MPV segmentinin yaratıcısı Renault, gözde model ailesi
Scenic’i yeniledi. Özellikle geniş aileler için çok uygun yapısıyla Avrupa’da
büyük rağbet gören MPV modeller toplam otomobil pazarının yüzde 20’sini
oluşturuyor. Ülkemizde ise durum biraz daha farklı. İnsanlar MPV’lerin
avantajlarını yeni yeni kavrıyorlar ve son yıllarda MPV satışları artmasına
rağmen toplam pazarın ancak yüzde 2’sini
oluşturuyor. Bu pazarın en çok talep gören modellerinden biri de Renault
Scenic. Rakiplerine oranla daha yaşlı bir model olmasına rağmen Grand Scenic
hala çok tercih edilen bir otomobildi. Renault, rakiplerini karşısında biraz
yaşlı kalan Scenic’i hafif dokunuşlarla tekrar yarışa sokuyor.
Üçüncü nesliyle
yollarda olan Renault Scenic, geçirdiği makyaj operasyonu ile daha taze bir
yüze kavuşmanın yanı sıra yeni teknolojilerle de donatıldı. Son
jenerasyon şimdiye kadar Türkiye’de sadece Grand Scenic versiyonu ile
satılıyordu. Makyajlı kasa ile beraber 5 kişilik Scenic modeli de ithal
edilmeye başlanıyor. Makyajın tasarımsal açıdan etkilerini en çok ön kısımda
görüyoruz. LED gündüz farlarına kavuşan Renault Scenic, artık far yapısından
ayırt edebileceğiniz bir otomobil olmuş. Parlak siyah kaplamalarla çehresi
değişen modelde artık daha fazla krom detaylara yer veriliyor. Bu sayede daha
zengin bir hava katılan Scenic, şık ortamlara uyum sağlamakta zorlanmıyor.
Scenic’deki makyajın izlerini arka kısımdan anlayabilmek için ise otomobille
çok ilgili olmak gerekli. Arka kısım eski tasarımla devam ediyor diyebiliriz.
Makyajın asıl getirdiklerine gelirsek ilk olarak Visio
sistemini saymalıyız. Dikiz aynasının etrafına yerleştirilmiş kamera
aracılığıyla sürekli olarak şeritleri tarayan Scenic, şeritten çıkmaya
başladığınızı tespit ederek sesli uyarı veriyor. Bu sensörleri kullanan diğer
bir sistem ise otomatik uzun far asistanı. Bu modül sayesinde karşınızdan araç
geldiğinde Scenic uzun farlarını otomatik olarak kısıyor. Aracın geçmesinin
ardından ise uzun farlar otomatik olarak tekrar açılıyor. Opsiyonel olan Visio
sistemini içeren Teknoloji paketini satın aldığınızda Scenic size güzel bir navigasyon
ve aynı ekrandan takip edilen bir geri görüş kamerası da sunuyor.
Yenilenen iç mekanda ilk güze çarpan yeniden tasarlanmış
koltuk kafalıkları. Yan destekleri de olan yeni koltuk kafalıklarının konforu
çok iyi. Koltuklardaki bir diğer yenilik ise kullanılan döşemenin leke tutmayan
özel bir kumaştan yapılmış olması. Teflon döşemenin, haylaz çocuklara sahip
ailelerin çok hoşuna gideceğini tahmin etmek zor değil.
Renault Scenic’i kendisiyle aynı segmentteki diğer
rakiplerinden ayıran en önemli özelliği otomatik şanzımanı. Çift kavramalı EDC
otomatik şanzımanın, ekonomik karakterli dizel motorla uyumunu görmenizi
isterim. Lansman esnasında hem yoğun trafikte, hem de otoyolda kullandığım EDC
şanzıman konfor anlamında çok başarılı. Hızlı vites geçişleri ve uygun vitesi
çabuk bulabilmesi Scenic’in en büyük avantajı. Ne Peugeot 5008, ne de Citroen
Picasso otomatik şanzımanlarıyla Scenic’in yanına yaklaşamazlar.
Fiyatlara gelirsek yeni Scenic’in 62 bin 350 liradan
başladığı açıklandı. Grand Scenic için belirlenen fiyat ise 65 bin 350 lira.
Makyajlanan modelin bir miktar zamlandığı anlaşılıyor. EDC otomatik şanzıman
konforu için ödenecek meblağ ise 4 bin lira. Bu miktarın makul olduğunu
söyleyebiliriz.
Bu arada merak edenler için belirteyim, Renault’nun yakın
gelecekte yeni 1.6 dCi ve 1.2 tCe
motorlu Scenic modellerini Türkiye’ye getirme planı yok.
kesinlikle mükemmel konforlu estetik bir araç alım gücü olan herkese tavsiye ederim allah nasip etsin inşallah...sorarsanız eger sende varmı diye evet bende var.... rabbim olmayanada versin inşallah..
YanıtlaSilayrıca edc sanzıman segmentinde tekden diyebilirim...vede yakıt tasarrufu sızı tatmın edecek kadar düşük....
YanıtlaSilahmet bey yorumlarınızı okuduktan sonra scenic'ten soğudum vallahi. demek yakıt tasarrufu düşük. peh peh peh
YanıtlaSil