Megane ailesinin üçüncü jenerasyonu makyajlandı. İlk nesli 1995
yılında yollara inen Megane’ın ikinci nesli 2002 yılında tanıtıldı.
Özellikle sedan gövde tipi ile ülkemizde büyük ilgi gören bu jenerasyon
dizel motoru sayesinde Türk insanının kafasına Megane’ı ekonomik bir
otomobil olarak işledi. Son jenerasyon ise 2008’de satılmaya başlandı.
Yeni
Megane artık sedan karoserli olarak üretilmiyordu ve o görevi Fluence
üstlendi. Tasarım anlamında herkese hitap eden bir hatchback otomobil
üreten Renault, çok iyi görünen bir Stationwagon ve bir coupe versiyon
hazırladı. İkinci nesilden teknik anlamda çok daha önde olan modeller
sorunsuzluk anlamında da yüzde 40 oranında iyi sonuçlar ortaya koydular.
Markanın RS departmanı da bu jenerasyon Megane üzerine çalışmalarını
tamamladı ve ortaya çıkan Megane RS Trophy zorlu pistleri rekor
derecelerle dönerek en hızlı önden çekişli otomobil olmayı başardı.
Biraz gençleşme zamanı!
Dört
yaşını tamamlayan son nesil ufak bir makyaj operasyonu geçirerek daha
dinamik bir görünüme kavuştu. Farlarına LED gündüz farları eklenen
Megane’ın tampon yapısı da elden geçirilerek daha sportif bir hava
yakalanmış. Gövdenin çeşitli kısımlarında kullanılan krom kaplamalarla
yeni Megane artık daha şık bir duruşa sahip.
Tüm
bu değişikliklerin yanında Renault Megane bir de GT Line adı verilen
yeni bir versiyona kavuştu. GT Line modeller özel tasarımlı iç mekana,
bumerang şeklinde LED farlarına ve daha sportif bir yüze sahip olmanın
yanında daha rijit bir şasiye de sahipler. GT Line versiyonla saın
alındığında Megane Coupe’nin şasisi ile gelen modeller standart
Megane’lardan daha iyi sürüş becerilerine sahip oluyorlar.
Megane
ailesinin en büyük avantajı olan 1.5 dCi motor ve otomatik birlikteliği
devam ediyor. Dizel ve otomatik şanzımanlı araç arayanların büyük
rağbet gösterdiği seçenek ilerleyen günlerde Energy serisi dCi 110
motorların gelmesi ile daha ekonomik bir hale gelecektir.
Dünyanın en güçlü 1.6 litrelik dizel motoru Megane kaputunun altında!
Yenilenen
Megane’ın iç ve dış kısımlarında ufak tefek değişiklikler var ancak
asıl farklılık yeni dizel motorla oluşturuluyor. Markanın yeni nesil
Energy serisi motorlarının ilk üyelerinden biri olan 1.6 dCi ilk defa
Megane kaputunun altında satılmaya başlanıyor. 1.6 litre hacmindeki
motor 4000 d/d’de ürettiği 130 hp gücü ile sınıfındaki en güçlü motor
olmayı başarıyor. Bu motora en yakın güç üreten ünite 128 hp ile Hyundai
ve Kia’nın 1.6 CRDI motorları ki, Renault motorunun 320 Nm’lik tork
değeri onlardan çok daha fazla. Yüksek tork ve gücün yanı sıra bu motor
yakıt tüketim değerleri açısından da çok başarılı. Kilometrede 104 g/km
karbondioksit salınımı olan ünitenin ortalama tüketim verisi ise sadece 4
lt/100 km. Şimdilik sadece manuel şanzımanla satılan dCi 130 motorlu
Megane, 0-100 km/s hızlanmasını 9,8 saniyede gerçekleştiriyor.
Start-stop siistemi ile donatılarak şehir içinde 1 litreye yakın
tasarruf amaçlayan modelde ayrıca hız kesme/ frenleme enerjisi depolama
sistemi (ESM) ile akü, motordan tahrik almadan şarj edilebiliyor ve bu
sayede yakıt tasarrufu sağlanıyor.
Renault Megane’da güvenlik yine ön planda!
Euro
Ncap çarpışma testlerinin en başarılı markalarından biri olan Renault,
Megane ailesinin pasif güvenlik ekipmanlarının yanına aktif güvenlik
donanımları da ekledi. Geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan makyajlı
Scenic’te de sunulan Visio sistemine kavuşan Megane artık şerit dışına
çıkmaya başladığınızda sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Bu sistem
uyuma veya anlık dikkatsizlik sonucu oluşan kazaların önüne geçmek için
tasarlanmış. Ön cama yerleştirilen Visio sisteminin sensörleri ayrıca
uzun far asistanının çalışmasını da sağlıyorlar. Karşıdan araç
geldiğinde farları kısa hüzmeli olarak ayarlayan sistem yol boşaldığında
otomatik olarak uzun farları açıyor. Sistem başka bir otomobile arkadan
yaklaştığınızda da far ayarını değiştirerek öndeki sürücünün rahatsız
olmasının önüne geçiyor.
Megane ailesine eklenen
donanımlardan biri de geri görüş kamerası. Navigasyon ekranından
izleyebildiğimiz kamera sayesinde park manevralarında oluşabilecek küçük
çaplı kazaların önüne geçilmesi hedeflenmiş.
Renault Megane değişti fiyatlar değişmedi!
Makyajlı
Megane selefi ile aynı başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu. Hatchback
versiyon 36 bin 950 liradan başlayan fiyatlarla satılırken Sportourer
daha zengin bir donanım seviyesi ve dizel motorla satıldığından 52 bin
500 lira başlangıç etiketine sahip. Ülkemizde satılan rakipleri
içerisinde dizel motorlu versiyonu olmadığı için büyük avantaj sahibi
olan Megane Coupe ise 55 bin 350 liralık fiyatı ile müşterilerin
beğenisine sunuluyor. Megane alacakların en çok tereddüt edecekleri konu
1.6 litrelik güçlü dizel motoru mu yoksa 1.5 dizel ile EDC otomatik
şanzımanı mı satın almaları gerektiği olacaktır. Her ikiside aynı
fiyatlara satılan araçların sahiplerini farklı noktalardan ama mutlaka
memnun edeceği ise açık.
Selim Erkek / Bodrum
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder