·
Logan,
Sandero ve Duster’dan sonra Dacia ürün gamına yepyeni bir oyuncu; Dacia, Lodgy
ile MPV segmentine iddialı bir giriş yapıyor.
·
Dacia
Lodgy ile sıfır km bir MPV sahibi olmak çok daha kolay. Lodgy, ikinci el MPV
müşterisi ailelere yepyeni, çok yönlü ve uygun fiyatlı bir araca geçiş yapma
imkanı sunuyor.
·
Lodgy
5 ve 7 kişilik iki versiyon ile pazara sunuluyor. Sıradışı cömert boyutlar ve
modülerlik sunan Lodgy, geniş bagaj hacmi ile sınıfının en iyileri arasında yer
alıyor. Dacia’nın yepyeni MPV’si pratik ve kullanışlı bir düzene sahip ve
2,617dm3’e kadar taşıma kapasitesine sahip bir bagaj hacmi sunuyor.
·
Lodgy
ile birlikte, Dacia ürün gamında daha önce yer almayan teknolojik ekipmanlar
sunuluyor. Bu ekipmanlardan bazıları; ön panele entegre edilmiş olan dokunmatik
yedi inçlik ekrana sahip MEDIA NAV multimedya/navigasyon sistemi, hız
sınırlayıcı ve arka park sensörleri. USB ve bluetooth Dacia ürün gamında ilk
kez standart olarak yer alıyor.
·
Lodgy
güvenlik donanımları ile de fark yaratıyor. ABS ve ESP’nin standart olarak
sunulduğu bu yeni modelde 2 yan hava yastığı ve hız sınırlayıcı opsiyon olarak
sunuluyor.
·
Lodgy,
başlangıçta iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor: 1.5 dCi 90bg beş ileri ve
1.5 dCi 110bg altı ileri vites.
·
Dizel
motorların her ikisi de Dacia’nın eco² imzası ile uyumlu olup, son derece düşük
yakıt tüketimine ve CO2 emisyonlarına sahip. 4.2
litre/100km (109g CO2/km) ve 4.4 litre/100km (116g/km)
·
Uluslararası
yönü ile paralel olarak Lodgy, kısa bir süre önce hizmete giren dünyanın ilk
sıfır karbon ve sıfır atıklı otomobil fabrikası olan Tanger tesislerinde
üretiliyor.
·
Lodgy,
Fransa’da 9.900€’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Dacia’nın yeni
MPV’si Avrupa’da Mayıs ayında satışa sunuluyor. Türkiye’de ise ilk gösterim,
2012 İstanbul Autoshow’da.
Güvenli ve sağlam bir tasarım
Lodgy, çekici iç mekanı ve modern ekipmanları
ve güçlü performansıyla markanın bütün kuvvetli yönlerini sergileyecek
olan yeni nesil Dacia araçlarının müjdecisi. 4.50 metrelik uzunluğu ve 1.75
metrelik genişliği ile B-segmenti
MPV’si fiyatına sunulan bir C-segmenti MPV’si olarak göze
çarpıyor.
Tasarım ekibi, Dacia’nın iki önemli özelliği
olan kalite ve
sağlamlığı ön plana çıkarmak üzere en küçük detaylara bile
büyük önem gösterdi. Aracın kabini Dacia müşterilerinin markadan beklediği
bütün temel özellikleri bünyesinde barındırıyor. Ön panel ise daha da çekici
olan yeni, işlevsel ve daha modern bir tasarıma sahip. Kalite vurgusu ise
modern ekipman düzeyleri için statü artırıcı malzemelerin kullanılmasıyla daha
da yükseltildi. Lodgy’nin gösterge tablosunda krom detaylar ön plana çıkıyor.
Standart sunulan elektrikli ön ve arka camlara ait düğmeler de pratiklik ve
kullanım kolaylığı açısından kapılarda yer alıyor
Beş veya yedi yolcu için sıradışı bir
genişlik ve modülerlik
Lodgy beş veya yedi koltuklu olarak satışa
sunuluyor. Yedi koltuklu versiyonunda çıkarılabilir bir üçüncü koltuk sırası
bulunuyor. Bu koltukta sınıfının
en iyisi diz ve baş üstü mesafesi (144 mm / 866 mm) sayesinde
iki yetişkin rahatlıkla seyahat edebiliyor..
Lodgy, hem
aile kullanımı hem de yük taşıma kapasitesi göz önünde
bulundurularak tasarlandı. Aracın bagajı
sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Lodgy, beş koltuklu
şekilde 827dm3
bagaj hacmi sunuyor. Söz konusu hacim, arka koltuk sırası çıkarıldığında 2,617dm3 ‘e
çıkıyor.
Yedi koltuklu versiyonun bagaj hacmi, tüm
koltuklar takılı haldeyken 207dm3 , en
arka koltuk sırası katlandığında ise 634dm3 oluyor.
Lodgy’nin ferah iç mekanı, ekipman düzeyine bağlı olarak 20.5 ila 30 litre
arasında saklama
bölmeleri sunuyor. Pratik ve kolay erişilebilir saklama
çözümleri (toplamda 12), kapılardaki kutular ve ön panel üstündeki
boşlukla kolaylık sağlıyor.
Dacia
modellerinde ilk kez sunulan teknolojik ekipmanlar
MEDIA NAV multimedya sistemi;
Dacia, Lodgy ile ilk kez multimedya sistemi sunuyor. MEDIA NAV. Ön panele
entegre edilmiş olan MEDIA NAV sisteminde bir yedi inçlik (18 cm) dokunmatik
ekran bulunuyor. Basit ve kolay kullanımlı olan bu sistemde bir radyo,
Bluetooth®
eller
serbest bağlantısı, audio akışı, ön tarafa takılı jak ve USB bağlantısı ile
araç içi navigasyon yer alıyor.
Hız sınırlayıcı; Lodgy’de
Dacia için yeni olan bir başka özellik daha bulunuyor. Hız sınırlayıcı, söz
konusu özellik, sürücüye, aşmak istemediği bir maksimum sürati programlamasına
imkan veriyor.
Arka park sensörleri, Lodgy’de,
MPV kullanımına kusursuz bir şekilde adapte edilen arka park
sensörleri bulunuyor. Arka tamponda yer alan sensörler, sürücüye kendi
araçları ile başka herhangi bir engel arasındaki mesafeyi sesli olarak
bildiriyor. Bu işlev, geri vitese takıldığında devreye giriyor.
Daha fazla konfor
Optimum termal konfor ve kabin içerisindeki
sıcaklığın daha iyi kontrol edilmesi amacıyla Lodgy’nin güçlü fanı/ısıtıcı
ünitesi havayı her koltuk sırasına iletiyor.
Seyahat keyfine katkıda bulunan bir başka
özellik de kabin içi düşük
ses seviyesi. Renault Grubu mühendisleri Lodgy’de motor ve rüzgar gürültüsünü
en aza indirmek için çalıştı. Motor bölmesindeki yalıtım malzemesinin miktarı, diğer
Dacia modellerine göre yüzde 30 artırıldı. Rüzgar gürültüsü,
özellikle kapıları etrafındaki ekler, köpük ve contalar sayesinde daha da
azaltıldı.
Düşük yakıt tüketimi ve
performanslı motorlar
Lodgy, 90 ve 110 bg dizel 1.5 dCi motorlar
ile satışa sunuluyor. Dizel motorların her ikisi de Dacia’nın eco² imzası ile uyumlu
olup, son derece düşük yakıt tüketimine ve CO2 emisyonlarına
sahip.
1.5 dCi 90bg ve 110bg
Güvenilirliği, performansı ve çevreye saygılı
özelliği ile bilinen 1.5 dCi motor, modelin 90 bg versiyonunda 200 Nm’lik ve
110 bg versiyonundaki 240 Nm’lik tork değeri ile en düşük motor devirlerinde
bile özellikle iyi tepki veriyor. Bu iki versiyonun ortalama yakıt tüketimi segmentindeki
en düşük değerler arasında: 4.2 litre/100km (109g CO2/km)
ve 4.4 litre/100km (116g/km). 90 bg motor beş ileri vites
kutusu ile birlikte kullanılırken 110
bg altı ileri vites kutusu ile pazara sunuluyor. Söz konusu iki
versiyonun avantajlı ekolojik ayak izi her ikisinin de Dacia eco² imzası ile
uyumlu olduğunu gösteriyor.
Satın alırken de kullanırken de
ekonomik
Her Dacia modelinde olduğu gibi Lodgy’nin
bakımı da kullanım masrafları da uzun yağ değişim aralıkları, fren balatası ve
lastik değişim aralıkları sayesinde düşük. Hava filtresinin her 80.000
km’de, motorin filtresi her 60.000 km’de değiştiriliyor. Lodgy 3 yıl veya 100.000-kilometre
garanti ile satışa sunuluyor..
Üstün dayanıklılık ve güvenlik
performansı
Farklı hava koşullarında gerçekleştirilen
zorlu dayanıklılık testleri sayesinde 1.9 milyon kilometrelik mesafe herhangi
bir aksama olmadan dinamik performans ve güvenilirlik ile kat ediliyor.
Aktif güvenlik
Lodgy’de Bosch 8.1 ABS + elektronik fren gücü
dağıtımı ve acil fren yardımı bulunuyor. Frenleme performansı, çapları 259 mm’den 280 mm’ye
çıkarılan daha büyük havalandırmalı ön
diskler sayesinde daha da artırıldı. Son olarak ABS ve ESP tüm
versiyonlarda standart olarak sunuluyor.
Pasif güvenlik
Konu pasif güvenlik olunca Lodgy’de iki ön,
iki yan kafa/göğüs hava yastığı(opsiyonel), aktif gergili ön emniyet kemerleri
yer alıyor. Lodgy’de ilk
kez ikinci sıra koltuğunda üç noktalı Isofix bağlantısı
kullanılıyor.
Başarı hikayesi devam ediyor
Lodgy, Dacia’nın başarı hikâyesindeki son
halka. Dacia yelpazesini oluşturan diğer tüm modeller gibi Lodgy de sıra dışı
bir uluslararası kariyeri hedefliyor. Ürün gamının yedinci modeli, Renault
Grubu’nun Giriş/M0 serisinin pazarlandığı tüm bölgelere yayılmadan önce
Avrupa’da bu Mayıs ayında satışa sunuluyor. Türkiye’de ise 2012 İstanbul
Autoshow’da ilk gösterimi gerçekleştirilecek.
2011 yılında dünya çapında Renault veya Dacia
logosu taşıyan 990 bin yolcu aracı ve hafif ticari araç satıldı. Şubat 2012’de
Dacia, beş Avrupa ülkesindeki (Belçika, İspanya, Fransa, İtalya ve Portekiz)
tüketici koruma kuruluşlarının 30bin müşteri arasında yürüttüğü araştırmada “güvenilirlik” bakımından bir numara
olarak belirlendi.
Tanger - Fas’ta üretim
Lodgy, Fas’ta yepyeni fabrikada üretiliyor.
Aracın Dacia ve Renault logolu versiyonları için bütün Avrupa ve Akdeniz
bölgesine tedarik de buradan sağlanıyor. Tesisin yıllık üretim kapasitesi şu anda 170 bin araç
olup, yakında yılda 400 bin araca çıkacak. Tanger dünyanın ilk sıfır karbonlu ve
sıfır atıklı otomobil fabrikası olarak göze çarpıyor.
Fabrikanın CO2 emisyonları yüzde 98’lik tasarrufa denk
geliyor; bu da yılda 135 bin ton CO2 anlamına
geliyor. Bu, enerji tüketiminin optimizasyonu ve yenilenebilir enerjilerin
kullanılmasıyla mümkün oldu. Söz konusu yeni Renault-Nissan tesisine 1 milyar euroluk
yatırım yapıldı.
Dacia ve motorsporları
Dacia'nın otomobillere yaklaşımı, dostluk ve
heyecan gibi değerleri aktaran son derece popüler bir marka olmasını sağladı.
Motorsporlarına dahil olması da rekabeti farklı bir ortama taşıdı. Fransa’daki
Trophée Andros buz şampiyonası ve Aïcha des Gazelles Ralllisi bu tanıma
çok iyi uyuyor.
Ocak ayı sonunda Dacia'nın Trophée
Andros’daki üçüncü yılında marka, ilk motorsporları unvanını elde etti ve eski
F1 pilotu Alain Prost ile takım arkadaşları Evens Stievenart ve Nicolas
Prost’un kusursuz performansına şahit oldu. Alain Prost'un üçüncü Trophée
Andros ünvanı Dacia Lodgy Glace’ın buz yarışında ödül kazanan ilk MPV olmasını
sağladı.
Dacia aldım bir daha almam. Dacia araba üretemiyor arkadaşlar. Dacia alıp satmışlara sorun. Serviste, showroomda satıcılar bile Dacia dan uzak durun diyorlar.
YanıtlaSil