Rekabetin en çetin geçtiği kompakt hatchback segmentine dişli bir model daha geldi, Kia Yeni Ceed!
2006
yılında çıkan ilk nesil Ceed, Avrupalı rakipleri ile
karşılaştırıldığında bazı disiplinlerde zayıf kalıyordu. Yeni nesil Ceed
ise rakiplerinin karşısına bu zayıflıklarını gidererek çok güçlü bir
şekilde çıktı. Yeni Hyundai i30 ile aynı platformu, aynı motorları ve
aynı şanzımanları kullanan modelin daha pek çok yerinde ortak parça
kullanımını görebilirsiniz. Kia Ceed agresif bir görünüme sahip. Peter
Schreyer tasarımlarının imzası haline gelen ‘Kaplan Burnu’ isimli ön
ızgara bu araçta da yerini almış. Concept Plus donanım seviyesinde büyük
far yapısını boydan boya LED şeridi ile süsleyen genç Kia’nın, sis
farları ise tüm versiyonlarda sunuluyor.
Concept ve Concept Plus olmak üzere iki donanım seviyesi ile satılan Ceed, her iki donanım seviyesinde de çok zengin ekipmanlar sunmayı başarıyor. Çift bölgeli otomatik klima, hız sabitleyici, ESP, viraj farları, far, yağmur sensörleri, değişken direksiyon sistemi ve USB-AUX-Bluetooth üzerinden müzik çalabilen ses sistemi tüm Ceed’lerde standart sunulan donanımlardan bazıları. Cam tavan, LED farlar, 17 inçlik jantlar ve arka park sensörü ise üst donanım seviyesinde sunuluyor.
Concept ve Concept Plus olmak üzere iki donanım seviyesi ile satılan Ceed, her iki donanım seviyesinde de çok zengin ekipmanlar sunmayı başarıyor. Çift bölgeli otomatik klima, hız sabitleyici, ESP, viraj farları, far, yağmur sensörleri, değişken direksiyon sistemi ve USB-AUX-Bluetooth üzerinden müzik çalabilen ses sistemi tüm Ceed’lerde standart sunulan donanımlardan bazıları. Cam tavan, LED farlar, 17 inçlik jantlar ve arka park sensörü ise üst donanım seviyesinde sunuluyor.
Dizel otomatik opsiyonu da var!
Kia
Ceed bir benzinli ve bir dizel olmak üzere iki motor seçeneği ile
satışa sunuldu. Her ikisi de 1.6 litre hacminde olan motorlardan
benzinli olan sadece otomatik şanzımanla satın alınabilirken dizel
versiyon hem manuel hem de otomatik şanzımanla satın alınabiliyor.
Kia
Ceed satışlarında büyük payı kapacağını düşündüğümüz dizel versiyon
1.6 litrelik motor hacminden 128 hp güç ve 260 Nm tork elde ediyor. Bu
motorun fabrika verisi ortalama tüketimi 4,3 lt/100km olarak veriliyor. 6
kademeli tam otomatik şanzımanlı versiyon ise 5,5 lt/100km’lik tüketim
değerlerine sahip. Tabi bu değerlerin gerçek hayata ne kadar yansıdığını
testimizden sonra göreceğiz.
Geniş ve kaliteli yaşam alanı
Kia
Ceed’in en iddalı olduğu noktalardan biri iç mekan genişliği ve
kullanılan malzemelerin kalitesi. Özenle şekillendirilmiş iç mekanda
döşemelerin işçiliği ve kaplamaların verdiği kalite hissi memnun edici
düzeyde. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsolda ve direksiyonun alt
kısımlarında piyano siyahı kaplamalar kullanılarak farklı bir hava
yakalanmış. Orta konsolda büyük bir ekranın iyi duracağını
düşünüyorsanız çok haklısınız ama maalesef Türkiye’de satılan Ceed’lerde
bu donanım yok. Tıpkı elektronik el frenininin olmadığı gibi!
Yurtdışında çok daha donanımlı olan Ceed’in ülkemize gelen
versiyonlarında bazı kırpmalar yapılmış.
Sürüş özellikleri
Kia
Ceed bu segmentten beklenen yol tutuş seviyesini rahatlıkla yakalıyor.
Kardeşi Hyundai i30’dan biraz daha sert yapıdaki araç virajları büyük
bir kararlılık içerisinde dönüyor. Modeldeki en büyük yeniliklerden biri
de konfor, normal ve spor modları bulunan direksiyon sistemi. Konfor
modunda çok yumuşak bir yapıya bürünen direksiyon, spor moda alındığında
daha sert bir yapıya kavuşuyor ama maalesef hiçbir mod yeterince hisli
değil. Bodrumda yapılan lansman sırasında kullanma fırsatı bulduğum
araçta direksiyon ile lastiklerin yönlendirmesi arasında bir miktar
gecikme yaşanıyordu. Tabi bu pek çok kullanıcının fark edemeyeceği bir
durum ancak sürüş zevkini törpüleyen detaylardan. Fren performansı ile
beğenimi kazanan modelin yüksek hızlardaki stabilitesi de çok iyi.
Konforu ile göz dolduruyor!
Kia
Ceed sessiz yapısı ve darbeleri iyi emebilen süspansiyon sistemi ile
konfor anlamında iyi puanlar alıyor. Bazı kişiler sürüş pozisyonunu
bulmakta zorlanabilirler ama ayarlarınızı yaptıktan sonra Ceed’i
kullanmak keyif haline geliyor. Ön koltuklarında yeteri kadar konforu
sunan model arka koltuklarda sunduğu başarılı diz mesafesi ile beğeni
kazanıyor. Arka koltukların yapısı ise biraz daha ergonomik olabilirdi.
Ceed’in 380 litrelik bagaj hacmi VW Golf, Ford Focus ve Opel Astra gibi
rakiplerinden daha büyük.
Dizel versiyon 51 bin 600 liradan başlayan fiyatlarla satışta!
Kia
Ceed pek de rekabetçi olmayan fiyatlarla satışa sunuldu. 51 bin 100
TL’den başlayan fiyatlar Ceed’i bir fırsat otomobili yapmıyor ancak
rakiplerinin de benzer fiyat etiketi ile satıldığını unutmamak gerekli.
Yeni Kia Ceed gerek sunduğu donanımlar gerekse kaliteli ve geniş yaşam
alanı ile sahibini uzun yıllar üzmeyecek bir araç. Selim Erkek / Bodrum
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder