker tarafından
başlatılan Renault tasarım Rönesansı’nı yansıtan ilk seri üretim modeldir.
markanın en son konsept araçlarının tarzı ve duygusunu Yeni Clio’nun
tasarımında bir araya getirildi.
“Yeni Renault Clio duygu ve arzuları öne çıkaran
bir heykel olarak algılandı. Tıpkı insan vücudunda yer alan kaslar gibi, Yeni
Clio’nun sahip olduğu kıvrımlar, DeZir konsept modelinin yansıttığı dinamizmi
ifade ediyor. Otomobilde hiçbir şekilde dar veya agresif açılar yer almıyor,
onun yerine otomobile dokunma hissi uyandıran kıvrımlar yer alıyor.” Laurens van den Acker (Tasarım
Direktörü)
Dengeli, dinamik dış tasarım
Yeni Renault Clio, parlak siyah bir
zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren ön tasarımı ile ön plana
çıkıyor. Bu özellik, ilk olarak DeZir konsept modelinde göze çarpmıştı. Yeni
Clio’da ön tasarım farlar ile daha fazla vurgulanıyor. Farların alt bölümü krom
çerçeveler ve LED farlar ile ön plana çıkıyor. Sadece beş kapılı olarak pazara
sunulan Yeni Clio, arka yan camlara yakın bir noktada gizlenmiş entegre arka
kapı kolları ile birlikte sportif bir görünüme sahip. Önceki nesiller ile
karşılaştırıldığında Yeni Clio, azaltılan yerden yüksekliği, daha fazla iz
genişliği, lastiklerin siyah bölümünün azaltılması ile ekstra dinamizm ve
kişilik kazanıyor. Yeni Clio, lansmanından itibaren DeZir için kullanılan
lansman rengiyle birlikte (Ateş Kırmızısı) sekiz farklı renkte sunulacak.
Modern, sıcak ve ergonomik bir iç
mekan
Yeni Renault Clio’nun iç mekanı güç ve güven uyandırmak üzere aracın dış
tasarımını kusursuzca tamamlıyor. Uçak kanadı şeklinde ön panel, orta konsola
kusursuzca yerleştirilmiş multimedya sistemi, geniş renk seçenekleri, dijital
hız göstergesi, konforlu koltuklar ve kromlu piyano siyahı görüntü ile
vurgulanan konfor unsuru, modern ve ergonomi ile birlikte sunuluyor.
Kişiye özel, herkesin
kullanabileceği seçenekler
Tasarımından itibaren Yeni Renault Clio, iç ve dış mekanın
kişiselleştirilmesi üzerine düşünüldü. Müşteriler aracın dış görüntüsünü dış
ayna muhafazaları, ön ızgara, arka panel etekler, alt kapı koruyucuları, jant
seçenekleri ve tavan grafikleri ile birlikte kişisel hale getirebilecekler.
Aracın iç mekanını kişisel hale getirmek için ise ön panel, kapı panelleri,
direksiyon simidi, vites kolu çevresi, hava çıkış kanalı çerçeveleri, döşeme
malzemeleri ve opsiyonel paspaslar gibi seçenekler bulunuyor. Çekici fiyatlara
sahip olan opsiyon paketleri ile müşterilere birçok seçenek birarada sunuluyor
olacak.
Yeni Renault Clio:
yeniliklerle dolu
Konu yenilik
olduğunda Yeni Renault Clio kendi segmentinde beklentileri yeniden tanımlama ve
küçük araç standartlarını yükseltme geleneğini devam ettiriyor.
Renault R-Link – otomobile ve internete bağlı entegre bir
tablet
Direksiyon simidine
entegre radyo kumandaları (1982, R11 Electronic) ve araç içi navigasyon gibi
(1994, Safrane) yeniliklerle birlikte seri üretim pazarına eller serbest kart
sistemi (2001’de) ve yüksek çözünürlüklü ekrana sahip GPS navigasyonu (2009’da
Clio için satış fiyatı €490 olan Carminat TomTom®)
getiren ve Clio için Carminat TomTom® LIVE navigasyonu sunan Renault, bütün bu
yeniliklere Renault R-Link ile devam ediyor.
Yeni Clio’da opsiyon olarak sunulan
Renault R-Link, aşağıdaki özellikleriyle otomobil ile dış dünya arasında bir
köprü görevi görüyor:
- Yedi inçlik (18cm) dokunmatik
ekran. Sesli kumanda ve pazarda bir ilk olarak kullanıcı tarafından,
gözlerini yoldan ayırmadan, temel işlevlere güvenli ve basit erişim için
kişiselleştirilebilen ana sayfa.
- TomTom® bağlantılı navigasyon.
Live servisleri içeriyor ve pazarın en iyi gerçek zamanlı trafik bilgilerini
sunuyor. Böylece seyahat süreleri ve yakıt tüketimi azalıyor.
- Diğer faydalarının yanı sıra aracın
kendi elektronik sistemi ile sağlanan bağlantı ileri eko-sürüş
fonksiyonlarına (Driving eco²) erişimi mümkün kılarak sürücü davranışlarının
analiz edilmesini ve yakıt tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.
- Bir otomobil içim ilk uygulama mağazası olan Renault R-Link Store sayesinde kullanıcılar çok kapsamlı ve çeşitli
uygulamaları otomobillerinden veya bilgisayarlarından görüp indirebiliyor (‘My
Renault’ aracılığıyla).
Renault R-Link işlevleri, ‘Paris Incubateurs’ (genç yeteneklere yönelik Paris bazlı
bir inkübatör) ve LeWeb’11 fuarındaki start-up’lar sayesinde genişlemeye devam
edecek. TomTom® LIVE ve sürücüleri tehlikeli durumlarda uyaran COYOTE
uygulamalarının (uygulamanın bulunduğu ülkelerde) yanısıra R-Link kullanıcıları
mesajlarını kontrol edebilir; ajandalarını idare edebilir, en yakın servis
istasyonunu ya da park yerini belirleyebilir veya tweet atabilirler…
Renault R-Link
uygulamaları arasında yer alan Renault R-Sound Effect sayesinde Yeni Clio
içindeki ses sistemi ortamına uygun biçimde kişisel hale getirilebiliyor.
Renault R-Sound Effect sayesinde her biri kendine özgü, çekici özelliğe sahip
ve hız / hızlanma gibi sürüş parametreleri ile son derece uyumlu altı farklı
motor sesi profili oluşturulabiliyor.
Yeni Renault Clio
üç ekipman seviyesinden ikisinde MEDIA NAV sistemini standart olarak sunuyor.
Orta konsola entegre MEDIA NAV sisteminde yedi inçlik (18cm) dokunmatik bir
ekran, radyo ve hem müzik hem de eller serbest cep telefonu kullanımına yönelik
Bluetooth® işlevi yer alıyor. MP3 ile ise ön panelde bulunan USB portu veya jak
soketi ile bağlanabiliniyor. MEDIA NAV sistemi 2D ve 3D (kuş bakışı) ekranlı ‘Nav N Go’ navigasyon ile sunuluyor.
Dünya prömiyeri: Renault Bass
Reflex sistemli Bluetooth® radyolar
Yeni Renault Clio’nun bütün versiyonlarında ön kapı hoparlörlerine entegre akıllı
ses sistemi bulunuyor. Renault Bass Reflex olarak bilinen bu sistem, 30
litrelik hoparlör muhafazasının sunduğu ses ve dinleme keyfini birlikte
sunuyor. Bas frekansları daha güçlü ve ses kalitesini korunuyor.
Bütün Yeni Clio yelpazesi, eller serbest telefon kullanımına ve MP3
üzerinden kusursuz ses kalitesiyle audio aktarımına imkan tanıyan Bluetooth®
ile donatılmış durumda. Bütün radyolarda USB ve jak soketleri de yer alıyor.
Yeni Renault Clio: kullanması tam bir keyif. Ve ana hedefi yakıt
tasarrufunda ve CO2
emisyonlarında lider olmak
Yeni Renault Clio büyük ölçüde
güncellenmiş olan benzinli ve dizel motorları sayesinde düşük yakıt tüketimini
ve sürüş keyfini bir araya getiriyor. Benzinli olan iki motor (Energy TCe 90 ve
TCe 120) çok düşük seviyede yakıt tüketimi ile CO2 emisyonunu
orta düzey hızlanmalı ve iyi tepki veren bir motorla birleştiriyor. Önemli
derecede iyileştirilmiş olan yeni nesil Energy dCi motorları Yeni Clio’ya rekor
düzeyde yakıt ekonomisi ile birlikte eşsiz bir sürüş keyfi sağlıyor.
İki yeni Energy motoru: günlük
kullanıma yönelik ileri teknoloji
Yeni Energy TCe 90 benzinli
motor
Yeni Clio, üç silindirli, turbo
şarjlı Energy TCe 90 motorunu taşıyan ilk
Renault modelidir. Renault tarafından üretilen
ilk üç silindirli bu motor, lansmanından itibaren sürüş keyfi ve yakıt ekonomisi
arasında eşsiz bir denge sağlayacaktır:
- Üç silindirli, turbo şarjlı 899cc
motorda Stop&Start özelliği
bulunuyor ve normal havalandırmalı 1.4 litrelik bir motorun performansını
sunuyor.
- Ultra düşük ataletli bir turbo sayesinde düşük motor devirlerinde bile
iyi bir tepki elde ediliyor: 2,000 d/d’de 90bg ve 135Nm (pik torkun yüzde 90’ı
1,650 d/d ila 5,000 d/d arasında elde ediliyor),
- Daha yüksek vites oranlarına sahip ekonomik olarak optimize edilmiş bir
versiyon ve 4.3 litre/100km yakıt tüketimi; bu da 99g/km[3] CO2
emisyonuna denk geliyor.
- Yerini aldığı TCe 100 ile karşılaştırıldığında yüzde 21 daha az yakıt
tüketimi ve CO2 emisyonu c sunuyor.
Yeni dizel Energy dCi 90
Stop&Start özelliğini
içeren ve Energy ailesinin en yeni üyesi olan
yeni 90bg’lik 1.5 dCi:
- Dört silindirli 1.5-litrelik bir motor; 1,750 d/d’den itibaren 220Nm;
mevcut dCi 85’e göre 20Nm daha fazla,
- Daha yüksek vites oranlarına sahip ekonomik olarak optimize edilmiş bir
versiyon ve Renault eco2 imzasını taşıyan 3.2 litre/100km yakıt tüketimi;
bu da 83g/kmc CO2 emisyonuna denk geliyor.
Yeni TCe 120. Altı vitesli EDC otomatik vites ile
birlikte.
Yeni Clio dinamik TCe 120
motoru ve buna bağlı olarak Renault’da B segmenti için ilk kez kullanılan
engine altı vitesli EDC (Efficient Dual Clutch) vites kutusu bulunuyor:
- Normal havalandırmalı 1.6 litrelik motor performansına sahip dört
silindirli 1.2-litrelik motor,
-
120bg ve
1,750d/d’den itibaren 190Nm tork için doğrudan yakıt enjeksiyonu ve turbo şarjı
Söz konusu motor hali hazırda
onay aşamasındadır ve 2013’ün ilk yarısından itibaren sunulacaktır. Bu motor
kendi sınıfındaki en güçlü ve en ekonomik motor olacak.
2013’ün ilk yarısından itibaren dCi 90 motoru için EDC
çift kavramlı vites kutusu ile birlikte sunulacak olan Yeni Clio sürüş keyfini
bir adım ileri taşıyacak ve çok iyi tepki veren otomatik vites kutusu ile
pürüzsüz vites geçişleri sunacak.
Ekonomik sürüşe yönelik olarak tasarlanmış sistemler
Yeni Clio, bütün bu mühendislik özelliklerinin yanı sıra
yakıt tüketimini ve CO2
salımını azaltmak amacıyla sürücülere çok çeşitli çözümler sunuyor:
-
ECO mode[4] sayesinde
sürücüler tek bir tuşa basarak aracın performans parametrelerini
değiştirebiliyor ve bu sayede yüzde 10’a varan yakıt tüketimi sağlayabiliyor.
-
Ön paneldekid sürüş stili monitörü (yeşil, sarı veya turuncu) ve Vites Değişikliği Göstergesi (GCI)
sayesinde sürücüler yakıt tüketimlerini azaltmak amacıyla sürüş tarzlarını
iyileştirebiliyor.
-
Renault R-Link ile uygulanabilen Driving eco² uygulaması sürücülere bütün bilgileri
aktararak sürüş tarzlarını analiz etmelerine ve hem yakıt tüketimlerini hem de CO2 emisyonlarını azaltmalarına yardımcı olmaktadır.
Yeni Renault Clio:
kalite ve güvenlik
Flins (Fransa) ve Bursa Oyak Renault
Fabrikaları’nda üretilen Yeni Renault Clio, Renault’nun kalite standartlarını
koruyor. Daha büyük veya daha pahalı modellerden hiçbir eksiği kalmaksızın
kalite açısından yüksek standartlara sahip erişilebilir fiyatlı bir
otomobildir. Yeni Clio, Ortaklığın B platformu üzerinde yeni bir versiyon
üzerine inşa edilmiştir ve sıra dışı konforu, manevra kabiliyeti ve düşük
gürültü seviyeleri için optimize edilmiştir.
Güvenlik bu ailenin en önemli özelliği: 2005’de
Clio III B-segmentinde EuroNCAP çarpışma testi derecelendirmesine 5 yıldız alan
ilk model oldu. Yeni Clio da sahip olduğu sayısız güvenlik özelliği sayesinde
en yüksek düzeyde güvenliği sunuyor.
www.yenirenaultclio.com
Renault, Yeni Clio’nun lansmanını
yenilikçi, interaktif dijital stratejiyle üç önemli kısımda kutluyor:
- Internet kullanıcıları 4 Temmuz’dan
itibaren www.yenirenaultclio.com adresi üzerinden Yeni Renault Clio’yu her açıdan görebilecek ve hem resimlerine hem de
videolarına ulaşabilecek,
-Renault 16 Temmuz’dan itibaren
web sitesi ziyaretçilerini interaktif bir filmin içine dahil ederek sanal bir
deneme sürüşüne çıkaracak,
-4
Temmuz’dan itibaren söz konusu kişisel ve dijital deneyimlere bilgisayar,
tablet ve akıllı telefonlar aracılığıyla www.yenirenaultclio.com adresinden ulaşılabilecek.
Clio başarı hikâyesi: 22 yıldır devam ediyor!
1990 yılında lansmanı
gerçekleştirilen Clio, 22 yıla yayılan bir kariyere sahip. Bu sürede 115’den
fazla ülkede 11.5 milyon araç satıldı. 22 yıllık bu süre zarfında Clio, sadece
Renault tarihinde değil aynı zamanda Avrupa’daki küçük, çok yönlü araç
pazarında da çok önemli bir rol üstlendi. Aracın sahip olduğu özellikler
sayesinde segment daha yukarılara taşındı ve üst sınıf araçların kalitesi ve
ekipman düzeyleri daha fazla insana ulaştırıldı. Clio, (COTY)Yılın Otomobili
unvanına iki kez layık görülen tek otomobildir.
1990: Clio I satışa çıkarıldı ve
1991’de Yılın Otomobili (COTY) seçildi.
1991-1993: Spor ve Premium
sınıfına dahil Clio Williams ve Clio Baccara tanıtıldı.
1998: EuroNCAP çarpışma testinden
kendi segmentinde dört yıldız alan ilk otomobil Clio II lanse edildi. Bu araç
aynı zamanda radyo, otomatik klima ve renkli ekranlı navigasyonun ayrı bir
ekranda gösterilmesini popüler hale getirdi.
2000: Clio Renault Sport ve Clio
V6 spor sahnesine giriş yaptı.
2005: EuroNCAP çarpışma testinden
B segmentinde beş yıldız alan ilk otomobil olan Clio III sahneye çıktı.
Renault-kart anahtarsız giriş sistemin kullanımı yaygınlaştı.
2006: Clio III Yılın Otomobili
seçildi.
2007:Segmentin ilk 1.2 litrelik
benzinli turbo motoru.
2008: Clio ilk kez olarak Estate
formunda sunuldu.
2009: Navigasyonu seri üretim
piyasasına getiren Carminat TomTom® sisteminin lansmanı.
2010: Clio, 11 milyon araçtan
fazla satış rakamıyla 20’nci yılını kutluyor.
Carminat TomTom® Live, tam olarak
entegre edilmiş, uygun fiyatlı akıllı bir navigasyon sistemidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder