Chrysler-Fiat ortak üretimi
Freemont
için yeni bir model demek pek doğru olmayacaktır aslında. Dodge Journey
ismiyle 2009 yılından beri yollarda olan model, 2012 yılı itibariyle
Avrupa’da Fiat logolu olarak Freemont ismiyle satılacak. Geçirdiği ufak
tefek kozmetik değişikliklerle daha zarif bir görüntüye kavuşan
Freemont, ülkemize sadece 2.0 litrelik Multijet2 dizel motor seçeneği
ile gelecek. Dizel motorla kombine edilmiş 6 ileri klasik otomatik
şanzıman sayesinde ekonomi ve
konforu bir arada tutan Freemont, yüksek oturma pozisyonuyla güven
veren bir yapıda. Önden çekili ve dört çeker olmak üzere iki çekiş
sistemi seçeneği sunan modelin dört çeker versiyonunu kullanma imkanı
bulduk. AWD akıllı dört çeker sistemi sayesinde kaygan zeminlerde motor
torkunu arka aksa ileten Freemont, her yol koşulunda rahat ilerlemenize
imkan tanıyor. Freemont’un dizel seçeneğinde kullanılan Multijet2 motoru
Fiat tarafından geliştirilirken, şanzımanı ve çekiş sistemi
Chrysler’den alınma.
Multijet ekonomisi!
Multijet
motorların ekonomikliğini ve sorunsuzluğunu duymayan kalmadı. Freemont
da bu motor ailesinin avantajını kullanacak. 2.0 litrelik dizel motor
4000 d/d’de 170 hp güç üretirken, 1750-2500 d/d aralığında ürettiği 350
Nm tork değeri sunabiliyor. Hızlı geçişleri ile beğeni kazanan otomatik
şanzımanla uyumlu bir birliktelik gösteren motorun en iddialı olduğu
konu 7,3 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi. 2 tonun üzerinde
ağırlığa sahip ve dört çeker bir araç için bu tüketim değeri başarılı
olarak nitelendirilebilir.
Freemont zevkini yedi kişi yaşayabiliyor!
Freemont
standart sunduğu 7 koltuğu ve bu koltukların birbirinden bağımsız
hareket ederek sağladığı büyük esneklik ile MPV’lerin müşterilerini
çalmaya çalışacak. 7 koltuklu haliyle 145 litre olan bagaj hacmi, 5
koltuk açık düzende 540 litreye çıkarken arka koltukların tamamının
yatırılmasıyla 1461 litreye çıkıyor. Bu değerler 7 kişilik MPV’lerin pek
çoğu ile yarışabilir.
Arkada oturan yolcuların konforunu en
az öndekiler kadar düşünen model, arka koltuklar için sunduğu tavana
entegre eğlence sistemi ile çocukların çok seveceği bir otomobil
olacaktır.
Peki sürüş özellikleri?
Fiat
Freemont’u İtalya’nın Balocco bölgesinde yaklaşık 50 km kadar kullanma
fırsatı buldum. Araca geçildiğinde anda ilk dikkati çeken yüksek oturma
pozisyonu oluyor. Freemont’un etrafına rahatça hakim olabiliyorsunuz.
Geri görüş konusunda bir miktar sıkıntı yaşanıyor gibi düşünürken, orta
konsoldaki büyük ekranı fark ediyorum. 8.4 inçlik ekrandan geri görüş
kamerasını görmek bu sorunun ortadan kalktığı anlamına geliyor.
Navigasyon özellikli ekranın kullanımı çok rahat ve içeriye teknolojik
bir hava kattığını söylemeliyim. İç mekanda üst düzey malzemelerin
kullanıldığını söylemek güç ancak malzeme kalitesi kesinlikle rahatsız
edici değil. Ergonomik olarak vites kolunun geride kalan yapısı kusur
olarak sayılabilir. Konfora yönelik ayarlanmış süspansiyon sistemi
sayesinde yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emen modelin uysal bir
sürüş karakteri olduğunu söylemek mümkün.Sessiz ve titreşimsiz
yapısıyla beğendiğim modelde, yol tutuş konusunda yaşanabilecek muhtemel
sıkıntıların önüne geçmek için tüm elektronik sitemler standart
donanımda sunuluyor. Selim Erkek / İtalya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder