Analytics

Bu Blogda Ara

10 Ocak 2012 Salı


Skoda Superb 1.6 TDI CR Elegance: Aşk değil, mantık evliliği

24 Aralık 2011 09:30:00
Çek üretici Skoda’nın amiral gemisi Superb, ilk olarak 1934 yılında üretildi. Türk tüketicisinin Superb’le tanışması ise 2001 yılında dayanıyor. VW Grubunun bünyesine geçtikten sonra başarılı modeller ortaya çıkaran Skoda’nın bu modeli VW Passat’a çok ciddi bir rakip oldu. Yürüyen aksamı, motorları ve şanzımanı VW teknolojisinden yararlanan Superb, Passat’a nazaran daha uygun olan fiyatıyla dikkatleri üzerine çekti. B5 kasa koduyla satılan bu model, Passat’ın Çin pazarında satılan uzun versiyonu ile aynı platformu paylaşıyordu. 2008 yılında üçüncü jenerasyonuna kavuşan Superb (B6) liftback-sedan ve combi olmak üzere iki kasa seçeneği ile satılıyor.
Tasarım
Skoda Superb’in yeni jenerasyonu hazırlanırken selefinden ilham alındığını söylemek çok zor. Şık bir ön görünüme kavuşan Superb eskisinden çok daha elit görünüyor. Skoda’ya özgü dikey çubuklarla şekillendirilmiş ön ızgara Superb’de de yerini almış. Otomobilin ön kısmında bol mesai harcayan tasarım atölyesi arka kısımda ise işin biraz kolayına kaçmış diyebiliriz. Arkadan bakıldığında Superb’in etkileyiciliği kayboluyor. Sade tasarım pek çok kişiye hitap etmiyor.  Profilden baktığımızda tavanın arkaya doğru değişik yapısı dikkat çekiyor. Bunun en büyük sebebi Skoda Superb’in tescilli bagaj mekanizması. Aracın bagaj kapağı normalde bir sedan gibi açılırken istenirse arka camla beraber kalkarak Superb’e liftback özelliği kazandırıyor. Bu sayede Superb devasa bir bagaj ağzına sahip oluyor ve bu yapı 565 litrelik bagaj için çok kullanışlı. Ayrıca tavanın bu yapısı arka koltukta çok iyi bir baş mesafesi sunulmasına da imkan tanımış. 4838 mm uzunluğa sahip olan Superb, kuzeni Passat’tan 6,9 cm daha uzunken genişliği hemen hemen aynı. Renault Latitude ise bu sınıfın sınırlarını zorlayan bir model ve Superb’den 5.9 cm daha uzun. Superb’in tasarımı heybetli bir görüntü oluşturuyor  fakat test aracımızın üzerindeki 17 inçlik jantların bile Superb’in büyük gövdesine küçük geldiğini söyleyebiliriz.



 
İç mekan
Superb lüks hissiyatını iç mekanda da yaşatıyor. Geniş ve ferah iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi çoğu kullanıcıyı tatmin edecek cinsten. Ahşap kaplama kısımlarla zenginleştirilen konsolda VW modellerinden izler görmek mümkün. Dokunmatik ses sistemi orta konsolun şıklığını arttırıyor. Ancak burada bir de geri görüş kamerası olsa çok iyi olurdu.  Açık renk döşemeler, sunroof ve zaten geniş olan iç mekan harika bir yaşam alanı sunuyor. Superb’in içerisinde bolca eşya gözüne yer verilmiş. Geniş saklama gözleri ve kapı cepleri fonksiyonelliği arttıran detaylardan. Manuel vitesin hemen yanındaki düğme ile otomatik park asistanı devreye alınıyor ve uygun park boşluğu aranmaya başlanıyor.  Sistem direksiyonu kontrol ederek iki araç arasına başarılı bir şekilde park ediyor. Bu sırada sürücünün yapması gereken tek şey gaz ve fren pedallarına dokunmak.  Superb’in boyutları düşünüldüğünde bu sistemin iyi bir asistan olduğunu söylemeliyiz.



Motor
Test aracımız Superb’in en ekonomik versiyonu olan 1.6 TDI motora sahipti. VW modellerinden tanıdığımız motor 4400 d/d’de 105 hp güç üretiyor. 1500 d/d’den itibaren üretilen 250 Nm’lik torku sayesinde alt devirlerde bile canlı olan TDI ünite bu torkunu 2500 d/d’ye kadar sunuyor. Bir buçuk tonun üzerindeki Superb’i yerinden oynatmak konusunda bazen zorluk çeken motor performanslı kullanıma uygun değil. 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 saniyede gerçekleştirmesi de bu konuda Superb’in nasıl bir tavır ortaya koyduğunu gösteriyor aslında.  En lüks Skoda’da 1.6 litrelik TDI motor sadece 5 kademeli manuel şanzımanla beraber satın alınabiliyor. Zayıf motoruna rağmen Superb’i yokuşlarda  kaldımak yine de çok kolay. Test aracımızdaki yokuş kalkış asistanının tüm versiyonlarda standart sunulmaması ise büyük eksiklik. 1.6 TDI ünitenin asıl üretim amacı olan ekonomiklik ise göz dolduruyor. Bu boyutlardaki bir araçla 6.3 lt/100 km ortalama yakıt tüketmek keyif verici. Üstelik bu değeri düşürmek de çok kolay.





Konfor ve yol tutuş
Superb beklendiği gibi iyi konfor sunan bir otomobil. Süspansiyon sistemi darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Koltuklar rahat fakat ön koltukların yan desteği biraz daha iyi olabilirmiş. Superb’de uzun yolculuk yapmanın en rahat olduğu kısım arka koltuklar. Çok iyi olan diz mesafesi Mercedes S serisi ile yarışacak düzeyde. Arka koltukta oturan yolcular ısıtmalı koltuklardan yararlanıp, B sütununa yerleştirilmiş olan havalandırma kanalları yardımıyla sıkıntısız yolculuklar yapabiliyorlar. Yolcuların önünde ortada bulunan dijital ekran klima ekranı gibi görünse de sadece saat ve dış hava göstergesinden ibaret. Bu konfordaki bir araçta arka koltuklar için ayrı klima kontrolleri sunulabilirdi. Ayrıca arkada oturan yolcular için perdeler ve kol dayama da unutulmamış. Arka kapının içerisine yerleştirilmiş şemsiye Skoda’nın ince fikirlerinden birisi.
Sessizlik açısından bakıldığında da iyi iş çıkaran Superb, zorlandığı zaman motor sesini iç mekana veriyor. Sabit hızlarda yapılan otoyol sürüşlerinde ise içeriye az miktarda motor ve rüzgar sesi geliyor fakat kesinlikle rahatsız edici boyutta değil.
Superb’in iddialı olmadığı yol tutuş konusu ise ESP sayesinde kabul edilebilir bir seviyede. Önden kaymaya meyilli olan Superb, hassas olamayan direksiyonu ve büyük gövdesinin salınımları nedeniyle  zorlanmamasını hissettiriyor zaten. Aracın fren performansı ise rakipleriyle benzer seviyede.
Güvenlik
Skoda Superb 2009 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.



Yorum-Selim ERKEK
D segmentinin en ferah aracı Superb’in kaybettiği tek nokta var; o da arka tasarımı. Aracın arkası bence çok kötü görünüyor. Tasarım o kadar başarısız ki araca arkadan bakıldığında dar uzun bir otomobil gibi algılıyorsunuz. Halbuki genişliği VW Passat ile aynı. İç mekanı ise hiç kuşkusuz çok iyi. Arka koltuğunda yolculuk yapmak isteyeceğim D sınıfı araçların başında Superb geliyor. TDI motorlu versiyon performans olarak iyi olmasa da pek çok kullanıcının beklentisini karşılayacaktır. Özellikle tüketim değerleri çok iyi. Bu sınıfın en önemli donanımı olan otomatik vitesin bu motorla beraber sunulmuyor olması ise üzücü. Düz yolda yüksek hızlarda stabil şekilde ilerleme konusunda hiç sıkıntı yaratmayan Superb ile virajlara temkinli girilmeli. Hızlı viraj dönememesini eleştirmiyorum çünkü bu aracı kullanan kişilerin virajları hızlı dönmek gibi bir amacı olmayacaktır. Benim gibi düşünenlerin Superb’i tercih etmelerinde, arka tasarım dışında hiçbir engel yok. Ya göze hoş görünmeyen arka tasarımı sineye çekip Superb’in konforunun tadını çıkaracaksınız, ya da makyaj operasyonunda arkasının düzelmesini umut ederek bekleyeceksiniz. 



Teknik Özellikler
Motor:1,6 TDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 hp 4400 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,5 s
 Maksimum Hız:189 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,2 lt
 Şehir Dışı:4,4 lt
 Karma:5 lt
 Test:6,3 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4838 mm
 Genişlik:1817 mm
 Yükseklik:1462 mm
 Dingil Mesafesi:2761 mm
 Bagaj Hacmi:565/1670 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1517 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder