- Geri
görüş kamerası, Flex Steer ve Elektrikli Park Freni gibi birçok “Parlak
Fikir” ile segmentinde yeni bir çağın habercisi
- Etkileyici
tasarım ile tüm gözler onun üzerinde
- Sınıfının
en güçlü motor seçenekleri; 128 PS’lik dizel ve 135 HP’lik GDI benzinli
motor ile yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi
- Her
motor seçeneğinde 6 ileri düz ve 6 ileri otomatik vites seçeneği
- Tanıtıma özel 43.000 TL’den başlayan fiyatlarla
Dünyanın en hızlı
gelişen otomotiv markası Hyundai’nin merakla beklenen modeli Yeni i30 ülkemizde
satışa sunuldu. Hyundai’nin Almanya Russelsheim’daki Avrupa Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen
Yeni i30, özellikle Avrupalı müşteriler için tasarlandı. Hyundai’nin Çek
Cumhuriyeti’ndeki son teknolojiye sahip Nošovice fabrikasında üretilen ve bugüne
kadar sergilendiği tüm fuarlarda göz alıcı dizaynı ile büyük beğeni toplayan
Yeni i30, şimdi Türkiye yollarında boy gösteriyor.
İlk jenerasyon i30,
lansmanı yapıldığında Hyundai için yepyeni bir dönemin başlangıcını temsil
ediyordu. 2007 yılında lansmanının gerçekleştirilmesinden bu yana Avrupa’da 400
bin adetten fazla satılarak C-segmenti otomobillerin satış sıralamasında
altıncı sırayı elde etti ve endüstri standartlarına meydan okudu. Yeni nesil
i30 ise, Avrupa’nın dört bir yanında markanın bilinirliğini daha da artırma
konusunda önemli bir rol oynayacak. Hyundai, Yeni nesil i30’un ilk jenerasyonun
elde ettiği başarıyı daha da ileri götüreceği konusunda kendinden emin.
Doğadan ilham alan
tasarım
Yeni nesil i30,
Hyundai’nin ‘akıcı tasarım’ felsefesinin en yeni üyesi. Doğadan ve modern
mimariden esinlenen akıcı hatların kullanıldığı Yeni i30 etkileyici bir görünüme
sahip. Atletik görünümü ile Yeni i30, duruyorken bile hareket ediyor hissi taşıyor.
Sportif özellikleri ve dinamik boyutları sayesinde güven veren bir görünüme kavuşan
Yeni i30 cesur duruşu ile rakiplerinden ayrılıyor.
Yeni i30, önceki araca
göre daha uzun ve daha geniş boyutlara sahip bir otomobil. Kabin içi
kullanışlılığından hiç taviz vermeden daha sportif ölçülere kavuşan yeni i30,
4300 mm ile önceki modele göre 20 mm daha uzun, 5 mm daha geniş (1780 mm) ve ve
10 mm daha alçak (1470 mm). İlk nesil i30 modelinin, C-segmentinin en uzun
dingil mesafelerinden biri olan 2650 mm’lik dingil mesafesi, yeni nesil i30’da
da aynen korunuyor. Ancak boyutları ve yenilenen kullanım alanı sayesinde hem
ön hem de arka yolcular için daha geniş bir iç hacim sunuluyor.
Yeni nesil i30’un daha
atletik görünümünün arkasındaki temel faktör, önemli ölçüde artan iz genişliği.
Gövde 5 mm genişletilirken ön ve arka iz genişlikleri sırasıyla 17 mm ve 24 mm
artırıldı. Böylelikle jant ve lastikler dışa doğru kaydırılarak çamurluklarla
aynı hizaya getirildi ve hem otomobilin daha estetik bir görünüme sahip olması
sağlandı hem de yol tutuşu artırıldı. Ön camın alt çizgisi, öne doğru 84 mm ve
aşağı doğru 26 mm kaydırılarak eğim açısı artırıldı ve böylece rüzgâr direnci
ve aerodinamik sürtünme azaltılmış oldu. Bu sayede otomobilin sürtünme
katsayısının sadece 0,30 olması sağlandı. Ayrıca ön, yan ve arka camların
altında kalan kısımların krom kaplaması ve tüm donanım seviylerinde standart
olarak sunulan alaşım jantlar da yeni nesil i30’a ek bir incelik kazandıracak
şekilde hazırlandı.
Daha fazla yaşam alanı sunan iç mekan tasarımı
Her ne kadar 2650 mm’lik
dingil mesafesi yeni nesil i30’da korunmuş olsa da, toplam uzunluk ve genişlikteki artış
sayesinde önceki modele göre daha fazla kabin ve bagaj hacmi sunuluyor. Ön
koltuklarda seyahat eden yolcular 30 mm daha fazla baş mesafesi, 11 mm daha
fazla diz mesafesi ve 14 mm daha geniş omuz mesafesinin tadını çıkarabiliyor. Arka koltukta seyahat eden yolculara,
otururken ve inip-binerken daha fazla rahatlık sağlayacak bir özellik ise, şaft
tünelinin yüksekliğinin 133 mm’den sadece 54 mm’ye indirilmesi olarak öne
çıkıyor.
Bagaj kapasitesi, 38
litre artırılarak 378 litre ile daha geniş yükleme alanı sunuyor. Yüzde 47
oranında genişletilen torpido gözü ise önceki i30’daki 5.8 litre yerine 8,5 litre
hacme sahip. Ön kapı içi ceplerinde artık 1,5 litrelik petler kullanılabiliyor
ve arka kapılarda da 0,75 litrelik pet şişelere uygun cepler bulunuyor.
Yeni i30 zengin donanımı ile segmentinde standartları
değiştiriyor
İki farklı motor ve her
motorda iki farklı şanzımana sahip Yeni i30, bu sayede 4 farklı motor/şanzıman seçeneğine
ulaşırken iki farklı donanım şeçeneği ile toplam 8 versiyona ulaşıyor. Style ve
Elite olarak adlandırılan donanım seçenekleri ile Yeni i30, sınıfında konfor,
güvenlik ve lüksün standartlarını yeniden belirliyor. Başlangıç paketi olan
Style paketinde ABS, EBD (elektronik Fren Dağıtımı), TCS (Çekiş Kontrol
Sistemi), ESP (Elektronik Stabilite Programı), VSM (Araç Stabilite Yönetimi),
HAC (Yokuş Kalkış Desteği), LED gündüz farları, aktif ön koltuk başlıkları, ön,
yan ve perde havayastıkları standart olarak sunuluyor. Elite donanım
seviyesinde ise tüm bu güvenlik ekipmanlarına ek olarak diz hava yastığı ve
elektrikli park freni bulunuyor.
Style donanım paketinde
sunulan diğer özellikler arasında hareketli ön kol dayama, çeşitli sürüş
modlarına göre direksiyon tepkilerinde değişiklik sağlayarak keyifli bir sürüş
sunan Flex Steer, Supervision gösterge paneli, Cruise kontrol, TFT LCD bilgi
ekranı, deri direksiyon ve vites topuzu, direksiyondan kontrollü ve iPod uyumlu
müzik sistemi, hava kalitesi kontrol sistemi, bluetooth ve ses tanıma sistemi,
otomatik kararan iç dikiz aynası, viraj içini aydınlatan statik dönüş farları,
far sensörü, yağmur sensörü, ön cam buz çözücü, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon,
uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm sunuluyor. Elite donanım seviyesinde
ise tüm bunlara ek olarak Panoramik cam tavan, geri görüş kamerası, dikiz
aynası üzerinde geri görüş ekranı, koyu krom ön ızgara, aluminyum pedallar,
anahtarsız giriş ve motor çalıştırma sistemi, elektrikli sürücü koltuğu ve deri
kumaş kombinasyonlu koltuk döşemeleri bulunuyor.
Yeni nesil i30 iki opak,
beş metalik ve iki mika renk olmak üzere toplam 9 gövde rengi seçeneğine sahip.
Kabin içinde ise i30’da siyah ve bej olmak üzere iki farklı döşeme rengi tercih
edilebiliyor.
Sınıfının en güçlü ve verimli motor seçenekleri
Yeni i30, ülkemizde ikisi
de 1.6 litre hacme sahip olan benzinli ve dizel motor seçenekleri ile satışa
sunuldu. Yeni i30’un dizel motoru 4000 d/d’da 128 HP güç üretiyor ve 1900 –
2750 d/d arasında tam 260 Nm tork sağlıyor. Dizel motor seçeneğinde hem
otomatik hem de düz vites opsiyonlarına sahip Yeni i30, her iki tercihte de 6
ileri vites ile yüksek performans ve düşük tüketimi bir arada sunuyor. Düz vites
seçeneği ile ortalama 4,3 lt / 100 km yakıt tüketimi sunan 1.6 litrelik CRDi
dizel motorun otomatik şanzıman seçeneğinde ise yakıt tüketimi ortalaması ise
5,5 lt / 100 km. Şehir dışında bu tüketim düz vites için 3,8 lt ve otomatik
vites için de 4,3 litreye kadar düşüyor. Yeni i30’un 128 HP’lik dizel motoru
sınıfının en güçlüsü. 0’dan 100 km/s hıza düz vites seçeneği ile 10,9 saniye,
otomatik vites seçeneği ile ise 11,7 saniyede çıkıyor. Dizel motora sahip i30
düz vites ile 197 km/s, otomatik vites ile de 190 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
Dizel seçeneğinde olduğu
gibi benzinli motor alternatifinde de 6 ileri düz ve 6 ileri otomatik vites
seçeneği sunan Yeni i30’da direkt enjeksiyon teknolojisine sahip motor
kullanılıyor. 6300 d/d’da 135 HP güç sunan motor 4850 d/d’da 164 Nm tork
sağlıyor. GDI teknolojisi ve 6 ileri vitesin verimliliğini bir arada sunan
kombinasyon sayesinde Yeni i30 benzinli motor seçeneğinde de düşük tüketim
sağlıyor. Düz vites seçeneği ile 100 km’de ortalama 6 litre yakıt tüketen Yeni
i30, otomatik vites alternatifinde ise ortalama 6,7 lt / 100 km tüketim
değerine sahip. Şehir dışı kullanımda ise 100 km’deki tüketim değerleri düz
vites için 4,7 litre ve otomatik vites için 5,3 litre. Sınıfının en güçlü
atmosferik 1.6 litrelik motor seçeneğine sahip Yeni i30 düz vites seçeneği ile
195 km/s, otomatik vites seçeneği ile de 192 km/s maksimum sürate sahip. 0’dan
100 km/s hıza 9,9 saniyede çıkan düz vitesli 135 HP’lik benzinli motor otomatik
şanzıman ile aracı 11,0 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaştırıyor.
Geliştirilmiş yol tutuş kabiliyeti ve değişken hidrolik
direksiyon sistemi
Yeni i30, artırılan
dinamizminin bir parçası olarak FLEX STEER sistemi ile yenilikçi bir seçenek
sunuyor. Bu sistem, Konfor, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş
karakteri sunuyor ve sürücüye direksiyon desteği ve tepki seviyesini ayarlama
imkânını sağlıyor. Böylelikle sürücü, mevcut sürüş koşulları ve kişisel
tercihlerine göre yolculuğun daha keyifli geçmesi amacıyla en uygun seçimi
yapabiliyor. Standart olan bu elektrik
destekli direksiyon sistemi sayesinde Yeni i30, 10,6 metrelik dönüş çapını 2,85
turla tamamlıyor.
Yeni nesil i30’un tam
bağımsız mükemmel süspansiyon sisteminde önde McPherson kovanları arkada ise
çok kollu bağlantı kullanılıyor. Hem ön hem de arka süspansiyon, geometrik
olarak optimize edilen ve genişleyen iz mesafesinden faydalanıyor ve çok daha
iyi hâkimiyet ile yol tutuş sunuyor. Gazlı tip teleskopik amortisörlere sahip
Yeni i30’da önde 16 inç, arkada ise 14 inç’lik diskler bulunuyor.
Daha sessiz sürüş için özel olarak geliştirildi
Hyundai’nin yeni nesil
i30’unu tasarlayan mühendislik ekibi, kendine hedef olarak segment lideri
otomobilleri belirledi ve ses-izolasyon-titreşim değerleri açısından bir önceki
i30’u önemli ölçüde geliştirdi. Bu gelişimler dahilinde titreşimi en aza
indirmek amacıyla motor bağlantıları, tahrik şaftı, marşpiyeler ile B-sütunu
bağlantıları, köpük dolgulu A-sütunları, kapı menteşeleri ve dış kapı kolları
iyileştirildi. Böylece kabin gürültüsü, segmentinin en iyi seviyelerine
düşürüldü. Motor sesi rölantide 38 dB’ye, hızlanma sesi 52 dB’ye, yol sesi 64
dB’ye ve rüzgar gürültüsü 63,6 dB’ye indirildi.
Hyundai, ürünlerinin
dayanıklılığına ve kalitesine olan güveninin bir göstergesi olarak, Avrupa ve
Türkiye’deki tüm müşterilerine sağladığı Beş Yıl Üçlü Bakım garanti programını
yeni i30’da da sunmaya devam edecek.
Yeni i30, rekabetçi fiyatlar satışa sunuldu
Yeni i30’da güçlü motor
seçenekleri, yüksek kalite ve donanımı rekabetçi fiyatlarla satışa sunan
Hyundai, premium otomobil keyfini ulaşılabilir fiyatlarla müşterilerine sunuyor.
Yeni i30 benzinli motor seçeneği ile 43.000 TL, dizel motor seçeneği ile de
50.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Güncel rakipleri arasında dağlar kadar fark var az yakmıyor değerlere göre normal kullanım sartlarında daha fazla yakacaktır, türkiye sartlarında bu eksi yön bile onu olumsuz yapabilir.
YanıtlaSil