Analytics

Bu Blogda Ara

11 Haziran 2012 Pazartesi

2013 Audi A3: Premium kompakt sınıfının gözbebeği yenilendi!


Premium kompakt sınıfının öncüsü Audi A3, yeni jenerasyonu ile yollara çıktı. İlk nesli 1996 yılında ortaya çıkan Audi A3, ülkemizde özellikle ikinci nesliyle çok sevildi. 2003-2012 yılları arasında üretilen ikinci jenerasyon Premium segmentte otomobile terfi etmek isteyenlerin ilk tercihi oldu. Selim Erkek/ Mallorca

Audi’nin özellikle ikinci nesilde elde ettiği başarılar Mercedes, BMW ve Volvo gibi rakiplerinin de dikkatini çekti ve bu markalar da A3’e rakip modeller üretmek için kolları sıvadılar. İlk ciddi rakip BMW 1 serisi oldu ama ilk nesliyle başarılı olduğu söylenemez. Geçen sene yenilenen ikinci jenerasyon 1 serisi ise daha ilgi çekici özelliklere sahip ve artık daha güçlü. Mercedes Benz tarafı ise eski A serisini tamamen yeni bir otomobile dönüştürmek için çalışmalara başladı ve önümüzdeki birkaç gün içerisinde yeni A serisini satışa sunacak. Volvo ise 5 kapılı kompakt hatchback modeli V40’ı yıl sonuna doğru satışa sunmayı planlıyor.
Görüldüğü gibi Audi’nin işi bu segmentte hiç bu kadar zor olmamıştı. Segmentinin yaratıcı durumundaki A3’ün, ciddi bir rakibi yoktu ama artık çok güçlülerle mücadele etmek zorunda. Audi kurmayları da bu durumun gayet iyi farkındalar ve yeni Audi A3’ü tasarlarken bütün bunları göz önünde bulundurmuşlar. 

Yeni A3, eski alışkanlıklar!
Audi’nin son yıllarda çıkarttığı modellerin tasarımında radikal değişiklikler görmek imkansız. Marka yüzü korunarak yapılan ufak değişikliklerle yeni A3 ortaya çıkarılmış. Aracın en çok dikkat çeken yönü hiç şüphesiz ön farları. Audi’nin uzmanlık alanı olarak nitelendirebileceğimiz LED teknolojisini ileri boyutta taşıyan farlar, büyük ağabeyleri A5 ve A6 ile benzer bir yapıda. Aracın arka tasarımında da yine en dikkat çekici kısım LED stop lambaları oluyor. Özellikle geceleri LED lambaların görsel bir şov yaptığını söyleyebilirim. 
Volkswagen grubunun yeni geliştirdiği MQB platformunu kullanan ilk otomobil olan yeni A3, selefi ile neredeyse aynı boyutlara sahip. Süpermini modellerden büyük aile araçlarına kadar pek çok yeni modelde kullanılacak bu değişken platformla beraber, Audi A3 daha fazla yaşam alanı sunan bir hale gelmiş. 
 

Kaliteli iç mekana ince dokunuşlar!
Audi A3, iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi ile hep övülen bir model oldu. Yeni nesil bu konuda kendini biraz daha geliştirmiş. Selefinde sert plastiğin kullanıldığı bazı alanlar artık daha yumuşak ve kaliteli malzemelerle oluşturulmuş veya deri kaplanmış. Koltuklar her Audi modelinde olduğu gibi müthiş ergonomikler ve deri işçiliği çok iyi. Araçta en çok dikkatimi çeken nokta yeni MMI ekranı oldu. Bir tuş ile ortaya çıkan ekran, navigasyon özelliğinin yanı sıra internete bağlantı imkanı da sunuyor. Üstelik el freni butonunun önüne yerleştirilmiş kumanda paneli ile kullanımı çok kolay. Kumanda düğmesinin üst tarafı tıpkı mouse pad gibi bir görev yapıyor. Buraya elinizle harfleri çizebilirsiniz veya mause gibi yönlendirme yapabilirsiniz. MMI ekranının altında ise büyük hava girişlerini görüyoruz. Bu girişlerin bu kadar büyük olabilmesinin ve bu kısmın bu kadar sade görünmesinin nedeni, A3’de ses sisteminin MMI’dan ayrı bir biriminin olmaması. Zaten gerek de yok çünkü MMI herşeyi rahatlıkla yapabilecek kapasitede bir sistem. Ses sisteminin çok kullanılan ses açıp kapama tuşu ise MMI kontrol elemanının hemen sağına yerleştirilmiş. 
 

Daha hafif, daha ekonomik!
Son yıllarda yeni otomobillerin en çok vurgulanan yönünün ekonomik ve çevreci yapıları olduğunu fark etmişsinizdir. Yeni Audi A3’de de bu durum farklı değil. Ingolstadt’lı üretici A3’ün daha ekonomik olması için daha hafif olmasının şart olduğunu çok iyi biliyor ve yaptığı çalışmalar sonucunda A3’ü 80 kg’ye kadar hafifletmeyi başarmış. Yüksek dayanımlı çelik kullanımı ile 18 kg hafifleyen A3’ün kaputunda ve çamurluklarında alüminyum kullanılmasıyla 9 kg civarında ağırlık tasarrufu sağlanmış. Diğer gövde ve iç mekan parçalarını da elden geçiren Alman üretici, motorlarında yaptığı değişikliklerle de önemli ağırlık tasarrufu elde etmiş. 
 
Aracın tasarımında yapılan aerodinamik iyileştirmeler sayesinde A3’ün rüzgar direnç katsayısı yüzde 12 oranında düşürülerek 0.30 cd olmuş. Audi mühendisleri hava akışının motor bölümündeki güzergahını optimize etmek için de çok çaba sarf etmişler.  

Tüm bu iyileştirmelerin sonucunda daha ekonomik bir A3 ortaya çıkarılmış. Ülkemizde en çok satmasını beklediğimiz iki motor seçeneğinden 1.4 TFSI 122 hp gücündeki motor 100 km’de 5.2 litre benzin harcarken, 1.6 TDI 105 hp sadece 3.8 litre dizel ile yetiniyor. 

İspanya’da yapılan lansman boyunca tüm motor seçeneklerini kullanma fırsatı buldum ve bahsettiğim iki ünitenin A3’e yeterli performansı sunduğunu söyleyebilirim.
 
Asıl yenilikler teknolojisinde gizli!
Yeni A3’e dışarından baktığınızda çok büyük yenilikler göremiyor olabilirsiniz fakat aracın asıl farklı olduğu nokta yeni entegre edilmiş güvenlik asistanları oluyor. Bir üst segmentten alınma teknolojiler sayesinde A3, daha güvenli bir sürüş sağlıyor. Tabi bu sistemlerin pek çoğu opsiyonel olarak sunulacak.
Adaptif hız sabitleyici A3’ün en sevdiğim donanımlarından biri oldu. Hızınızı sabitliyorsunuz ve A3 önüne başka bir araç çıktığında otomatik olarak fren yapıyor ve güvenli takip mesafesini koruyor. 30-150 km/s arasında çalışan sistem, önündeki araç şeridi boşalttığı zaman otomatik olarak belirlediğiniz hıza çıkıyor. 
Aktif şerit asistanı ise kameralar aracılığı ile gitmekte olduğunuz şeridi anlık olarak takip ediyor ve şerit dışına çıkma durumlarında sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Bununla da yetinmeyen sistem direksiyona hafif dokunuşlarda bulunarak sizi şeridinize sokuyor. 
 
Çok işinize yarayabilecek donanımlardan biri de trafik işareti algılayıcı sistem. A3 yol boyunca olan trafik işaretlerini algılayarak yol bilgisayarı ekranının bir köşesine yerleştiriyor. Bu sayede gittiğiniz yoldaki hız sınırını sürekli sizin yerinize takip eden bir yardımcınız oluyor. Radar cezası yemekten kurtarabilir!
Yeni Audi A3,çarpışma öncesi güvenlik sistemi, otomatik park asistanı ve çarpışma önleyici otomatik fren sistemi gibi daha pek çok güvenlik ve konfor ekipmanına sahip. 
 
Peki ya sürüş keyfi?

Yeni Audi A3’ü Mallorca’nın virajlı ve dar dağ yollarında kullanma fırsatı buldum. Aracın şasisini rijit yapısı ilk dikkatimi çeken nokta oldu. Ne kadar zorlarsanız zorlayın A3 gövdesinde esneme hissetmiyorsunuz. Selefi de gayet iyi yol tutan bir araçtı ama yeni nesilde ön aksın daha hafif yapıdaki kompozit malzemelerden imal edilmiş olması burun kontrolünü iyileştirmiş. Direksiyon artık daha tepkili ve geri bildirimleri çok başarılı. Yeni A3’de sürüş karakterinize göre sürüş modlarından birini seçebiliyorsunuz. Dynamic modda keskinleşen sürüş tepkileri, comfort modda yerini daha ağırbaşlı ve yumuşak bir sürüşe bırakıyor. Bu moda aldığımız A3’ün eskisinden daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. Aracın süspansiyon sistemleri darbeleri iyi bir şekilde emerek içeriye minimum şekilde sarsıntı aktarıyor. 



Yeni Audi A3 tüm bu gelişmelerden sonra eskinden daha iyi bir otomobil olmayı başarmış ama rakip modellerin piyasaya girmesi ile işinin daha zor olacağınız söyleyebiliriz. Bu sınıfta işler çok kızışacak!
Selim Erkek/ Mallorca





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder