Hyundai’nin büyük gelişimini büyük bir hayranlıkla izliyoruz. Güney Koreli üreticinin en son lanse ettiği model yeni i30, gerek tasarımı gerekse teknolojileri ile segmentinde taşları yerinden oynatacak gibi duruyor. 1.6 litrelik benzinli ve dizel motor seçeneklerinde iki farklı donanım seçeneği sunan i30’u hem benzinli hem de dizel versiyonunda otomatik vitesli olarak satın alabilirsiniz. Almanya’da tasarlanan Hyundai i30, Çek Cumhuriyeti’nde üretiliyor.
Tasarım
Çekik gözlülerin kendilerine özgü tasarım anlayışı artık geride kalıyor. Hyundai i30, Avrupa’daki müşteri kitlesinin düşünceleri göz önünde bulundurularak tasarlandı. Yepyeni yüzüyle karşımızda duran i30 için sınıfının en yakışıklı modellerinden biri diyebiliriz. Test aracımız gibi üst donanımı tercih ettiğinizde krom bir ön ızgara ile gelen i30’un en dikkat çekici kısmı hiç şüphesiz farları. Dalga desenli ön far yapısı i30’un imzası adeta. Sis farlarının kenarında LED gündüz farlarına sahip modelin şişkin çamurlukları ve kaslı kaputu görüntüsünü güçlendiriyor. Sık sık VW Golf ile karşılaştırılan modelin tasarım anlamında Golf’ten birkaç gömlek üstün olduğunu söyleyebiliriz. Hyundai i30’u hangi donanımla alırsanız alın alüminyum alaşımlı jantlar standart olarak sunuluyor. Arka kısmında da sportif imajın güçlü bir şekilde hissedildiği modelde, sis farları tamponun köşelerine yerleştirilmiş. Ortaya konumlandırılmış Hyundai logosu geri görüş kamerasına ev sahipliği yapıyor. Geri vitese takıldığında açılan kapaktan geri görüş kamerası çıkıyor. Bu sayede yağmurlu havalarda geri görüş kamerasının kirlenerek görüntü verememesi durumu ortadan kaldırılmış. Akıllıca ama ilk değil!
Çekik gözlülerin kendilerine özgü tasarım anlayışı artık geride kalıyor. Hyundai i30, Avrupa’daki müşteri kitlesinin düşünceleri göz önünde bulundurularak tasarlandı. Yepyeni yüzüyle karşımızda duran i30 için sınıfının en yakışıklı modellerinden biri diyebiliriz. Test aracımız gibi üst donanımı tercih ettiğinizde krom bir ön ızgara ile gelen i30’un en dikkat çekici kısmı hiç şüphesiz farları. Dalga desenli ön far yapısı i30’un imzası adeta. Sis farlarının kenarında LED gündüz farlarına sahip modelin şişkin çamurlukları ve kaslı kaputu görüntüsünü güçlendiriyor. Sık sık VW Golf ile karşılaştırılan modelin tasarım anlamında Golf’ten birkaç gömlek üstün olduğunu söyleyebiliriz. Hyundai i30’u hangi donanımla alırsanız alın alüminyum alaşımlı jantlar standart olarak sunuluyor. Arka kısmında da sportif imajın güçlü bir şekilde hissedildiği modelde, sis farları tamponun köşelerine yerleştirilmiş. Ortaya konumlandırılmış Hyundai logosu geri görüş kamerasına ev sahipliği yapıyor. Geri vitese takıldığında açılan kapaktan geri görüş kamerası çıkıyor. Bu sayede yağmurlu havalarda geri görüş kamerasının kirlenerek görüntü verememesi durumu ortadan kaldırılmış. Akıllıca ama ilk değil!
4400 mm uzunluğundaki yeni Hyundai i30, VW Golf’ten 10.1 cm, Peugeot 308’den 2.4 cm ve Renault Megane’dan 0.5 cm daha uzun. Diğer rakiplerinden Ford Focus 3.7 cm, Mazda 3 ise 10 cm daha uzun modeller. Hyundai i30’un 378 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyileri arasında.
İç mekan
Açık renkli koltuklarıyla bizi karşılayan i30’da markanın son dönemdeki modellerinde kullandığı tasarım dilini görüyoruz. Yuvarlak ve köşeli hatların iyi bir şekilde harmanlanmış hali olan iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklediğimizden iyiydi. Özellikle gösterge tablosunun üst kısmının deri kaplanmış olması konsol üzerinde zaman harcandığını belli ediyor. Yumuşak göğüs malzemesinin yanında kapı içlerinde kullanılan malzemelerde dokunulduğunda iyi hissettiren yapıdalar. Orta konsolda Hyundai modellerinden alıştığımız müzik sistemi görev yapıyor. USB ve Bluetooth üzerinden de müzik çalabilen sistemin ses kalitesi için tatminkar diyebiliriz. Anahtarsız giriş sistemine sahip i30’u motor çalıştırma butonuna basarak çalıştırıyoruz. Elite donanım seviyesinde elektronik el freni bulunuyor ve durduğunuzda otomatik olarak devreye giriyor. i30’un dört kollu direksiyon simidi üzerinde bol sayıda düğme bulunduruyor. Alıştığımız düğmelerin haricindeki tuş ise direksiyonun hassasiyetini ayarlamaya yarıyor. Comfort modda düşük hızlarda çok yumuşak olan direksiyon, Sport moda alındığında sertleşerek hassasiyetini arttırıyor. i30’un en beğendiğimiz yönü eşya gözleri oldu. Kapı cepleri ve soğutma özellikli torpido gözü çok geniş, kol dayamanın altında derin bir bölme var ve pek çok kapaksız eşya gözüne sahip. Bu konu pek çok kullanıcının hoşuna gidecektir.
Açık renkli koltuklarıyla bizi karşılayan i30’da markanın son dönemdeki modellerinde kullandığı tasarım dilini görüyoruz. Yuvarlak ve köşeli hatların iyi bir şekilde harmanlanmış hali olan iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklediğimizden iyiydi. Özellikle gösterge tablosunun üst kısmının deri kaplanmış olması konsol üzerinde zaman harcandığını belli ediyor. Yumuşak göğüs malzemesinin yanında kapı içlerinde kullanılan malzemelerde dokunulduğunda iyi hissettiren yapıdalar. Orta konsolda Hyundai modellerinden alıştığımız müzik sistemi görev yapıyor. USB ve Bluetooth üzerinden de müzik çalabilen sistemin ses kalitesi için tatminkar diyebiliriz. Anahtarsız giriş sistemine sahip i30’u motor çalıştırma butonuna basarak çalıştırıyoruz. Elite donanım seviyesinde elektronik el freni bulunuyor ve durduğunuzda otomatik olarak devreye giriyor. i30’un dört kollu direksiyon simidi üzerinde bol sayıda düğme bulunduruyor. Alıştığımız düğmelerin haricindeki tuş ise direksiyonun hassasiyetini ayarlamaya yarıyor. Comfort modda düşük hızlarda çok yumuşak olan direksiyon, Sport moda alındığında sertleşerek hassasiyetini arttırıyor. i30’un en beğendiğimiz yönü eşya gözleri oldu. Kapı cepleri ve soğutma özellikli torpido gözü çok geniş, kol dayamanın altında derin bir bölme var ve pek çok kapaksız eşya gözüne sahip. Bu konu pek çok kullanıcının hoşuna gidecektir.
Motor
Test aracımız i30’un 1.6 litrelik dizel motoruna sahip verisyonuydu. Rakiplerinin arasından gücüyle sıyrılan dizel motor 4000 d/d’de 128 hp güç üretiyor. Sarsıntısız çalışma karakterini beğendiğimiz ünite 1900-2750 d/d aralığında sunduğu 260 Nm tork ile i30’a yeterli çevikliği sunuyor. İ30’un 1495 kg’lık ağırlığı ile rahatlıkla başa çıkabilen motorun gaz tepkileri de yeterince iyi. 0-100 km/s hızlanmasını 10,9 saniyede tamamlayabilen i30, 197 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Modelde kullanılan 6 kademeli manuel şanzıman ekonomi yapmak isteyenlerin en büyük yardımcısı. Geçişleri net şanzımanın 6. Kademesi sayesinde yüksek süratlerde düşük tüketim değerleri elde edilebiliyor. Testimizin sonunda 6.1 lt /100 km ortalama tüketim verisine imza atan model, şehir dışı sakin yolculuklarda çok ekonomik bir karaktere bürünüyor.
Konfor ve yol tutuş
Hyundai i30 konfor ve yol tutuş arasındaki optimum noktayı tutturabilmiş süspansiyon sistemi ile beğeni topluyor. Yoldan gelen darbeleri iyi şekilde emebilen i30, yolcularını minimum sarsıntı ile taşımayı becerebiliyor. Modelin en dikkat çekici konfor özelliği sessiz yapısı… Bu anlamda segmentinin en sessiz modeli olarak nitelendirilen VW Golf’e çok ciddi bir rakip denilebilir.
Hyundai i30 konfor ve yol tutuş arasındaki optimum noktayı tutturabilmiş süspansiyon sistemi ile beğeni topluyor. Yoldan gelen darbeleri iyi şekilde emebilen i30, yolcularını minimum sarsıntı ile taşımayı becerebiliyor. Modelin en dikkat çekici konfor özelliği sessiz yapısı… Bu anlamda segmentinin en sessiz modeli olarak nitelendirilen VW Golf’e çok ciddi bir rakip denilebilir.
i30’un konforlu koltukları yeterli yan destekleri ile vücudu iyi bir şekilde kavrıyor ve sürücü koltuğunda elektrik desteği sunuluyor. Arka koltukları da gayet rahat olan araçta diz mesafesi rakiplerinin pek çoğundan daha iyi ve uzun boylu yolcular bile arka koltukta rahat edebiliyorlar. Model yol tutuş anlamında da selefinden çok ileride. Daha hisli hale gelmiş direksiyon sayesinde sürücüsünü daha iyi bilgilendirmesi en dikkat çekici kısmı. Yüksek hızlarda bile stabil sürüşünü bozmayan otomobil, ani yön değiştirmelerde de sürücünü tedirgin etmiyor. i30’u çok zorladığınızda ise önden kaymalar yaşayabiliyorsunuz fakat standart sunulan ESP sayesinde bu durum korkutucu olmaktan çok uzak.
Güvenlik
Yeni Hyundai i30 Euro Ncap çarpışma testine henüz girmedi. İlk nesil i30 ise bu teste ikinci girişinde 5 yıldız almaya başarmıştı.
Yeni Hyundai i30 Euro Ncap çarpışma testine henüz girmedi. İlk nesil i30 ise bu teste ikinci girişinde 5 yıldız almaya başarmıştı.
Yorum-Selim Erkek
C segmenti hatchback müşterilerinin merakla beklediği model sonunda geldi. Hyundai’nin yeni i30 için çok çalışacağını tahmin ediyordum ama ortaya bu kadar iyi bir otomobilin çıkacağını beklemiyordum açıkçası. Hyundai eski imajını son yıllarda yerle bir etti ve artık rekabet ettiği sınıflarda en iyiyi üretmek için kolları sıvadı. VW Golf ve Opel Astra müşterilerinin bir kısmı Hyundai i30’a kayabilir ve hata etmiş olmazlar. Yeni i30’un sunduğu donanımlar çok zengin, ülkemizde navigasyon sisteminin sunulmuyor oluşu ise eleştirilebilir. Dış tasarımı ile çekici olan i30, iç mekanında da insanı etkilemeyi başarıyor. Kullanılan malzemeler bu sınıf müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılıyor. Sürüşü de eğlenceli olan modelde sunulan 1.6 litrelik CRDI dizel motor performans açısından tatmin edici iken şehir içinde tüketim değerleri biraz daha düşük olabilirdi. Uzun yolda ise i30 ile 1000 km’yi aşan yolculuklarınızda yakıt istasyonuna uğramanız gerekmeyecek. Modelde kullanılan elektronik el freninin otomatik olarak devreden çıkması için tüm kapıların kapalı ve emniyet kemerinin takılı olması gerekliliği güvenlik açısından iyi düşünülmüş fakat yeni i30 sahipleri sistemin çalışmasında sıkıntı olduğunu düşünebilirler. Diğer markalarda vitese takıp gaza dokunmamız park freninin devreden çıkması için yeterli oluyor.
C segmenti hatchback müşterilerinin merakla beklediği model sonunda geldi. Hyundai’nin yeni i30 için çok çalışacağını tahmin ediyordum ama ortaya bu kadar iyi bir otomobilin çıkacağını beklemiyordum açıkçası. Hyundai eski imajını son yıllarda yerle bir etti ve artık rekabet ettiği sınıflarda en iyiyi üretmek için kolları sıvadı. VW Golf ve Opel Astra müşterilerinin bir kısmı Hyundai i30’a kayabilir ve hata etmiş olmazlar. Yeni i30’un sunduğu donanımlar çok zengin, ülkemizde navigasyon sisteminin sunulmuyor oluşu ise eleştirilebilir. Dış tasarımı ile çekici olan i30, iç mekanında da insanı etkilemeyi başarıyor. Kullanılan malzemeler bu sınıf müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılıyor. Sürüşü de eğlenceli olan modelde sunulan 1.6 litrelik CRDI dizel motor performans açısından tatmin edici iken şehir içinde tüketim değerleri biraz daha düşük olabilirdi. Uzun yolda ise i30 ile 1000 km’yi aşan yolculuklarınızda yakıt istasyonuna uğramanız gerekmeyecek. Modelde kullanılan elektronik el freninin otomatik olarak devreden çıkması için tüm kapıların kapalı ve emniyet kemerinin takılı olması gerekliliği güvenlik açısından iyi düşünülmüş fakat yeni i30 sahipleri sistemin çalışmasında sıkıntı olduğunu düşünebilirler. Diğer markalarda vitese takıp gaza dokunmamız park freninin devreden çıkması için yeterli oluyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 CRDI | |
Motor Hacmi: | 1582 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 128 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1900-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 197 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,2 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,3 lt | |
Test: | 6,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 114 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4300 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1470 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2650 mm | |
Bagaj Hacmi: | 378-1316 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1495 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Sohbet
YanıtlaSilSohbet
Sohbet
Sohbet
Mobil Sohbet
Sohbet