İç Mekan
Honda Accord’un ön koltuğuna geçtiğiniz zaman düğme kalabalığı ile karşılaşıyorsunuz. Bunun belki de en büyük nedeni direksiyonun üzerindeki tuşların yarattığı kalabalık hissi. Kumandaların hepsinin kullanımı kolay ve üzerlerinde yerli açıklama bulunuyor ancak kısa bir alışma süresi istediği kesin. Kolay okunan beyaz ağırlıklı aydınlatmalı gösterge paneli gözü yormayan bir yapıda. Aynı şekilde orta konsolun üzerindeki dijital ekranın da okunabilirliği çok iyi fakat bu kısma güzel bir navigasyon ekranı veya renkli bir bilgilendirme paneli yerleştirilebilirmiş. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi sınıf standartlarını karşılayacak nitelikte ama insanı etkiletecek bir yapıda olduğunu söyleyemeyiz. Bu sınıfın en çok satan modeli VW Passat’ın iç mekanında bazı noktalarda daha ince düşünüldüğünü görebilirsiniz. Küçük eşyaların koyulması için çok sayıda kapaklı göze sahip Accord bu konuda kullanıcısına sıkıntı yaşatmıyor. Kapı cepleri de yeterince büyük olması sayesinde kullanım kolaylığı sağlıyorlar. Accord’un hafızalı elektrikli koltuklarının ayarlanması son derece kolay ve sürüş pozisyonu etrafa rahatça hakim olmanızı sağlıyor. Modelin üzerinde gelen standart ses sistemi USB üzerinden müzik çalabiliyor ve ses kalitesi oldukça iyi.
Motor
‘90’lı yıllarda ürettiği motorlarla adından en çok söz ettirten marka olan Honda, maaelesef hacim küçültme trendine zamanında ayak uyduramadı. Rakipleri düşük hacimli turbo motorlarla hem daha yüksek performans hem de daha düşük emisyon değerleri yakalayan ünitelere sahipken Accord’da 2.0 litrelik atmosferik bir motor görev yapıyor. Hem satın alırken hem de kullanım sırasında yüksek vergi dezavantajı yaşatan bu motorun dayanıklılığı hakkında hiç şüphemiz yok ancak zamanın gerisinde kaldığını söyleyebiliriz. 6300 d/d’de ürettiği 156 ps gücündeki motorla harekete geçen Accord, motorun 4100-5000 d/d aralığında ürettiği 192 Nm torku sürücüsünün hizmetine sunuyor. 5 ileri klasik otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten Accord, vites düşürme konusunda bazen yavaş kalabiliyor. Ayrıca klasik otomatik şanzıman olmasına rağmen yokuşlarda biraz kaçırma yaptığını da gözlemledik. Tüketim konusunda aşırı beslemeli motorlara sahip rakiplerinin karşısında geride kalan model testimizin sonucunda 10,1 lt/100 km ortalama tüketim verisine imza attı.
Konfor ve yol tutuş
Honda Accord yol tutuş disiplininde övgüyü hak ediyor. Aracın hisli direksiyonu en ufak hareketinize bile tepkiler veriyorken yol hakkında da çok iyi bilgilendirme yapıyor. Accord’un bir hayli yüksek olan sınırlarını zorladığınızda ise ESP hızlı müdahaleler yapıyor ve kendinizi yavaşlamış ve çizginize dönmüş olarak buluyorsunuz. Konfor konusu ise biraz daha arka planda kalıyor. Bu sınıf otomobilleri tercih edenlerin pek çoğu konfor konusuna önem veriyorlar. Accord ise D segmentinde sportifiğe önem veren müşterilerin ilgisini çekecektir. Söylediklerimiz aracın konforsuz olduğu anlamına ise gelmiyor tabi ki. Sadece hızlı gelen darbeleri iç mekandakiler biraz fazla hissediyor. Honda Accord’un geniş koltukları ise bu büyük Japonla yapılan uzun yolculukları keyif haline getiriyor. Rahat ön koltukların ısıtma fonksiyonunun olması kış aylarında yüzleri güldürüyor. Arka koltuklarda oturanlar için de havlandırma kanalları unutulmamış. Accord’un arka koltuklarında üç kişi rahatlıkla yolculuk yapabilir ve diz mesafesi açısından çok uzun boylu değillerse sorun yaşamazlar.
Güvenlik
Honda Accord 2009 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Selim Erkek
D segmentinde alışıldık modellerin dışına çıkmak isteyenler için Accord biçilmiş kaftan. Yaşlı bir model olmasına rağmen tasarımı hala çok çekici ve Honda’nın sorunsuzluk imajı bu otomobili pek çok kişiye daha da yakınlaştırıyor. Ancak Accord’un rakiplerine oranla çok büyük bir dezavantajı var o da motoru. Türkiye’de başarılı satışlar yapmanın anahtarı 1.6 litreden küçük hacimli motora sahip olmaktan geçerken Accord’un 2.0 litrelik motoru tüketim ve performans anlamında da beni tatmin edemedi. Honda Accord’un en sevdiğim kısmı ise verdiği sürüş zevki oldu. Aracın sürücüyle bütünleşmesi çok güzel ve keyif veriyor. Yol tutuşuna bu kadar methiye dizdiğim Accord’un ses yalıtımı ve süspansiyon darbe emişi konularında ise kendisini biraz daha geliştirmeye ihtiyacı var. Söylediklerimden Accord başarısız bir otomobil gibi algılanmasın çünkü o neredeyse dört yaşında bir model ve henüz yenilenmiş rakipleriyle hala boy ölçüşebiliyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 | |
Motor Hacmi: | 1997 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 192 Nm 4100-5000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11 s | |
Maksimum Hız: | 212 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 10,2 lt | |
Şehir Dışı: | 5,7 lt | |
Karma: | 7,3 lt | |
Test: | 10,1 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4725 mm | |
Genişlik: | 1840 mm | |
Yükseklik: | 1440 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2705 mm | |
Bagaj Hacmi: | 464 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 65 lt | |
Boş Ağırlık: | 1490 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/50 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder