Efsane olmak kolay değildir ama bu şekilde anılmaya başlandıysanız bu ünvanı hak edecek işler ortaya koymalısınız. Volkswagen’in 1974 yılında üretmeye başladığı Golf, 6. jenerasyonu ile yollarda. Beşinci nesil Golf ile aynı platform üzerine geliştirilmiş olan yeni nesil hiçbir Golf’ün olmadığı kadar verimli bir otomobil. BlueMotion adı verilen özel çalışmanın sonunda 3,4 lt motorin ile 100 km yol kat edebildiği iddia edilen Golf 1.6 TDI BlueMotion testimizin konuğu oldu.
İç mekan Sade görünen iç mekanda en büyük öncelik ergonomiye verilmiş. Her kumanda elemanının kolay kullanıldığı Golf’ün içerisindeki işçilik seviyesi ve malzeme kalitesi de çok başarılı. BlueMotion versiyonun mavi tonlu koltukları iyi görünüyorlar. Kolay ayarlanabilir sürücü koltuğunda uygun sürüş pozisyonu bulmak çok kolay. Yeterli eşya gözüne sahip Golf’ün halı kaplı kapı cepleri de çok kullanışlı. Manuel klima ve basit bir ses sistemi ile sunulan bu versiyonda ses sisteminin sadece AUX girişi var. Makyaj aynalarında ışık, yağmur ve far sensörü gibi donanımlardan yoksun BlueMotion versiyonun bizim gözümüze çarpan en büyük eksikliği ise hız sabitleyicinin olmaması. Yakıt tasarrufu odaklı bir modelde bu özellik mutlaka olmalıydı.
Motor1.6 litrelik TDI motorun can verdiği Golf BlueMotion’un motor gücü ve torku diğer TDI kardeşinden bir farklılık barındırmıyor. 4400 d/d’de 105 hp güç üreten motor 1500-2500 d/d aralığında sürekli olarak ürettiği 250 Nm torku sayesinde hantal bir otomobil olmaktan kurtuluyor. 5 ileri manuel şanzımanla satılan modelin DSG otomatik şanzımanlı versiyonunda BlueMotion seçeneği bulunmuyor. 11,3 saniyede 100 km/s hıza ulaşan Golf’ün maksimum hızı ise 190 km/s. Testimiz süresince 5,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan Golf BlueMotion dikkatli kullanıldığında 4 lt/100 km tüketti.
Konfor ve yol tutuş VW Golf hazırlanırken sessiz bir otomobil ortaya çıkarılması için çok uğraşılmış. Hiçbir Golf neslinin olmadığı kadar sessiz olan yeni Golf, kendi segmentindeki diğer rakiplerine ders olarak gösterilmesi gereken süspansiyonlarıyla da alkışı hak ediyor. Darbeleri çok iyi emen süspansiyon sistemi ve sessiz iç mekan konforlu yolculuklara kapı aralıyor. İç mekanda sunulan yaşam alanı yeterli. Klima sisteminin ısıtma ve soğutma performansı gayet iyi.
Hassas frenleri ve direksiyonu ile sürücüsünü mutlu eden Golf, yol tutuş konusundaki başarısıyla da güven veriyor. ESP destekli yol tutuşu sürücüsünü tedirgin etmiyor ve Golf her zaman çok kontrollü.
GüvenlikVW Golf 2009 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Golf BlueMotion’da ESP, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarının yanında sürücü diz hava yastığı da standart olarak sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEKOtomobillerle pek ilgilenmeyen insanlara kompakt HB sınıfının tanımlarken; ‘VW Golf’ün sınıfı’ dediğimi fark ettim. VW fanatiği değilim, üstelik DSG şanzıman ve TSI motor öncesinde Volkswagen’e saygım olduğu da söylenemez. Ama Golf farklı. Golf bu sınıfta hep yol gösterici oldu. Taklit edilen bir model olması onun bu sınıfın yaratıcısı diye anılmasına yol açtı. Sessizlik, iç mekan kalitesi ve sürüş hissi konusunda çok başarılı olan Golf’ün fiyatları ise rakiplerinin karşısında yüksek. BlueMotion özellikli test aracımız için istenen fiyatla normal 1.6 TDI Golf’ün fiyatını kıyasladığınızda aradaki farkı amorti etmek için çok uzun kilometreler yapmanız gerektiği ortaya çıkıyor. İşin çevrecilik boyutuyla ilgilenenler ise BlueMotion Golf ile km’de 99 g CO2 salınımı yaparak dolaşmanın keyfini çıkarabilirler. Tabii dikkatli kullanmak şartıyla! Çünkü normal kullanımda Golf BlueMotion’ın tüketim değerleri çok da şaşırılacak derecede düşük değil.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 hp 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,7 lt | |
Şehir Dışı: | 3,4 lt | |
Karma: | 3,8 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4199 mm | |
Genişlik: | 1786 mm | |
Yükseklik: | 1480 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2578 mm | |
Bagaj Hacmi: | 350/1305 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1314 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/60 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder