Analytics

Bu Blogda Ara

20 Ekim 2010 Çarşamba

Mercedes E 250 CGI Cabrio: 'Güzelliği göz kamaştırıyor!'

Mercedes E 250 CGI Cabrio: 'Güzelliği göz kamaştırıyor!'

Lüks ve prestijin buluştuğu marka Mercedes, E Cabrio’yu elit müşterilerinin beğenisine sundu. Alman üretici bu sınıfta CLK ile temsil ediliyordu; ancak 2009 yılıyla beraber CLK üretim bantlarından indi. W212 kasa kodunu taşıyan yeni E serisi ise Coupe ve Cabrio karoser seçenekleriyle CLK’nın boşluğunu farklı bir model ismiyle doldurmayı başardı.

Tasarım

E serisini ok misali ön tasarımını birebir alan aracın ön kısmında yer alan her öğenin köşeli uç kısımları dikkat çekiyor. LED gündüz farlarıyla diğer araçlar tarafından daha çabuk fark edilen test otomobilimizin önündeki Mercedes yıldızı da fark edilmesinin diğer nedeni. Dinamik ön tasarımdan başlayan sportif çizgiler aracın profilinde de devam ediyor. Aslında E Cabrio’nun tasarımını üstü açık ve kapalıyken iki farklı şekilde değerlendirmek gerekir. Üstü açıkken tüm ihtişamını sergileyen araç, bez tavanı kapalı durumdayken daha mütevazı bir görünüme kavuşuyor. Mercedes bu otomobilde hard top kullanmak yerine soft top tercih etmiş. Arka kısımda LED stop grubu ve difüzör kullanılması aracın dinamizmini arttırmış.



İç mekan
Mercedes E serisi ile çok benzer bir iç mekana sahip olan E Cabrio, kullanıcısını şık görünümle karşılıyor. Emniyet kemerini ileriye doğru uzatan mekanizma sayesinde, bu tarz araçlarda işkence haline gelen emniyet kemerine ulaşma işini kolaylıkla yapabiliyorsunuz. Bir önceki jenerasyon E Serisi’ne oranla düşen iç mekan kalitesine rağmen konsol hala kaliteli. Orta konsolun üst kısmında yer alan büyük bilgi ekranı ses sisteminin görsel ekranı olarak görev yapıyor. Nostaljik radyolara yaptığı göndermeyle beğenimizi kazanan müzik sisteminin ses kalitesi de iyi. Deri koltukların kalitesi çok iyi ve E Cabrio’da airscarf sistemi bulunuyor. Soğuk havalarda bile cabrio araç keyfi yaşamanızı sağlayan bu sistem, üç kademeli olarak kontrol ediliyor. Test aracımızda sistemi ilk çalıştırdığımız anda hafif bir koku geliyordu ancak bunun herhangi bir zararı yok.


Motor
Test aracımızda 1.8 litrelik turbo beslemeli bir motora görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300d/d arasında 310Nm tork üretiyor. Motorun en büyük özelliği geçmişte kompresör teknolojisi kullanan Mercedes’in bu motorda turbo teknolojisini kullanıyor olması. 7.8 saniyede E Cabrio’yu 100 km/s hıza ulaştıran ünite gücünü arka tekerlere iletmek için 5 kademeli klasik bir otomatik şanzımanı kullanıyor. Mercedes’in 7 ileri şanzımanını oranla oldukça eski kalan bu şanzıman motorun gücünü törpülemenin yanı sıra çok da hızlı tepkiler veremiyor. Ayrıca bu şanzıman yüzünden yakıt tüketimi bir miktar yüksek oluyor. Testimiz süresince 12 lt/100 km ortalama yakıt tüketen E Cabrio dikkatli kullanıldığında 8.5 lt/100 km ortalama tutturabiliyor.


Konfor ve yol tutuş
Mercedes’den beklenen konforu vermeyi başaran E Cabrio’nun rahat ön koltukları uzun yolculuklarda bile misafirlerini yormuyor. Ancak arka koltuklar sınırlı diz ve baş mesafesi yüzünden uzun yolculuklar için pek uygun değil. Süspansiyon sistemine çok yumuşak diyemeyeceğimiz araç konfor ile yol tutuşunu iyi bir şekilde harmanlamış. Aracın üstü açık konumdayken iç mekanda rüzgar sirkülasyonu cabrio keyfi yaşatmaya yetiyor ancak 70 km/s hızın üzerinde arka koltuklarda oturanlar gelen rüzgardan ciddi manada rahatsız edici oluyor. Rijit şasisi ile çok az burulma gösteren E Cabrio, bir cabriodan beklenen yol tutuşu sunuyor. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakma eğilimi olan aracın ESP sistemi çok etkili bir şekilde aracı yolda tutuyor. Ayrıca ESP’yi kısmı olarak kapattığınızda ufak eğlencelere izin veren E Cabrio daha güçlü bir motorla gayet agresif bir araç haline gelebilir.

Güvenlik
Mercedes E serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. E Cabrio’nun ayrı bir katılımı bulunmuyor.


Yorum - Selim ERKEK

Lüks sınıfta cabrio keyfini yaşamak istiyorsanız çok fazla seçeneğiniz yok. Mercedes bu seçeneklerin içinde en elit markalardan birisi… Aracın dış tasarımının etkileyiciliği kadar, iç mekanı da insana güven veren bir tasarıma sahip. Test aracımızdaki kaplamaların kalitesi birçok Mercedes kullanıcısını tatmin etmese de kesinlikle kalitesiz değil. E cabrio, birçok cabrio aracın iç mekanında duyduğunuz çıtırtı seslerini en aza indirgemiş bir model. Bunda şimdiye kadar gördüğümüz en kaliteli bez tavanlardan biri olan açılır tavanın katkısı büyük. Ayrıca güncel C serisinin şasisini kullanan aracın burulması da yok denecek kadar az. Bu sayede virajlarda da güven veren araç zorlandığı zaman önden kaymaya başlıyor. 204 hp güç üreten motoru E serisine ortalama bir performans sunuyor ancak şanzımanın 7G-Tronic’i arattığını söylemeliyim.


Teknik Özellikler
Motor:250 CGI 
Motor Hacmi:1796 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:204hp 5500 d/d 
Maksimum Tork: 310 Nm 2000-4300 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma 7,8 s
 Maksimum Hız: 240km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:11,2 lt
 Şehir Dışı:6,4 lt
 Karma:8,2 lt
 Test:12 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4698 mm
 Genişlik:2015 mm
 Yükseklik:1398 mm
 Dingil Mesafesi:2760 mm
 Bagaj Hacmi:300-390 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:66/8 lt
 Boş Ağırlık:1695 kg
 Lastik Boyutu:235/45 R 17 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder