Analytics

Bu Blogda Ara

28 Şubat 2012 Salı

Volvo 1.6 litre dizel otomatik modelleri ile çok güçlü olacak!


Yeni modellerinin başarısı ile adından çokça söz ettirmeye başlayan Volvo, geçtiğimiz yılın değerlendirmesini ve 2012 planlarını Uludağ’da düzenlenen organizasyonda basın mensupları ile paylaştı. Premium markaların pazarında yüzde 9,7 paya ulaşan Volvo, satışlarını geçtiğimiz yıla oranla yüzde 42,3 oranında arttırarak Türkiye’deki en parlak yılını yaşadı. Bu büyüme ile Volvo, Türkiye’de satışlarını en fazla arttıran Premium marka oldu. 2011 yılında 4662 adet Volvo’nun satıldığı Türkiye, global araç satışında ilk 20’ye girdi ve Volvo satışlarını en fazla arttıran 5. ülke olmayı da başardı.

Yükselen satış grafiğinde en büyük rol sahibi hiç şüphesiz Volvo S60 oldu. Tasarımıyla olduğu kadar barındırdığı teknolojilerle de insanların ilgisini çeken modelin Stationwagon karoserli versiyonu V60 da büyük beğeni topluyor. V60 satış adetlerinin sayısı S60’ın yanında çok düşük kalsa da Türk insanının stationwagon araçlara bakış açısı düşünüldüğünde V60’ın başarılı bir model olduğu göze çarpıyor. Türkiye’de en çok satan ikinci model olan S40 artık yaşlanmasına rağmen hala çok iyi bir seçenek olduğunu yakaladığı satış rakamlarıyla kanıtlamış. Markanın en çok sattığı SUV modeli olan XC60 ise sportif tasarımı ve keyifli sürüş özellikleri ile popülerliğini 2012 yılında da sürdüreceğe benziyor.

Toplantının sonlarına doğru markanın yeni kompakt hatchback modeli V40’ın yıl sonuna doğru geleceği bilgisini aldık. Görsel olarak basın toplantısında bile gizlenen modelin ilk fotoğraflarını bir gün sonra arabam.com’da yayınladık ve pek çok kişi gibi bu modelin Premium kompakt hatchback pazarında taşları yerinden oynatabileceğini düşünüyoruz.
 
Benim gibi pek çok otomobil meraklısının beklediği asıl haber ise 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğiydi. Türkiye’de iyi satış rakamları yakalamanın altın kuralı olan bu birlikteliği Premium D ve E segmentlerinde ilk sunacak marka olan Volvo, işin kaymağını yiyecek gibi duruyor. Volvo S40 ve S60’da 1.6 litre dizel motor ve Powershift çift kavramalı otomatik şanzımanı sunarak pazar payını arttırmayı planlayan markanın  S80’de de aynı kombinasyonu sunuyor olması bu sınıf için bir ilk. Mutlaka S80’e bu motorun yakışmayacağını söyleyecekler olacaktır fakat bu versiyon mükemmel konforla ekonomiyi harmanlayacak bir seçenek ve isteyenler çok daha güçlü seçenekleri tercih edebilecekler. Hem S60 hem de S80, Premium rakiplerinin dizel seçeneklerinden çok daha uygun fiyatlı olacaklar. Performans merakı olmayan pek çok kişi Audi A4 2.0 TDI veya BMW 320d yerine Volvo S60 Drive Powershift’i satın almayı daha mantıklı bulacak. Volvo S80 Drive Powershift’in  BMW 520d, Mercedes E220 CDI ve Audi A6 TDI karşısındaki durumu ise biraz daha zor. Hem S80’in artık yaşlanmış bir model olması hem de bu sınıfın müşteri kitlesinin biraz daha kemikleşmiş olması S80’in işini zorlaştırıyor. Rakipleri ile S80 Drive Powershift’in arasında oluşacak uçurum fiyat farkı, mantığı ağır basan müşterileri S80’e çekecektir. 4,5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi olan bu S80 büyüklüğündeki bir sedan kulağa hoş geliyor! Türkiye vergi sistemi ve çevrecilik açısından mükemmel kombinasyon olan 1.6 litre dizel motor ve Powershift otomatik şanzıman birlikteliğini S40, S60 ve S80 modellerinde görmek için Mart ayına kadar sabretmeliyiz!
 
Volvo Car Türkiye, 2012'de yeni modelleriyle birlikte satışlarını yüzde 20'lik bir artış ile 5600 adet civarına ulaştırmayı ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11'e çıkarmayı hedefliyor. Hedef satış rakamlarında V40’ı çok fazla hesaba katmayan Volvo yönetiminin 5600 rakamına ulaşması çok zor görünmüyor. 
Selim Erkek / Uludağ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder