Analytics

Bu Blogda Ara

26 Nisan 2011 Salı

Nissan Juke 1.6 Sport Pack: Şehre ‘Juke’ oturdu

Crossover sınıfı son yılların en fazla büyüyen sınıfı olma özelliğine sahip. Düşük yakıt tüketimli yerden yüksek araçlar şehirlerde çoğalıyor. Qashqai gibi çok başarılı bir crossovera sahip Nissan, mini crossover segmentine de Juke ile yelken açtı.
 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Juke, 1.6 litre 117 hp benzinli, 1.5 litre 110 hp dizel ve 1,6 litre turbo destekli benzinli 190 hp motor seçenekleriyle satılıyor. Dört tekerden çekiş sistemi sadece 190 hp güç üreten DIG-T benzinli motorla sunuluyor. 


Tasarım
Kesinlikle çok radikal bir tasarıma sahip olan Juke, kimileri tarafından çok beğenilirken kimileri bu aracın tasarımından nefret ediyor. Büyük ön ızgarasının yanlarına konumlandırılmış yuvarlak farları ve kaputtan daha yüksek yapısıyla dikkat çeken gündüz farları bu sıra dışı Nissan’ın ön yüzünü oluşturuyor. Ayrıca tampon altındaki difüzörün delikli yapısı da Juke’u farklı bir hava katıyor.  Arka kısma doğru yükselen omuz çizgisi ve gizli arka kapı kolları sayesinde sportif bir hava yakalayan Juke’un büyük aynaları hemen dikkat çekiyor. 1565 mm’lik yüksekliği sayesinde bozuk yollardan gönül rahatlığıyla geçmenize imkan veren Juke, 4135 mm uzunluğa ve 1765 mm genişliğe sahip. Her ne kadar safkan arazi aracı olmasa da ufak kır gezintilerinizde size engel olmayan karoser yapısı Juke’a sırasıyla 26/31/22,5 derece yaklaşma, ayrılma ve tepe açısı sunuyor.




İç mekan
Nissan Juke’un radikal dış tasarımı iç mekanda aynı radikalliği sürdüremiyor. İlk dikkat çeken nokta, gövde rengi kısımlar. Motosikletlerden ilham alınarak tasarlanmış kırmızı orta kısım Juke’un iç mekanına renk katıyor. Dik yapılı bir orta konsola sahip Juke’un basit görünen ses sisteminin altında renkli ekranlı klima sistemine yer verilmiş. Aslında bu bölümden sadece klima kontrol edilmiyor. Sistemin üst kısmındaki D-Mode tuşuna dokunduğunuzda bu kısmın bütün işlevi değişiyor. Klima kontrol butonlarının yerini sürüş modunu idare eden tuşlar alıyor ve karşınıza Nissan Dinamik Kontrol Sistemi çıkıyor(NDCS).  Normal modda iken tork grafiğini gösteren ekran, sport modda güç grafiğini, ekonomi modunda ise aracın en ekonomik olarak kullanıldığı anların grafiğini gösteriyor. Ayrıca Drive Info tuşuna bastığınızda beliren G kuvveti göstergesi eğlenceli bir detay. Direksiyonun sol alt kısmında yer alan elektrikli ayna butonunun kontrolü bir miktar uzak kalıyor. Üç kollu spor direksiyonu üzerinden ses sistemi hız sabitleyici ve telefonu kontrol edilebiliyorsunuz ancak keşke yol bilgisayarı da diğer Nissan modellerinde olduğu gibi buradan kontrol edilseydi. Gösterge grubunun içerisindeki tuştan kontrol etmek sinir bozucu olabiliyor. Diğer butonların kullanımında ise herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz. Kontağı açtığınızda sizi selamlayan göstergelerin okunabilirliği de çok iyi. Juke’un 251 litrelik bagaj hacmi mini sınıfla yarışıyor. 

Motor
Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik benzinli motor 6000 d/d’de 117 hp güç üretiyor. Maksimum torku 158 Nm’yi 4000 d/d’de veren ünite gücünü 5 ileri şanzımanla gücünü ön aksa iletiyor.  1213 kg ağırlığındaki Juke’u 11 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motorun testimiz süresince tükettiği ortalama yakıt ise 8,5 lt/100 km oldu. Yüksek devir çevirmeye istekli motor bu sırada yüksek ses çıkarıyor ve bu gürültü iç mekana yansıyarak konfordan çalıyor.







Konfor ve yol tutuş
Juke’un kaliteli koltuklarının konforu ve yan destekleri çok başarılı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Dışarıdan büyük görünen aracın arka koltuklarında oturanların ciddi bir diz mesafesi sorunu yaşayacağını söylemeliyiz.  Ayrıca bu kısımdaki baş mesafesi de sıkıntılı. Juke’un iç mekanı küçük kardeşi Micra’dan daha kasvetli. Aracın içini aydınlatacak bir sunroof olsaydı kesinlikle çok daha iyi olurdu. İç mekan konforunu en çok bozan şey, motordan gelen ses. 3000 d/d’yı  geçtiğinizde motor sesi rahatsız edici olmaya başlıyor.  
Yüksek yapısı nedeniyle başarılı yol tutuş beklenmemesi gereken Juke, dengesi kolay bozulabilen bir otomobil. Sadece 1.6 benzinli Visia’da standart sunulmayan ESP sistemi bu araçta çok iş görüyor. Bizce Nissan Juke alırken bu özelliğin standart olduğu Tekna versiyonu seçmelisiniz. Ayrıca modelin en üst versiyonu olan 4x4 DIG-T, yol tutuş özelliğini arttıran Tork Vektör sistemine sahip. Aracın arka aksına yerleştirilmiş manyetik kavramalar sayesinde arka iki tekeri ayrı ayrı kontrol eden sistem,  viraj limitlerini arttırıyor. Direksiyon hassasiyetini beğendiğimiz Juke’un fren performansından da memnun kaldık.
Görüntüsü her ne kadar minik bir SUV’u andırsa da test aracımız sadece önden çekişliydi ve herhangi bir çekiş kontrol sistemine sahip değil.
Güvenlik
Nissan Juke herhangi bir kuruluşun çarpışma testine girmedi. Araçta sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor.


Yorum-Selim ERKEK
Merakla beklediğim Juke’un direksiyonuna sonunda geçebildim. Öncelikle Juke’un sıra dışı görünümünü çok beğendim. Otomobil üreticilerinin bu tarzı yeni keşfetmiş olmaları şaşırtıcı. Juke çok dikkat çekici bir otomobil ve insanlar üzerinde MINI Cooper’ın ilk çıktığı zamanlardaki etkiyi bıraktığını söyleyebilirim.
İç mekan kalitesi ve tasarımını tatmin edici bulduğum aracın sürüş modlarını gösteren NDCS ekranı çok aşağıda kalıyor ve bu ekranı takip etmek sürüş güvenliğini tehlikeye düşürebiliyor. Bu sistem gerçekten çok eğlenceli ama yeri sebebiyle kullanışsız… Ayrıca ben Sport ve Normal mod arasında biraz daha fazla fark beklerdim. Sport moduna alındığında Juke’un  direksiyon ve motor tepkileri zor fark edilecek miktarda hassaslaşıyor ama yol tutuşunda herhangi bir değişiklik olmuyor. Juke’u biraz zorlamaya başlarsanız ESP’ye sık sık ihtiyaç duyacaksınız.  1.6 litrelik motor ne tüketim ne de performans verilerinde benim beklentilerim karşılayamıyor. Eminim 1.5 dCi dizel motorlu Juke, test aracımızdan çok daha eğlenceli ve ekonomiktir.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:117 hp 6000 d/d 
Maksimum Tork: 158 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11 s
 Maksimum Hız:178 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,1 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:6,3 lt
 Test:8,5 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4135 mm
 Genişlik:1765 mm
 Yükseklik:1565 mm
 Dingil Mesafesi:2530 mm
 Bagaj Hacmi:251 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1225 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder