Yükselen satış grafiğinde en büyük rol sahibi hiç şüphesiz Volvo S60 oldu. Tasarımıyla olduğu kadar barındırdığı teknolojilerle de insanların ilgisini çeken modelin Stationwagon karoserli versiyonu V60 da büyük beğeni topluyor. V60 satış adetlerinin sayısı S60’ın yanında çok düşük kalsa da Türk insanının stationwagon araçlara bakış açısı düşünüldüğünde V60’ın başarılı bir model olduğu göze çarpıyor. Türkiye’de en çok satan ikinci model olan S40 artık yaşlanmasına rağmen hala çok iyi bir seçenek olduğunu yakaladığı satış rakamlarıyla kanıtlamış. Markanın en çok sattığı SUV modeli olan XC60 ise sportif tasarımı ve keyifli sürüş özellikleri ile popülerliğini 2012 yılında da sürdüreceğe benziyor.
Toplantının sonlarına doğru markanın yeni kompakt hatchback modeli V40’ın yıl sonuna doğru geleceği bilgisini aldık. Görsel olarak basın toplantısında bile gizlenen modelin ilk fotoğraflarını bir gün sonra arabam.com’da yayınladık ve pek çok kişi gibi bu modelin Premium kompakt hatchback pazarında taşları yerinden oynatabileceğini düşünüyoruz.
Benim
gibi pek çok otomobil meraklısının beklediği asıl haber ise 1.6
litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğiydi. Türkiye’de
iyi satış rakamları yakalamanın altın kuralı olan bu birlikteliği
Premium D ve E segmentlerinde ilk sunacak marka olan Volvo, işin
kaymağını yiyecek gibi duruyor. Volvo S40 ve S60’da 1.6 litre dizel
motor ve Powershift çift kavramalı otomatik şanzımanı sunarak pazar
payını arttırmayı planlayan markanın S80’de de aynı kombinasyonu
sunuyor olması bu sınıf için bir
ilk. Mutlaka S80’e bu motorun yakışmayacağını söyleyecekler olacaktır
fakat bu versiyon mükemmel konforla ekonomiyi harmanlayacak bir seçenek
ve isteyenler çok daha güçlü seçenekleri tercih edebilecekler. Hem S60
hem de S80, Premium rakiplerinin dizel seçeneklerinden çok daha uygun
fiyatlı olacaklar. Performans merakı olmayan pek çok kişi Audi A4 2.0
TDI veya BMW 320d yerine Volvo S60 Drive Powershift’i satın almayı daha
mantıklı bulacak. Volvo S80 Drive Powershift’in BMW 520d, Mercedes E220
CDI ve Audi A6 TDI karşısındaki durumu ise biraz daha zor. Hem S80’in
artık yaşlanmış bir model olması hem de bu sınıfın müşteri kitlesinin
biraz daha kemikleşmiş olması S80’in işini zorlaştırıyor. Rakipleri ile
S80 Drive Powershift’in arasında oluşacak uçurum fiyat farkı, mantığı
ağır basan müşterileri S80’e çekecektir. 4,5 lt/100 km ortalama yakıt
tüketimi olan bu S80 büyüklüğündeki bir sedan kulağa hoş geliyor!
Türkiye vergi sistemi ve çevrecilik açısından mükemmel kombinasyon olan
1.6 litre dizel motor ve Powershift otomatik şanzıman birlikteliğini
S40, S60 ve S80 modellerinde görmek için Mart ayına kadar sabretmeliyiz!
Volvo Car Türkiye, 2012'de yeni
modelleriyle birlikte satışlarını yüzde 20'lik bir artış ile 5600 adet
civarına ulaştırmayı ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11'e
çıkarmayı hedefliyor. Hedef satış rakamlarında V40’ı çok fazla hesaba
katmayan Volvo yönetiminin 5600 rakamına ulaşması çok zor görünmüyor.
Selim Erkek / Uludağ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder