Çek üretici Skoda’yı C segmentinde temsil eden Octavia geçirdiği makyaj operasyonundan sonra yeni motorlarını da oyuna sürdü. 1.6 litrelik TDI motor, Octavia’nın satışlarını arttırması için en büyük kozu. VW grubundan alınan destekle çok büyük bir gelişim gösteren marka, orta segmentin başarılı modellerinden birini ortaya çıkarmış. 2004 yılında tanıtılan model 2008 yılında geçirdiği makyaj operasyonunun ardından güncel yüzüne kavuştu.
Tasarım
Makyaj sonrasında daha köşeli hatlara kavuşan Skoda Octavia’nın ön kısmı makyajdan oldukça fazla etkilenmiş. Farları arkaya doğru uzatılmış Octavia artık daha modern görünüyor. Liftback kasa yapısı sayesinde hatchback ile sedan karışımı bir görünüme sahip Octavia’nın arka kısmında sıradan bir tasarım hakim. Arka stop grubu makyajdan sonra çift renkli forma kavuşmuş. Makyajın profil görünümüne etkisi ise çamurluklardan yan aynalara taşınan sinyallerden ibaret. 4569 mm uzunluğa sahip Octavia, VW Jetta’dan 1.5 cm, Ford Focus Sedan’dan ise 8.8 cm daha uzun bir otomobil. Bu sınıfın en uzunu Renault Fluence ise Octavia’dan 5.1 cm daha büyük.
Makyaj sonrasında daha köşeli hatlara kavuşan Skoda Octavia’nın ön kısmı makyajdan oldukça fazla etkilenmiş. Farları arkaya doğru uzatılmış Octavia artık daha modern görünüyor. Liftback kasa yapısı sayesinde hatchback ile sedan karışımı bir görünüme sahip Octavia’nın arka kısmında sıradan bir tasarım hakim. Arka stop grubu makyajdan sonra çift renkli forma kavuşmuş. Makyajın profil görünümüne etkisi ise çamurluklardan yan aynalara taşınan sinyallerden ibaret. 4569 mm uzunluğa sahip Octavia, VW Jetta’dan 1.5 cm, Ford Focus Sedan’dan ise 8.8 cm daha uzun bir otomobil. Bu sınıfın en uzunu Renault Fluence ise Octavia’dan 5.1 cm daha büyük.
İç mekan
Ambiente donanım seviyesindeki test aracımızın iç mekanındaki malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılayacak nitelikte. VW izlerinin fark edildiği orta konsol şık görünüyor. İç mekanda küçük eşyalarınız koymanız için bir çok göz mevcut. Yeşil aydınlatmalı gösterge grubunun okunabilirliği çok başarılı. Ön koltuktaki ferahlığı arkada oturan yolcular için de sunan Octavia, arka kısımda sınıfının en iyi diz mesafelerinden birine sahip. Ayrıca arkada oturan yolcular için havalandırma ızgaraları unutulmamış. Skoda Octavia’nın 560 litrelik bagaj hacmi çok başarılı. Büyük ağızlı bagaj kapağı sayesinde yüklemelerin oldukça kolay olduğu bagajın hacmini 1350 litreye kadar artırmak mümkün.
Motor
Skoda Octavia 1.6 MPI ve 1.4 TSI benzinli motorlar ve 2.0 ve 1.6 litre hacimlerindeki dizel motorlarla satılıyor. 1.6 litrelik motor hem yakıt hem de vergi anlamında Octavia’nın en ekonomik seçeneği. Test aracımızda görev yapan bu ünite 4400 d/d’da 105 hp güç üretiyor. 1500 devirden itibaren üretmeye başladığı 250 Nm torkuyla rahat bir kullanıma imkan tanıyan motor aynı zamanda eski TDI’lar gibi sesli de çalışmıyor. Octavia’yı 100 km/s hıza çıkarmak için 11,8 saniyeye ihtiyaç duyan motor aracı 190 km/s maksimum hıza ulaştırabiliyor. Testimiz süresince beğenimizi kazanan ünitenin yakıt tüketim değerleri de 1310 kg ağırlığındaki aracımıza göre başarılıydı. Octavia testimiz süresince 5.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Bu değer uzun yol ve dikkatli kullanımda 4,5 lt/100 km civarına geriliyor.
Konfor ve yol tutuş
Octavia’nın orta sertlikteki süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri başarılı bir şekilde emerken, aracın virajlarda fazla yatmasını da engelleyebiliyor. Test aracımızda ESP sistemi bulunmaması bu sınıf için eksiklik olarak görülebilir. ESP sistemi sadece Elegance versiyonla beraber sunuluyor. Diğer donanım seçeneklerinde bu sistemi opsiyonel olarak bile alamıyorsunuz.
Konfor konusunda ise Octavia başarılı bir otomobil. Octavia’nın geniş iç mekanı, rahat koltuklarla birleşince konforlu yolculuklar vadediyor. Yan destekleri başarılı ön koltuklar hızlı kullanımlarda bile üzerindekilerin savrulmasına imkan vermiyor. Aracın iç mekanına giren ses miktarı bu sınıftaki bir çok rakibinden başarılı. Hafif rüzgar sesi alan Octavia’nın iç mekanına, 3000 d/d üzerine çıkıldığında motor sesi de sızmaya başlıyor.
Konfor konusunda ise Octavia başarılı bir otomobil. Octavia’nın geniş iç mekanı, rahat koltuklarla birleşince konforlu yolculuklar vadediyor. Yan destekleri başarılı ön koltuklar hızlı kullanımlarda bile üzerindekilerin savrulmasına imkan vermiyor. Aracın iç mekanına giren ses miktarı bu sınıftaki bir çok rakibinden başarılı. Hafif rüzgar sesi alan Octavia’nın iç mekanına, 3000 d/d üzerine çıkıldığında motor sesi de sızmaya başlıyor.
Güvenlik
Skoda Octavia 2004 yılında ikinci nesliyle girdiği EuroNcap çarpışma testinden dört yıldız alabilmişti. Test aracımız da yapılan makyajın ardından araç tekrar teste girmedi.
Yorum - Selim ERKEK
Skoda Octavia’nın bu versiyonunda eksikliği en çok hissedilen şey deri direksiyon. Sürücünün otomobili ile arasındaki bağ olan direksiyon simidinin düşük kalitesi insanı huzursuz ediyor. İnsan bu sınıftaki bir otomobili kullanırken kendini donanımsız B sınıfı kullanıyor gibi hissetmek istemiyor doğrusu. Üstelik Skoda orta donanım olmasına rağmen yine aynı direksiyonun üzerine hiçbir kontrol butonunu koymamış! Aracın motoruna gelirsek 1.6 litrelik TDI motor eski TDI’lar gibi sesli çalışmıyor ve düşük devirde ürettiği yüksek torku sayesinde rahat kullanım imkanı sunuyor. Ancak beş vitesli manuel şanzımanın bir kademeye daha ihtiyacı var gibi geldi bana.
Skoda Octavia’nın bu versiyonunda eksikliği en çok hissedilen şey deri direksiyon. Sürücünün otomobili ile arasındaki bağ olan direksiyon simidinin düşük kalitesi insanı huzursuz ediyor. İnsan bu sınıftaki bir otomobili kullanırken kendini donanımsız B sınıfı kullanıyor gibi hissetmek istemiyor doğrusu. Üstelik Skoda orta donanım olmasına rağmen yine aynı direksiyonun üzerine hiçbir kontrol butonunu koymamış! Aracın motoruna gelirsek 1.6 litrelik TDI motor eski TDI’lar gibi sesli çalışmıyor ve düşük devirde ürettiği yüksek torku sayesinde rahat kullanım imkanı sunuyor. Ancak beş vitesli manuel şanzımanın bir kademeye daha ihtiyacı var gibi geldi bana.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 hp 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,8 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,7 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4569 mm | |
Genişlik: | 1769 mm | |
Yükseklik: | 1462 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2578 mm | |
Bagaj Hacmi: | 560/1420 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1350 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Ayni özeliklerde ayni dizayn da bir araba aldim 2011 model , direksiyonu gayet güzel deri olmasi hic önemli degil ... Seri ve yol tutusu muhtesem ... Tam uzun yol araci hic yormuyor ...Bagaj genisligi harika ...Ekonomik ve rahat bir arac ...Tavsiye ederim ...Avusturya dan sevgiler
YanıtlaSil