Analytics

Bu Blogda Ara

13 Mart 2012 Salı

Chevrolet Aveo Sedan LTZ 1.4 : Fiyatıyla öne çıkıyor!


Uygun fiyatına karşın sunduğu yüksek donanımıyla son günlerin en çok konuşulan otomobillerinden biri olan Chevrolet Aveo’nun sedan versiyonu testimize konuk oldu. Yakışıklı Aveo bu versiyonu ile geniş bir bagaj hacmine kavuşarak Türk tüketicisine daha fazla hitap ediyor. GM çatısı altında üretilen Aveo’nun pek çok noktasında Opel izleri görmek mümkün. GM’in yeni geliştirdiği Gamma II platformunu kullanan model, Opel’in yeni modeli Mokka ile aynı platformu kullanıyor.
Tasarım
B sınıfı sedan modellerin en çekici görünenlerinden biri olan Aveo şık bir ön tasarıma sahip. Aveo’nun modifiye atölyesinden çıkmış gibi görünen far ve stop lambaları en karakteristik öğeleri oluyor. Siyah zemin üzerine birbirinden ayrı tasarlanmış yuvarlak yapılı farlar sportif görünüyor.  Ayrıca sivri burun tasarımı, geniş hava ızgarası, kaslı kaput yapısı ve tampona yerleştirilmiş Chevrolet ızgarası da sportif imajı destekliyor. Arka kısımsa ön taraf kadar etkileyici görünmüyor kesinlikle. Sıradan arka tasarım Aveo’nun sportif imajına kesinlikle uyumlu değil. Bu sıkıcı tasarımın en büyük avantajı ise bagaj hacminde oluyor. Hatchback versiyonda 290 litre olan bagaj hacmi sedanda tam 502 litre. Aveo sedan en büyük rakiplerinden Hyundai Accent Blue’dan 29 mm daha uzun ve 35 mm daha geniş. Accent Blue ise 45 mm daha uzun olan aks mesafesiyle bu rekabette yer alıyor.



İç mekan
Aveo’nun iyi görünen iç mekanında sert plastik malzemeler kullanılmış ancak kalitesiz hissettirmiyorlar. Direksiyona geçildiği gibi dijital gösterge grubu dikkatimizi çekiyor. Motosikletlerden ilham alınarak tasarlanmış türkuaz renkli gösterge grubu üzerinden yol bilgisayarı verilerini görmek de mümkün. Parlak gösterge ışıklarını kapatabilmek mümkün olsaydı keşke!  Opel’den alınmış direksiyon tasarımı başarılı ama boyutu Aveo gibi bir araç için biraz büyük gibi.  Orta konsolda kolay kullanımlı müzik sistemi ve klima yer alıyorken en alt kısmında ve yanlarda küçük eşyalarınız için bölümler de mevcut. Yan kısımlardaki boşluklar sanki havalandırma ızgarası olarak tasarlanıp sonradan vazgeçilerek boşluk bırakılmış gibi görünüyor.  Vites kolunun hemen arkasında bulunan büyük ESP butonunun arkasında da bardaklıklar yer alıyor. Küçük eşyalarınız için bol bol eşya gözü sunan Aveo’da iki adet torpido gözü ve koltuk altı çekmecesi bulunması da güzel detaylardan. Üstteki torpido gözünün içerisinde bulunan USB ve AUX girişi aracılığıyla harici cihazlardan müzik dinleyebilirsiniz. Ses sisteminin kalitesi ise vasatı aşamıyor maalesef.


Motor
Aveo iki benzinli ve iki dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği ile satılıyor. Test aracımızda modelin 1.4 litrelik benzinli motoruna kombine edilmiş 5 kademeli otomatik şanzıman görev yapıyordu. Ecotec ünite 6000 d/d’de 98,6 hp güç üretiyor. 130 Nm’lik maksimum torkunu 4000 d/d’da veren motor için yüksek devirlerde dolaşmayı seviyor diyebiliriz. Devir yükseldikçe sesini içeriye ulaştırmaya başlayan motor sakin şehir içi kullanımlar için yeterli performansı sunuyor. 5 kademeli manuel şanzımanla kontrol edilen Aveo, 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede tamamlayıp 177 km/s hıza ulaşabiliyor. Hızlanmanın 120 km/s süratten sonra oldukça yavaşladığını söylemeliyiz. Aveo testimizin sonucunda hatchback kardeşine yakın bir tüketim değeri değer olan 7,5 lt/100 km değerini elde etti.



Konfor ve yol tutuş
Aveo için orta sertlikte bir otomobil demek doğru olacaktır. Aracın süspansiyon sistemi küçük darbeleri emme konusunda başarılı olsa da hızlı geçilen şiddetli darbelerde yetersiz kalıyor. Aveo sert yapısının avantajını yol tutuş anlamında da gösteriyor ve sorunsuz bir şekilde virajları dönüyor. Üstelik standart donanımda sunulan ESP sistemi sayesinde sürücünün Aveo’nun limitlerini aşması durumunda araç müdahale ederek yola girilmesini sağlıyor.
İç mekanına motor sesini biraz alan Aveo rahat koltuklarında misafir ettiği yolcularına sıkıntı yaratmıyor. Özellikle arka koltuktaki ferahlık hatchback kardeşinden çok daha başarılı.



Güvenlik
Chevrolet Aveo sedanın Euro Ncap çarpışma testine katılımı bulunmuyor ancak hatchback kardeşi girdiği bu testten çok başarılı şekilde ayrıldı. Aveo, 1.2 litrelik benzinli versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde Aveo’nun yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesi yeterince iyi korundu. Aveo, benzer korumayı farklı boyutlardaki mankenler ve oturma pozisyonlarında da tekrarlamayı başardı. Aveo, maksimum puanları yan çarpışma testinden aldı. Mankenin vücudunun tamamı mükemmel şekilde korundu. Bir çok kez tekrarlanan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde ortalama bir koruma sağlandığı görüldü. Aveo koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı iyi bir koruma sağladı. Yeni Aveo, yetişkin korumada yüzde 95, çocuk korumada yüzde 87, yaya korumada yüzde 54 ve güvenlik asistanlarında yüzde 93 puan aldı.




Yorum-Selim Erkek
B segmenti sedan modeller içerisinde şu anda en mantıklı modellerden biri olan Aveo sedan, yüksek bagaj kapasitesi, geniş iç mekanı ve eksiksiz güvenlik donanımları ile öne çıkıyor. Görsel açıdan ön kısmı çok iyi görünen Aveo sedanın arka kısmı içinse aynı şeyleri düşünemiyorum maalesef. Keşke arka tasarım biraz Cruze modeline benzeseydi. Aveo sürüş ve konfor özellikleri ile satın alanları pişman etmeyecek bir otomobil.  1.4 litrelik benzinli motora sahip test aracımız beklentileri karşılayan bir yapıda ancak ben Aveo’nun 1.3 litrelik dizel ünitelerle satın alınmasının daha yerinde bir karar olacağını düşünüyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder