Analytics

Bu Blogda Ara

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Renault Megane RS Trophy: Saygıyı hak ediyor!

Renault Megane RS Trophy dediğimizde aklınızda ne canlanıyor bilmiyoruz ama düşündüğünüzden çok daha fazlası olduğuna kefil olabiliriz. Renault’nun Formula 1 tecrübesini kullanan Renault Sport ekibi tarafından geliştirilen Megane RS Trophy, inanılmaz sürüş dinamikleri ile kendisine hayran bırakıyor. Güçlü motorundan çok rijit şasisi ile dikkat çeken model, dünyanın en zorlu pistlerinden biri olan Nürburgring’i 8:07:97 tur zamanı ile dönerek önden çekişli araçlar için tur rekorunu kırdı. Megane RS’in kendisinden çok daha güçlü Audi RS4, BMW M6 ve Mercedes Benz C63 AMG gibi modellerden daha hızlı tur atması, ne kadar özel bir araç olduğunu açıklıyor.
Tasarım
Megane RS Trophy, test aracımız gibi sarı renkli olarak tercih edildiğinde hemen fark edilen bir yapıya sahip oluyor. Kendisinden çok daha pahallı otomobillerden daha çok ilgi çektiğine emin olabilirsiniz. Standart bir Megane Coupe’den farklı olarak daha geniş dodiklere, farklı tasarımlı arka ve ön tamponlara ve ortaya konumlandırılmış bir egzoza sahip olan aracın dikkatli gözler için başka farklılıkları da var. Ön tamponundaki parlak siyah bölgede  ve kapılarında ‘Trophy’ yazısı bulunan modelin arka spoiler tasarımı da Coupe versiyondan farklı. Araçta en güzel görünen kısım ise hiç şüphesiz jantları. RS Trophy’nin kırmızı şeritli siyah jantların içerisindeki Brembo frenler aracın gücünün dışa vurumu. 4299 mm uzunluğundaki bu viraj avcısı 344 litrelik bagaj hacmi ile günlük hayata da uyum sağlayabiliyor.
İç mekan
Megane RS Trophy’nin iç mekanında ilk dikkat çeken vücudunuzu sıkıca tutan Recaro koltuklar oluyor. Sert yan destekleri sayesinde hiçbir virajda sizi üzerinden kaydırmayan koltuklar sportiflik hissini üst limitlere çıkarıyor. Alüminyum pedallar, sarı zeminli devir göstergesi ve sarı dikişli direksiyonu ile normal kardeşlerinden ayrılan modelde biraz daha farklı bir hava yaratılmış. Bu tarz bir otomobilden ne istenilmesi gerektiğini bilen kullanıcılar Megane RS’in orta kalite malzemelerine, küçük radyo düğmelerine ve büyük vites topuzuna takılmayacaktır. En hızlı Renault modelinin orta konsolundaki bilgi ekranı ses sistemi ve saat ekranı olmaktan daha fazla işleve sahip. Bu ekrandan 0-100 km/s, 0-400 m, turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve anlık tork gibi bilgileri izleyebiliyorsunuz.
Megane RS Trophy, bol sayıdaki eşya gözü ile yer sıkıntısı yaratmıyor. Aracın ses sistemi daha iyi olabilirdi ancak RS Trophy’nin motor sesi bu eksikliğini rahatlıkla kapatabiliyor.
Motor
Renault Sport mühendisleri tarafından geliştirilmiş F4R874 kodlu 2.0 litrelik turbo motorun hayat verdiği Megane RS Trophy, normal bir Megane RS’ten 15 hp daha güçlü ve 20 Nm daha fazla tork üretebiliyor. ESP Sport modunda ve kapalı konumdayken 5500 d/d’de 265 hp güç üreten motor, 3000 d/d’den itibaren de 360 Nm’lik torkunu ön lastiklerine iletiyor. Büyük bir güven duygusuyla devirlenen motorun performansı baş döndürücü. 6 kademeli şanzımanıyla büyük bir uyum içerisinde çalışan motor yüksek devirlerde kendisini bularak hoş sesler çıkartıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.0 saniyede tamamlayan RS ile 400 metreyi 14 saniyede, 1000 metreyi ise 25.4 saniyede geçebilirsiniz. Aracın 254 km/s’lik maksimum sürati pek çok rakibinden iyi.
Megane RS Trophy’i karakterine uygun olarak kullandığınız zaman tüketim değerleri 15 lt/100 km’nin altına düşmüyor. Şehir dışına çıkıp sakin sakin kullandığınızda ise 8 lt/100 km’nin altına düşebilirsiniz. Bizim test parkurumuzda ise Megane RS Trophy 11,7 lt/100 km yakıt tüketti. Araç normal sürüş modunda gücünü 250 hp’ye indirerek ekonomi yapmanıza(!) yardım ediyor.
Konfor ve yol tutuş
Bu disiplinde Megane RS Trophy’nin daha çok yol tutuşundan bahsetmek doğru olacaktır. Bağımsız ön süspansiyon yapısı özel olarak elden geçirilen Megane RS Trophy yola en iyi tutunan önden çekişli otomobil. Hem kalkış anlarında hem de viraj çıkışlarında yola yapışan ön lastikler gücü problemsiz olarak yere aktarabiliyor. Limtili kaydırmalı diferansiyeli sayesinde virajları çok daha hızlı bir şekilde dönebilen RS’in arkasının hafifçe kayması keyif verici ve korkutucu olmaktan uzak. Sert yapılı süspansiyon sistemi ani manevralarda RS gövdesinin salınıma girmesini engelliyor ve güven veren bir yapıda. Sürüş zevkini arttıran en önemli etken çok hassas direksiyon ve gaz tepkileri oluyor. RS Trophy’nin ayarlanabilir gaz pedalı tepkileri en ufak hareketinizi algılayarak motora hızlanma emri gönderiyor. Brembo frenleri sayesinde yavaşlayan RS, ardı ardına yapılan panik frenlerde bile performansından ödün vermeden rahatlıkla durabiliyor.
Böylesine sürüş özelliklerine sahip bir aracın konforunu tahmin edebilirsiniz belki de. Kaslı Megane, sert yapısıyla kendisi kadar formda sürücüleri hak ediyor. Performanslı kullanımdan sonra yorulacaksınız ama aldığınız zevkin yanında yorgunluğun lafını bile etmeyeceksiniz.
Güvenlik
Renault Megane üçüncü jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Coupe veya RS’in teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum-Selim Erkek
Bazı otomobilleri kullandıktan sonra tadı damağımda kalıyor, Megane RS Trophy de bunlardan biri. Hiçbir otomobil severin Megane RS Trophy kullandıktan sonra onu unutabileceğini sanmıyorum. Asfalta tırmalayarak tutunan RS Trophy, şimdiye kadar kullandığım en keyifli önden çekişli araçtı. Gücünü yere aktarması ve viraj performansı ders niteliğinde gösterilebilecek kadar iyi. Başka hiçbir Renault’da göremeyeceğiniz kadar direkt çalışan direksiyonu ve limitli kaydırmalı diferansiyeli ile bu araçla döndüğünüz her viraj eğlence haline gelebilir. Bol virajlı yollarda sizden çok daha güçlü araçlardan daha hızlı viraj dönüp onları dikiz aynanızdan izlemek keyif verici.
Yorumlarımda her aracı sert bir şekilde eleştirmeye çalışıyorum ama Megane RS için bunu yapamayacağım. Bu aracın konforsuzluğu veya yakıt tüketiminin yüksekliği sorun olarak görülemez. Eğer sizin gözünüze takılan bir problem varsa, aracın yol tutuşunu anladıktan sonra görmezden geleceğinize emin olabilirsiniz. Bu Renaultkesinlikle saygıyı hak ediyor.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder