Hyundai’nin
yeni marka imajını en iyi yansıtan modellerden biri olan ix35, 1.6
litrelik benzinli versiyonu ile testimize konuk oluyor. 2.0 litrelik
dizel motorlu versiyonunda otomatik şanzıman sunulan model, 1.6 litrelik
benzinli versiyonunda ise manuel şanzımanla alınabiliyor. Bu versiyonun
en büyük avantajı ise hiç şüphesiz fiyatı. Dizel motorlu kardeşinin
neredeyse yarı fiyatına satılan model, zengin donanımlarıyla lüks
hissini yaşatmayı başarıyor.
Doksanlı
yılların Hyundai tasarımlarını rakipleri ile karşılaştırdığımızda çok
geride olduklarını- görürdük. Aradan geçen yıllarda Güney Koreli üretici
kendini teknik olarak geliştirdiği gibi görsel olarak da çok değiştirdi.
Avrupalı tüketicilere hitap eden tasarımlar eskisinden çok daha iyi
görünüyor. Hyundai yeni tasarım anlayışını, BMW’de de görev yapmış olan
Thomas Buerkle’nin yardımıyla şekillendirdi. Keskin çizgileri dinamik
bir şekilde yorumlayan ix35, şık bir görünüme sahip. 4410 mm’lik
uzunluğu kardeş marka Kia’nın aynı platfomu kullanan modeli Sportage’dan
30 mm daha kısa olsa da, crossover segmentinin en güçlü üyesi olarak
nitelendirilebilecek Nissan Qashqai’den 80 mm daha uzun ve 37 mm daha
geniş. Ayrıca 55 mm daha yüksek yapısı sayesinde Qashqai’den çok daha
heybetli duruyor. ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları
24.2, 26.9 ve 17 derece. Bu değerler 4x4 versiyonla aynı ve bu sayede
test aracımız ön lastiklerinin yere tutunabildiği hafif bozuk arazide
sıkıntısız ilerliyor. 591 litrelik bagaj hacmi sınıfına göre gayet iyi.
İç mekan
Açık
renk döşemeleri ve cam tavanıyla çok ferah görünen iç mekana
geçildiğinde, dış tasarımdaki çizgilerin burada da devam ettirildiğini
görüyoruz. Sert plastik malzemelerle şekillendirilmiş ön konsolda kalite
hissi maalesef üst düzey değil. Neyse ki işçilik konusunda ix35
başarılı. Mavi aydınlatmalı gösterge grubu, müzik sistemi ve klima
ekranının okunabilirliği çok iyi. Gece yolculuklarında çok göz yorucu
olabilen aydınlatmaların şiddetinin ayarlanabilir olması çok yerinde bir
karar olmuş. Vites kolunun hemen ön tarafında ix35’in otomatik park
asistan butonu bulunuyor. Bu düğmeye ilk basıldığında ix35 yolun sağ
tarafında park yeri arama başlıyor ve uygun aralık bulunduğunda sizi
uyarıyor. Bu andan sonra siz sadece gaz ve fren pedalları ile
ilgileniyorsunuz. Direksiyon manevrası ise tamamen aracın kontrolünde
oluyor. Sistem usta şoförleri kıskandıracak şekilde park edebiliyor.
Özellikle acemi sürücüler bu opsiyona bayılacaktır!
Motor
Hyundai
ix35 ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Daha önce 2.0 litrelik
dizel seçeneğini test ettiğimiz araç bu sefer 1.6 litrelik GDI benzinli
motoruyla konuğumuz. 1591 cc’lik motor 6300 d/d’da 135 hp güç üretiyor.
Maksimum tork 165 Nm ise 4850 d/d’dan itibaren hizmetinizde oluyor. Bir
atmosferik motora göre oldukça başarılı değerlere sahip ünite çok
sessiz çalışıyor. ix35’i bu motor seçeneği ile satın aldığınızda
herhangi bir çekiş kontrol sistemine sahip olmuyorsunuz. Araç motordan
gelen hareketi 6 kademeli manuel şanzımanla ön aksa aktarıyor. Bu motor
seçeneğinde otomatik vites opsiyonu sunulsaydı etrafımızdaki ix35
sayılarının bir hayli fazla artacağına kesin diyebilirdik. 1.6 litrelik
atmosferik motorun aracı taşıyamayacağı konusunda bazı şüpheler var
ancak yola çıkınca bunların ne kadar yersiz olduğunu görüyoruz. ix35;
11.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve maksimum 178 km/s hıza
çıkıyor. Bu değerler C sınıfı atmosferik motorlu araçlara çok benzer.
Zaten ix35’in 1380 kg’lık ağırlığı da boyutuna göre oldukça düşük.
Motorun yakıt tüketimi ise kullanım tarzına bağlı olarak 7-10 lt/100 km
arasında değişiyor. Bizim testimizin sonucunda ix35’in ortalama yakıt
tüketimi 8,9 lt/100 km olarak ölçüldü.
Konfor ve yol tutuş
Hyundai
ix35 iyi çalışan süspansiyonları sayesinde bozuk zeminlerden
kaynaklanan darbeleri yeteri kadar emiyor. Sertliği iyi ayarlanmış
süspansiyonlar yol tutuş konusunda da tatmin edici performansı
gösteriyorlar. ix35 yüksek yapısına rağmen segmentine göre gayet iyi yol
tutuyor. ESP sistemini standart sunan model, işlerin kontrolünüzden
çıkmaya başladığı anda kontrolü eline alarak sizi tekrar çizginize
sokmaya yardımcı oluyor. ix35, hafif debriyaj yapısı, iyi dozlanan
frenleri ve hissiz fakat yumuşak direksiyonuyla kullanımı rahat bir
otomobil.
Araç içerisindekilerin konforu içinse her şey düşünülmüş.
Rahat koltukların yan destekleri ise daha iyi olabilirdi. Soğuk günlerde
en çok sevilen donanım olan koltuk ısıtmanın hem ön hem de arka
koltuklar için sunuluyor olması etkileyici. ix35 yüksek hızlara
çıkıldıkça rüzgar ve yol sesi almaya başlıyor. Aracın yol sesi konusunda
biraz daha iyileştirilmesi uzun yolculuklardaki konforu arttırabilir.
Güvenlik
Hyundai
ix35, girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Modelin yolcu kabini ön çarpışma testinden sonra stabil kaldı. ix35
içerisindeki mankenlerin diz ve uyluk bölgeleri iyi korundu. Değişik
boylardaki mankenlerde de ix35 benzer sonuçlara imza attı. Yandan
çarpışma testinde mankenler iyi korundu ancak bazı testlerde perde hava
yastığı kapı direği döşemesine sıkışarak tam açılmadı. Bu yüzden ix35
yan çarpışma ve yan direk çarpışma testlerinden ceza aldı. Direk
çarpışma testinde ix35 içerisindekilerin göğüs kafesi sınır değerlerde
korundu. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisi ix35’de minimum
seviyede oluştu ve araç iyi puanlar elde etti.
Yorum-Selim Erkek
Etrafınızda
gördüğünüz SUV modellerinin ne kadarının araziye girdiğini
düşünüyorsunuz? Parmakla sayılacak kadar az olduğuna emin
olabilirsiniz. İnsanlar bu araçları trafikte daha yüksekte konumlanmak
ve gösteriş için alıyorlar. Öyleyse gelişmiş arazi çekiş sistemlerine
para ödemeye ne gerek var? Heybetli görüntüsünün yanında, zengin
donanımı ve konforuyla insanı etkileyen ix35’in dört tekerden çekiş
sistemine veya diferansiyel kilidine sahip olmaması neredeyse kimsenin
umurunda değil. 1.6 litrelik motorla beraber ix35’in fiyatı neredeyse
yarı yarıya düşüyor, yıllık vergisi de keza aynı şekilde önemli ölçüde
azalıyor. Hyundai bu versiyonda otomatik şanzıman seçeneği sunabilseydi
çok daha fazla kişinin tercih listesine girebilirdi. Aracın
eleştirilecek noktalarına gelirsek, ix35’in otomatik park asistanı büyük
kolaylık sağlıyor fakat geri manevra sırasında biraz hızlı
davranırsanız hemen devreden çıkıyor. İkinci sıkıntı ise sesli çalışan
süspansiyon sistemi bozuk yollarda uzun süre kullanımın ardından
rahatsızlık verebiliyor. Bunların dışında ix35 sahibini pişman etmeyecek
bir araç.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 GDI | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 135 hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 168 Nm 4850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11.1 s | |
Maksimum Hız: | 178 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 6,0 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 8,9 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4410mm | |
Genişlik: | 1820mm | |
Yükseklik: | 1670mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685mm | |
Bagaj Hacmi: | 591/1436 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1380-1502 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/60 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder