Analytics

Bu Blogda Ara

6 Kasım 2010 Cumartesi

Hyundai i20 Troy 1.4 CVVT Prime GP SP OTM: 'Türkiye’nin son gururu!'

Hyundai’nin ülkemizde üretmeye başladığı i20 serisi ufak tefek değişiklikler geçirerek bantlardan inmeye başladı. Güney Koreli üretici i20 Troy için 75 milyon dolar yatırım yaptı ve 500 kişilik ek istihdam sağladı. Marka’nın ürettiği en Avrupalı, B segmenti araç olan i20 artık bizden biri.
 
Tasarım
Hyundai i20’nin modern tasarımında ufak tefek değişiklikler yapan firma, modeli daha taze bir görünüme kavuşturdu. Yan sinyallerin aynaya taşınmasıyla üst sınıf araçlarda gördüğümüz bir tarza kavuşan i20, Avrupalı araçlarla tasarım anlamında yarışacak bir hale gelmiş. 3940 mm uzunluğa sahip i20 Troy, tasarım olarak büyük benzerlik taşıdığı Opel Corsa’dan 5 cm daha kısa. Diğer rakiplerinden Renault Clio 8.7 cm. Fiat Punto ise 12.5 cm daha uzun.






İç mekan
Sade ve rahat anlaşılabilir bir iç mekana sahip i20 Troy gözü yormayan mavi aydınlatmalara kavuşmuş. Şık üç kollu direksiyon simidi deri kaplı olsaydı iç mekan çok daha iyi görünürdü.  Gösterge grubu rahat okunan yapısı ile beğenimizi kazandı. Ortaya konumlandırılmış ekrandan yol bilgisayarı verileri okunuyor ancak yol bilgisayarı kontrol butonunu bulmak bilmeyen birisi için oldukça güç. Ses sisteminin sağ üst tarafında duran kocaman buton yol bilgisayarını kontrol ediyor. Araç içerisinde gözümüze çarpan tek ergonomik problemin bu tuş olduğunu söylemeliyiz. Kromajlı otomatik vites kolunun önüne yerleştirilmiş USB ve i-Pod bağlantılarıyla her medya ortamından müzik dinlemek mümkün kılınmış. Sınıf ortalamalarında diz mesafesi sunan aracın bagaj hacmi 295 litre.



Motor
Test aracımızdaki 1.4 litrelik benzinli motor sessiz çalışan yapısıyla beğenimizi kazandı. 5500 d/d’da 100hp güç üreten motorun maksimum torku 140 Nm. 4 ileri klasik otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten motor i20 Troy’u sabit durumdan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12,9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Maksimum 172 km/s hıza ulaşan aracın fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 6.1 lt/100km. Ancak testimiz süresince i20 Troy ortalama 8.5 lt/100 km benzin tüketti. Klasik otomatik şanzımanın tepkileri ve hızı yeterli ancak bu konforun getirisi olarak bir miktar fazla yakıt tüketimine katlanmalısınız.
 
Konfor ve yol tutuş

Orta sertlikteki süspansiyonlarıyla konforlu yolculuklar sunan i20 Troy, opsiyonel olarak sunduğu ESP sisteminin de yardımıyla oldukça başarılı yol tutuşa sahip. Avrupalı rakiplerine benzer tepkiler veren süspansiyon sistemi ve başarılı şasisi i20’nin çok zorlanmadıkça çizgisinin dışına çıkmasını engelliyor. Aracın dengesinin bozulduğunda devreye giren ESP’de aracı yavaşlatarak tehlikelerin önüne geçiyor.
Sunduğu yeni donanımlar ve kaliteli iç mekanı ile daha fazla konfor sunan i20 Troy’da kullanıcısını rahatsız edecek bir nokta bulunmuyor. Klima performansını beğendiğimiz aracın ses sistemi ortalama kullanıcıları memnun edecek düzeyde. İç mekana hafif yol sesi alması dışında i20’nin yalıtımı da gayet başarılı.

Güvenlik
Hyundai i20, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtladı.
Yorum - Selim ERKEK

Türk otomobil endüstrisinin mihenk taşlarından olan Hyundai’ye, i20 Troy yatırımı nedeniyle teşekkür etmeliyiz. Teşekkürümüzü göstermenin en güzel yolu da bu problemsiz ve kaliteli araca sahip çıkmak olmalı. Markanın i30 ile başlayan Avrupai tasarımları, i20’de de kendisini gösteriyor. Ülkemizde üretilmesinin avantajını da sunan i20, en az Avrupalı rakipleri kadar iyi görünüp, onlar kadar konfor ve yol tutuşu sunuyor. Test aracımız ekonomiden çok konfor odaklı üretilmiş bir modeldi, ancak i20’nin dizel versiyonlarını seçip otomatik vitesin konforundan vazgeçerseniz ekonomi yapmanın keyfine varabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder