Volkswagen altyapısına sahip bir İspanyol olan Ibiza, Alman üreticinin motor ve şanzıman konusundaki zenginliğinden sonuna kadar faydalanıyor. Ödüllü TSI motor ve DSG şanzımana sahip test aracımız otomatik vites rahatlığının yanı sıra, turbo beslemeli motor performansı ve 1.2 litrelik hacminin vergi avantajını bir arada sunuyor. Seat Ibiza’nın kullandığı PQ25 platformu VW Polo ve Audi A1’de de kullanılıyor.
Tasarım
Ok dizayn felsefesi ile oluşturulmuş Ibiza tasarımı sert köşeli hatlarla şekillendirilmiş. Markanın kompakt hatchbacki Leon’a oranla çok daha agresif görünen Ibiza’nın ön çamurluğundan başlayan ve arka kapıda kaybolan ütü izi ise markanın diğer modellerine benziyor. Test aracımızda olduğu gibi yarım cam tavanla satın alınabilen Ibiza’nın cam tavanı sadece yukarıya doğru açılıyor. Arka tasarımda kırmızı ağırlıklı stop grubunun sadeliği sebebiyle basit bir tasarım anlayışı hakim. Seat Ibiza 4052 mm’lik uzunluğuyla sınıfının uzun modellerinden biri. Kuzeni VW Polo’dan 8.2 cm daha uzun olan araç, Ford Fiesta’dan 10,2 cm, Renault Clio’dan ise 6,7 cm daha büyük. Araç bu avantajını bagaj hacminde gösteriyor ve 292 litrelik hacme sahip.
İç mekan
‘Seat Ibiza’nın içinde sadece size özel, mükemmel bir alan yaratmak için çok zaman harcadık…’ Aracın kataloğunda yer alan bu ifadeleri okuduktan sonra araca binince, Ibiza’nın iç mekanını tasarlayan insanların zamanlarını boşa harcama konusunda uzman olduğunu düşündük. Ibiza’nın iç mekanı olabildiğince sade ve akılda kalıcı hiçbir iyi özelliği yok. Zaten kumanda elemanlarının bir çoğu VW modellerinden alınma ve tanıdığımız kontroller. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsolun üst kısmında bulunan müzik sisteminin ses kalitesi gayet iyi olsa da kullanımı çok zor. Konsol üzerinde kullanılan yumuşak malzeme kalite hissini arttırıyor. Diğer yerlerde kullanılan sert plastiklerin kalitesi ise bu sınıfın diğer üyelerine benzer seviyede. Aracın kalın A sütunu bir miktar görüş sorunu yaşatıyor ancak bu günümüz güvenlik tedbirlerinin bir gerekliliği.
Motor
Test için aldığımız Ibiza’nın kalbi 1.2 TSI motor ile çarpıyor. 1.2 litrelik hacminden turbo beslemesi sayesinde 5000 d/d’de 105 hp güç çıkarabilen ünitenin asıl mahareti 1550-4100 d/d aralığında sunduğu 175 Nm’lik torkunda saklı. Küçük hacmine rağmen etkileyici değerler sunan TSI motor, 1040 kg ağırlığındaki Ibiza’yı 9.7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Ara hızlanmalarda da etkin bir karaktere bürünen motor, hacmine bakıp kendini küçümseyenleri mahcup etme konusunda çok başarılı. Volkswagen grubunun geliştirdiği 7 kademeli DSG şanzıman bu araçta da iyi işler başarıyor ve gücü çok hızlı şekilde ön lastiklere iletiyor. Ayrıca yazılım iyileştirmeleriyle DSG şanzıman daha ekonomik hale getirilmiş. 60 km/s hızla giderken yedinci vitesle yol alabiliyorsunuz. Bu sayede sakin kullanımlarda Ibiza’nı tüketimi başarılı değerlere ulaşabiliyor. 1.2 TSI motorlu Ibiza, testimiz süresince 7,3 lt/100 km ortalama tüketim verilerine ismini yazdırdı. Bu değeri sakin uzun yol kullanımlarında 5 lt/100 km civarına çekmek çok kolay.
Konfor ve yol tutuş
Seat Ibiza sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemiyle kullanıcısını memnun etmeye çalışıyor. Araç darbeleri başarılı bir şekilde emiyor ve iç mekanda büyük sarsıntıların önüne geçmeyi başarıyor. Ibiza’da tıpkı diğer B segmenti araçlarda olduğu gibi belirli bir süratin üzerine çıkıldığında rüzgar ve motor sesi kabin içerisine sızmaya başlıyor. Arka koltukta oturanlar Ibiza’nın en şanssız konukları. Uzun boylu bir sürücü varsa diz mesafesi çok kısıtlı hale geliyor ki bu uzun yolculuklarda yorucu bir durum. Baş mesafesi ise sorunsuz.
Seat Ibiza maalesef platform kardeşleri kadar iyi yol tutamıyor. Bu aracın çok kötü bir yol tutuşu olduğu anlamına kesinlikle gelmiyor ancak Audi A1’in karşısında ezildiği bir gerçek. Ibiza önden kaymaya meyilli bir otomobil ve ESP sistemi orta donanım seviyesinde bile sunulmuyor. Aracın yüksek süratteki stabilliği ise başarılı.
Güvenlik
Seat Ibiza 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Motor
Test için aldığımız Ibiza’nın kalbi 1.2 TSI motor ile çarpıyor. 1.2 litrelik hacminden turbo beslemesi sayesinde 5000 d/d’de 105 hp güç çıkarabilen ünitenin asıl mahareti 1550-4100 d/d aralığında sunduğu 175 Nm’lik torkunda saklı. Küçük hacmine rağmen etkileyici değerler sunan TSI motor, 1040 kg ağırlığındaki Ibiza’yı 9.7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Ara hızlanmalarda da etkin bir karaktere bürünen motor, hacmine bakıp kendini küçümseyenleri mahcup etme konusunda çok başarılı. Volkswagen grubunun geliştirdiği 7 kademeli DSG şanzıman bu araçta da iyi işler başarıyor ve gücü çok hızlı şekilde ön lastiklere iletiyor. Ayrıca yazılım iyileştirmeleriyle DSG şanzıman daha ekonomik hale getirilmiş. 60 km/s hızla giderken yedinci vitesle yol alabiliyorsunuz. Bu sayede sakin kullanımlarda Ibiza’nı tüketimi başarılı değerlere ulaşabiliyor. 1.2 TSI motorlu Ibiza, testimiz süresince 7,3 lt/100 km ortalama tüketim verilerine ismini yazdırdı. Bu değeri sakin uzun yol kullanımlarında 5 lt/100 km civarına çekmek çok kolay.
Konfor ve yol tutuş
Seat Ibiza sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemiyle kullanıcısını memnun etmeye çalışıyor. Araç darbeleri başarılı bir şekilde emiyor ve iç mekanda büyük sarsıntıların önüne geçmeyi başarıyor. Ibiza’da tıpkı diğer B segmenti araçlarda olduğu gibi belirli bir süratin üzerine çıkıldığında rüzgar ve motor sesi kabin içerisine sızmaya başlıyor. Arka koltukta oturanlar Ibiza’nın en şanssız konukları. Uzun boylu bir sürücü varsa diz mesafesi çok kısıtlı hale geliyor ki bu uzun yolculuklarda yorucu bir durum. Baş mesafesi ise sorunsuz.
Seat Ibiza maalesef platform kardeşleri kadar iyi yol tutamıyor. Bu aracın çok kötü bir yol tutuşu olduğu anlamına kesinlikle gelmiyor ancak Audi A1’in karşısında ezildiği bir gerçek. Ibiza önden kaymaya meyilli bir otomobil ve ESP sistemi orta donanım seviyesinde bile sunulmuyor. Aracın yüksek süratteki stabilliği ise başarılı.
Güvenlik
Seat Ibiza 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Yorum - Selim ERKEK
Seat Ibiza B sınıfı araç düşünenler için rakiplerine oranla ucuz bir alternatif. Üstelik kendini kanıtlamış VW altyapısı kullanıyor. Tıpkı diğer Volkswagen grubu markası olan Skoda gibi. Ben Ibiza’nın tek sıkıntısının iç tasarımı olduğunu düşünüyorum. Bir farklılık oluşturamayan iç mekan makyaj sonrasında kesinlikle değiştirilmeli. Tıpkı Leon’da yapıldığı gibi. Aracı uzun süre kullandım ama hala ses sisteminin nasıl kullanılacağını öğrenemedim. Düğmeleri biraz karıştırınca ayar yapabiliyorsunuz ama nasıl yapıldığını sorsanız hala cevap veremem. Sistemin ses kalitesi ise kendinden beklenmeyecek kadar iyi olmasıyla şaşırtıyor. Son olarak yarım cam tavanın tamamen açılmaması sinir bozucu. Aracın en iyi yönü ise 1.2 TSI motor ve DSG şanzıman. TSI motorların en küçüğü bile insanı hızlı araç kullanmaya teşvik ediyor. Bir de buna DSG şanzımanın akıcı vites değişimleri eklenince inanın her araç insana keyifli geliyor. Tüketim ise sizin gaz pedalı ile dostluğunuza bağlı. Sert davranırsanız 10 lt ortalamanın üzerine çıkabildiğiniz gibi, yumuşak kullanımlarda 5 lt’nin altına düşebilirsiniz.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,2 TSI | |
Motor Hacmi: | 1197 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 hp 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 175 Nm 1550-4100 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,7 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,4 lt | |
Karma: | 5,3 lt | |
Test: | 7,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4088 mm | |
Genişlik: | 1693 mm | |
Yükseklik: | 1440 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2469 mm | |
Bagaj Hacmi: | 292 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1040 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder