Analytics

Bu Blogda Ara

20 Haziran 2012 Çarşamba

Yeni Renault Megane segmentinin en güçlü dizel motoruyla geldi!




Megane ailesinin üçüncü jenerasyonu makyajlandı. İlk nesli 1995 yılında yollara inen Megane’ın ikinci nesli 2002 yılında tanıtıldı. Özellikle sedan gövde tipi ile ülkemizde büyük ilgi gören bu jenerasyon dizel motoru sayesinde Türk insanının kafasına Megane’ı ekonomik bir otomobil olarak işledi. Son jenerasyon ise 2008’de satılmaya başlandı.

Yeni Megane artık sedan karoserli olarak üretilmiyordu ve o görevi Fluence üstlendi. Tasarım anlamında herkese hitap eden bir hatchback otomobil üreten Renault, çok  iyi görünen bir Stationwagon ve bir coupe versiyon hazırladı. İkinci nesilden teknik anlamda çok daha önde olan modeller sorunsuzluk anlamında da yüzde 40 oranında iyi sonuçlar ortaya koydular. Markanın RS departmanı da bu jenerasyon Megane üzerine çalışmalarını tamamladı ve ortaya çıkan Megane RS Trophy zorlu pistleri rekor derecelerle dönerek en hızlı önden çekişli otomobil olmayı başardı.
 
Biraz gençleşme zamanı!
Dört yaşını tamamlayan son nesil ufak bir makyaj operasyonu geçirerek daha dinamik bir görünüme kavuştu. Farlarına LED gündüz farları eklenen Megane’ın tampon yapısı da elden geçirilerek daha sportif bir hava yakalanmış. Gövdenin çeşitli kısımlarında kullanılan krom kaplamalarla yeni Megane artık daha şık bir duruşa sahip. 

Tüm bu değişikliklerin yanında Renault Megane bir de GT Line adı verilen yeni bir versiyona kavuştu. GT Line modeller özel tasarımlı iç mekana, bumerang şeklinde LED farlarına ve daha sportif bir yüze sahip olmanın yanında daha rijit bir şasiye de sahipler. GT Line versiyonla saın alındığında Megane Coupe’nin şasisi ile gelen modeller standart Megane’lardan daha iyi sürüş becerilerine sahip oluyorlar. 

Megane ailesinin en büyük avantajı olan 1.5 dCi motor ve otomatik birlikteliği devam ediyor. Dizel ve otomatik şanzımanlı araç arayanların büyük rağbet gösterdiği seçenek ilerleyen günlerde Energy serisi dCi 110 motorların gelmesi ile daha ekonomik bir hale gelecektir. 
 

Dünyanın en güçlü 1.6 litrelik dizel motoru Megane kaputunun altında!

Yenilenen Megane’ın iç ve dış kısımlarında ufak tefek değişiklikler var ancak asıl farklılık yeni dizel motorla oluşturuluyor. Markanın yeni nesil Energy serisi motorlarının ilk üyelerinden biri olan 1.6 dCi ilk defa Megane kaputunun altında satılmaya başlanıyor. 1.6 litre hacmindeki motor 4000 d/d’de ürettiği 130 hp gücü ile sınıfındaki en güçlü motor olmayı başarıyor. Bu motora en yakın güç üreten ünite 128 hp ile Hyundai ve Kia’nın 1.6 CRDI motorları ki, Renault motorunun 320 Nm’lik tork değeri onlardan çok daha fazla. Yüksek tork ve gücün yanı sıra bu motor yakıt tüketim değerleri açısından da çok başarılı. Kilometrede 104 g/km karbondioksit salınımı olan ünitenin ortalama tüketim verisi ise sadece 4 lt/100 km. Şimdilik sadece manuel şanzımanla satılan dCi 130 motorlu Megane, 0-100 km/s hızlanmasını 9,8 saniyede gerçekleştiriyor. Start-stop siistemi ile donatılarak şehir içinde 1 litreye yakın tasarruf amaçlayan modelde ayrıca hız kesme/ frenleme enerjisi depolama sistemi (ESM) ile akü, motordan tahrik almadan şarj edilebiliyor ve bu sayede yakıt tasarrufu sağlanıyor. 
 

Renault  Megane’da güvenlik yine ön planda!

Euro Ncap çarpışma testlerinin en başarılı markalarından biri olan Renault, Megane ailesinin pasif güvenlik ekipmanlarının yanına aktif güvenlik donanımları da ekledi. Geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan makyajlı Scenic’te de sunulan Visio sistemine kavuşan Megane artık şerit dışına çıkmaya başladığınızda sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Bu sistem uyuma veya anlık dikkatsizlik sonucu oluşan kazaların önüne geçmek için tasarlanmış. Ön cama yerleştirilen Visio sisteminin sensörleri ayrıca uzun far asistanının çalışmasını da sağlıyorlar. Karşıdan araç geldiğinde farları kısa hüzmeli olarak ayarlayan sistem yol boşaldığında otomatik olarak uzun farları açıyor. Sistem başka bir otomobile arkadan yaklaştığınızda da far ayarını değiştirerek öndeki sürücünün rahatsız olmasının önüne geçiyor. 

Megane ailesine eklenen donanımlardan biri de geri görüş kamerası. Navigasyon ekranından izleyebildiğimiz kamera sayesinde park manevralarında oluşabilecek küçük çaplı kazaların önüne geçilmesi hedeflenmiş. 

 
Renault Megane değişti fiyatlar değişmedi!

Makyajlı Megane selefi ile aynı başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu. Hatchback versiyon 36 bin 950 liradan başlayan fiyatlarla satılırken Sportourer daha zengin bir donanım seviyesi ve dizel motorla satıldığından 52 bin 500 lira başlangıç etiketine sahip. Ülkemizde satılan rakipleri içerisinde dizel motorlu versiyonu olmadığı için büyük avantaj sahibi olan Megane Coupe ise 55 bin 350 liralık fiyatı ile müşterilerin beğenisine sunuluyor. Megane alacakların en çok tereddüt edecekleri konu 1.6 litrelik güçlü dizel motoru mu yoksa 1.5 dizel ile EDC otomatik şanzımanı mı satın almaları gerektiği olacaktır. Her ikiside aynı fiyatlara satılan araçların sahiplerini farklı noktalardan ama mutlaka memnun edeceği ise açık. 
 Selim Erkek / Bodrum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder