Dünyanın en büyük dördüncü otomobil markası Hyundai-Kia grubu model yelpazesini genişletmeye devam ediyor. Markanın ix model ailesini ix35 ve ix55 SUV’leri ile tanımıştık. Bu ailenin son üyesi ix20 ise bir mini MPV. Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, Kia Venga ve Nissan Note gibi modellerle rekabet edecek ix20, zengin donanım listesine güveniyor.
Tasarım
ix20, Hyundai i20 platformu üzerine üretilmiş bir araç. 4100 mm’lik uzunluğa, 1765 mm genişliğe ve 1600 mm yüksekliğe sahip aracın tasarımı boyutlarını gizler nitelikte. Siyah zeminli farlarıyla dikkat çeken ix20’nin ön tasarımında en çok dikkat çeken kısım, radikal çizgilerle şekillendirilmiş havalandırma ızgarası oluyor. Bu çizgileri aracın koltuk desenlerinde, hoparlör kapaklarında da görebiliyoruz. Yüksek tavan yapısı sayesinde geniş bir baş mesafesi sunan ix20’nin arka tasarımında ix35’den izler görmek mümkün. Çift renkli stop grubunun üzerinden başlayıp ortada marka logosuna ev sahipliği yapan çıkıntı, aracın arka tasarımını güçlü gösteren detaylardan. Test aracımızın modelin en donanımlı versiyonu olmasına rağmen alüminyum alaşımlı janta sahip olmamasına şaşırdığımızı söylemeliyiz.
İç tasarım
Hyundai ix20’nin iç mekanında cam tavanın da etkisiyle oldukça ferah bir yaşam alanı mevcut. Yüksek oturma pozisyonuyla görüş açısı problemi yaşatmayan aracın ön kelebek camı insana daha büyük bir araç kullanıyormuş hissi veriyor. Ayrıca geri manevralarda dikiz aynasında beliren geri görüş kamerası da aracın daha rahat kullanılmasına imkan tanıyor. 3 kollu spor bir direksiyon simidine sahip ix20’nin göstergeleri de bu sportifliği destekler nitelikte. Mavi beyaz göstergelerin ve yol bilgisayarının okunabilirliği çok iyi. Direksiyonun sol tarafındaki butondan aracın ESP’yi kapatabiliyorsunuz. Hyundai ix20 içerisinde kullanılan malzemeler yumuşak malzemelerden seçilmemiş ancak kalite olarak rahatsız edici değiller. Şık orta konsolun kullanımı rahat. Vites kolunun önündeki bölümde yer alan bağlantılarla USB disk, Aux veya iPod ile müzik aktarımı imkanı sunulmuş. İç mekanda gözümüze çarpan en büyük eksiklik aracın sadece sürücü camı butonunun aydınlatmaya sahip olması oldu. Aracı tanımayan kişiler gece yolculuklarında camı açabilmek için çaba göstereceklerdir. Bir MPV’den beklenildiği gibi bol bol eşya gözüne sahip ix20’de ufak eşyalarınız için yer bulmakta hiç zorlanmıyorsunuz. Arka koltuklarda yeterli diz ve baş mesafesi sunan ix20’nin bagaj hacmi 440 litre.
Motor
Hyundai ix20, 1.4 litre 90 hp ve 1.6 litre 125 hp benzinli motorların yanında 1.4 litre 77 ve 90 hp dizel motorlar ile satışa sunuldu. Test aracımız 1.4 CRDi dizel motorundan 4000 d/d’de 90 hp güç ve 1750-2750 d/d aralığında da 225 Nm tork üretebiliyor. Güçlü olmayan motor ix20’ye ağırbaşlı bir hava veriyor. Bir MPV’den beklenen de bu olmalı değil mi? Araç 0-100 km/s hızlanmasını 14,5 saniyede tamamlarken maksimum 167 km/s hıza ulaşabiliyor. Testimiz süresince 5,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketen ix20’de fabrika verisi tüketim değerlerini yakalamak zor.
Konfor ve yol tutuş
ix20’nin konfor özelliklerini özellikle arka koltukta yolculuk yapanlar daha iyi anlayacaktır. Arka koltuğun yüksek yapısı ve geniş diz mesafesi üç kişinin sorunsuz yolculuk yapmasına imkan tanıyor. Hyundai ix20, 100 km/s hızın üzerinde içeriye hafif miktarda rüzgar ve lastik sesi alıyor.
Yüksek yapısı nedeniyle viraj limitleri düşük olan ix20’nin tüm versiyonlarında ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yüksek yapısı nedeniyle viraj limitleri düşük olan ix20’nin tüm versiyonlarında ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yorum - Selim ERKEK
Hyundai’nin bu sınıftaki ilk temsilcisi ix20 gayet başarılı bir araç ancak bu fiyatla başarıya ulaşması çok zor. Aracı aynı motora sahip kardeş model Kia Venga ile karşılaştırdığımızda arada 10 bin liradan fazla fark var. Evet; donanım olarak daha zengin olabilir ancak aradaki farkı hak edecek bir donanım da yok. Biz Hyundai markasının ödediğimiz ücretin karşılığını hak eden modelleriyle seviyoruz ve ne yazık ki ix20, 46 bin 600 TL’lik fiyatını hak eden bir otomobil değil. Aracın fiyat etiketi 10 bin TL daha düşük olsaydı bu satırlarda i20 almaktansa ix20 almanın avantajlarını, aracın ferah kabinini ve kullanım pratikliğini anlatıyor olurdum.
Hyundai’nin bu sınıftaki ilk temsilcisi ix20 gayet başarılı bir araç ancak bu fiyatla başarıya ulaşması çok zor. Aracı aynı motora sahip kardeş model Kia Venga ile karşılaştırdığımızda arada 10 bin liradan fazla fark var. Evet; donanım olarak daha zengin olabilir ancak aradaki farkı hak edecek bir donanım da yok. Biz Hyundai markasının ödediğimiz ücretin karşılığını hak eden modelleriyle seviyoruz ve ne yazık ki ix20, 46 bin 600 TL’lik fiyatını hak eden bir otomobil değil. Aracın fiyat etiketi 10 bin TL daha düşük olsaydı bu satırlarda i20 almaktansa ix20 almanın avantajlarını, aracın ferah kabinini ve kullanım pratikliğini anlatıyor olurdum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,4 CRDi | |
Motor Hacmi: | 1396 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 225 Nm 1750-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,5 s | |
Maksimum Hız: | 167 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4100 mm | |
Genişlik: | 1765 mm | |
Yükseklik: | 1600 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2615 mm | |
Bagaj Hacmi: | 440/1486 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 48 lt | |
Boş Ağırlık: | 1345 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder