Analytics

Bu Blogda Ara

10 Ocak 2012 Salı

Honda Civic Sedan yeni yüzüyle Türkiye’de
Türkiye sedan otomobil piyasasının en çok konuşulan modellerinden biri olan Honda Civic yenilendi. Antalya’da ilk kez deneme imkanına kavuştuğumuz model bakalım eski nesillerine göre nasıl bir gelişim kaydetmiş.

Selim Erkek/Antalya
1973 yılından bu yana üretilen Honda Civic ülkemizde özellikle altıncı jenerasyonu ile çok sevildi. (1996-2000) İnsanlar bu seriden sonra Honda Civic’in ne kadar sorunsuz bir araç olduğunu çok iyi anladılar ve araç alırken önceliği sorunsuzluk olan müşterilerin ilk tercihleri arasında Honda gelmeye başladı. Sonraki yıllarda ise rakiplerinin dizel motorlarını getirmesiyle Honda Civic biraz geride kaldı. Ama yine de benzinli sedan düşünenlerin aklından hep Civic geçti. Başarılı iç ve dış tasarımı, otomatik şanzımanının konforu  ve benzer motor şanzıman kombinasyonuna sahip rakiplerine oranla düşük yakıt tüketimi Civic’i ayakta tuttu.
Dış tasarımı önden ve yandan şık görünen aracın arka kısmı ise aynı etkiyi bırakamıyor. Farların mercekli yapısı en fark edilebilir yeniliklerden. Tasarım konusunda aracın öne çıkamamasının en büyük nedeni selefinin çok iyi görünmesi aslında. Aracın boyutları eski modele göre değişmemiş. Sadece genişlik 5 mm artış göstermiş.
 
Peki yeni Civic ne gibi yenilikler getiriyor? Bu sorunun cevabını almak için hemen aracın içerisine geçip incelemeye başlıyorum. Selefine benzer renklerle aydınlatılmış gösterge paneli teknolojik görünüyor. Sürücüye yönelik ön konsol tasarımında dağınık bir yapı hakim. Simetri takıntısı olanlar pek hoşlanmayacaktır. Kısa bir alışma sürecinden sonra ise tüm kumandalar rahatlıkla kullanılıyor. Direksiyonun üzerindeki işlev tuşları ve tasarımı ders olarak gösterilebilecek kadar iyi. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesinin bir önceki nesli göre iyileştirilmesini bekliyordum ama arada hissedilir bir kalite farkı yok. Hatta bazı noktalarda eski Civic’in daha başarılı olduğu kısımlar bile mevcut.  En çok dikkat çeken yenilik üst gösterge paneline yerleştirilmiş bilgi ekranı. Geri görüş kamerasına da dönüşen ekranın iç mekana zengin bir hava kattığını söylemeliyim. Çözünürlüğü gayet iyi olan bu ekrana kendi istediğiniz bir fotoğrafı atayabiliyorsunuz. Ferah bir iç mekana sahip Civic’in koltukları gayet rahat, arkadaki diz mesafesi de sınıfına göre yeterli. Biz Türk ailelerinin otomobil alırken en önemli kriterlerimizden olan bagaj hacmi ise artık daha büyük. 440 litrelik bagaj kullanışlı. Burada kullanılan kaplamanın bazı noktalarında işçilik kusurları olduğunu düşünüyorum.
 
Sağlamlık konusunda en rahat kefil olabileceğim motorlardan biri olan 1.6 litrelik atmosferik motoru çalıştırıp yola çıkıyorum. Yüksek devirlere çıkıp Honda motorunun sesini dinlemek keyif verici. Tabi yakıt tüketimine bakmamak koşulu ile! Araç gayet seri ve yüksek hızlarda sürüşü rahat. Japonlar yalıtım konusunda bu sefer gerçekten daha iyi iş çıkarmışlar. Araçtaki yol sesi yeni nesilde oldukça iyi izole edilmiş. Rüzgar sesi biraz daha yalıtılmış olsa konfor kusursuz olacakmış. Aracın yeni direksiyonu düşük hızlarda yumuşak yapısıyla kullanım kolaylığı sağlarken, yüksek hızlarda da yeterince sertleşerek sürücüsüne güven veriyor. Civic motoru sakin kullanımlarda son derece cimri iken şehir içi dur kalk yapıldığı zamanlarda tüketim değerleri 9 lt/100 km civarına çıkıyor. Bunda otomatik şanzımanın payı büyük. Direksiyonun sol tarafına konumlandırılmış ECON butonu ile Civic daha fazla ekonomi yapıyor ama bu bile bence yeterli değil. Honda’nın da yavaştan aşırı beslemeli motorlara el atması lazım. 
 
Dokuzuncu jenerasyon Civic’le beraber Honda açısından işlerin radikal şekilde değişeceğini söylemek biraz zor. Çünkü Türkiye pazarında başarının en önemli anahtarı otomatik şanzıman ve dizel birlikteliğiyken, Honda’nın elinde henüz bir dizel motor bile yok. Honda’nın yeni geliştirdiği 1.6 litelik dizel ünitenin sedan Civic kaputunun altına girmesi ise hemen olmayacak.
 
Benzin fiyatlarının can yakıcılığından kurtulmak isteyenler garantili olarak takılan LPG kiti ile bu işi çözebilirler. Bu sayede Civic, dizel rakipleri kadar düşük yakıt maliyeti ile yol alabilir. 
 
 
Yeni Civic ne tasarımı ne de motoruyla büyük değişiklikler barındırmıyor ama bu sınıf sedan müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılayacaktır. Geniş, konforlu ve sorunsuz olmasının yanında Civic’in ikinci elde değerini iyi koruması müşteriyi bu araca yönlendirecektir. Ülkemizde üretilen yeni Civic 42 bin 735 liralık başlangıç fiyatıyla şu anda gayet rekabetçi bir fiyatla satılıyor. Lansman fiyatları yakında zamlanır mı bilemiyorum ama mevcut fiyatı ile Civic çok iyi bir tercih. Bagajdan feragat etmeden taktıracağınız LPG kiti ile uzun yıllar sorunsuz hizmet edecek bir otomobile sahip olabilirsiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder