Mazda3 1.6 MZ-CD Touring: 'Keşke daha erken gelseydi!'
Şimdiye kadar hep tasarımıyla ön plana çıkmaya çalışan Mazda3, yeni motorlarıyla birlikte ekonomiyi de kullanıcılarına sunuyor. Mazda 323’ün yerini alan modelle ilk olarak 2004 yılında tanışmıştık. Akıcı tasarım detaylarıyla süslenmiş araç rekabet ettiği modellerin bir adım ötesinde duruyordu.
Ancak Mazda3, dizel motor seçeneğinin eksikliği ve benzinli motorunun yeterince verimli olmaması yüzünden ülkemizde beklenen satış rakamlarına ulaşamadı. Geçtiğimiz yıl tanıştığımız ikinci jenerasyon yine çok çekici bir tasarımla geldi ama bu sefer alternatif motor seçenekleri de vardı… Bunların içerisinde ülkemiz için en önemlisi 1.6 litrelik dizel motor geçtiğimiz aylarda satışa sunuldu.Tasarım
Selefinin tasarım detaylarını çok fazla bozmadan devam ettiren Mazda3 eskisine oranla daha geniş görünen bir otomobil. Mazda’nın gülen yüzüne kavuşmuş olan aracın ön tampon tasarımı gerçekten çok başarılı. Sis farlarını çevreleyen plastik kapakların dizaynı bile Mazda3’ün ruhuna sportiflik katmaya çalışıyor. Mercekli farlarıyla keskin bakışlara sahip aracın arka stopları da kaşlarını çatmış gibi duruyor. Arka tamponun siyah alt kısmı aracın arkasına hareket katmış. Kırmızı beyaz renkli stop grubunun görünümü kesimlikle çok iddialı ve makyajlı Toyota Corolla’daki gibi ucuz görünmüyor. Mazda3 sınıfının en uzun modellerinden biri. 4460 mm’lik uzunluğuyla Ford Focus HB’den 12,3 cm, VW Golf’den 26,1 cm, Peugeot 308’den 18.4 cm ve son olarak Renault Megane’dan ise 16,5 cm daha uzun.
İç mekan
Mazda3’ün iç mekanına geçtiğimizde klasik Mazda çizgilerini buluyoruz. Derine konumlandırılan göstergeler ilk dikkati çeken detaylardan. Orta konsolun üstünde bulunan iki bilgi ekranı renklerinin farklı olması nedeniyle iç mekanın ahengini bozuyor. Ayrıca bu ekranlar gece yolculuklarında ön cama yansıyorlar. 3 kollu deri direksiyonun kalite hissi iyi. Ayrıca üzerinden ses sistemi ve yol bilgisayarı kontrol ediliyor. Şık orta konsolun mavi aydınlatmaları geceleri Mazda3’ün iç mekanına renk katıyor ve ses ayarı ile oynandığında ritmik olarak yanıp sönüyorlar. İç mekanın genelinde malzeme kalitesi tatminkar, ergonomik bir sorun bulunmuyor.
Motor
Mazda3 dizel motora kavuşmasını Mazda’nın Ford ile olan ortaklığına borçlu. Tabi bu motorun da PSA-Ford ortaklığında geliştirildiğini düşünürsek Mazda’nın kaputunun altında birçok markanın emeğinin geçtiğini söylemek yanlış olmaz. 1.6 litrelik MZ-CD motor 4000 d/d’da 109 hp güç ve 1750 d/d’da 240 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten motor soğukken sesli çalışıyor. Güç ünitesi Mazda3’ü 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 11 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Alt devirlerde bile canlı olan bu motorun tek dezavantajı şehir içi tüketim verileri. Şehir içinde ortalama 6.9 lt/100 km yakıt tüketen motor uzun yolda ise 5 lt/100 km ortalama tüketim değerlerini tutturdu. Tabi bu değer bile fabrika verisinin yaklaşık 1,2 litre üzerinde.
Konfor ve yol tutuş
Ford C1 platformunu kullanan Mazda3, kompakt sınıfın en iyi yol tutan modellerinden biri olan Focus ile platform kardeşi. Hızlı girilen virajlarda kontrollü şekilde kayan Japon’un ESP sistemi hızlı bir şekilde müdahale ediyor ve araç yola dönüyor. Mazda3’ün elektrik destekli direksiyonunun hassasiyeti insanı bol virajlı yollarda mest ediyor. Yüksek süratlerde bile son derece stabil olan aracın frenleri de güvenlik sınırları içerisinde bir performans sergiliyor.
5 kişinin rahatlıkla yolculuk edebileceği iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi yolculuk konforunu arttırıyor. Rahat koltukların yan destekleri de bu sınıf için yeteri kadar iyi. Yolculuk esnasında içeriye az miktarda motor sesi geliyor fakat yol sesi konusunda Mazda’nın kat etmesi gereken daha çok yol var. Son olarak aracın klima sisteminin performansını çok beğendiğimizi söylemeliyiz.
Güvenlik
Mazda3, ilk jenerasyonunun EuroNcap çarpışma testinde aldığı 4 yıldızı yeni jenerasyonda 5 yıldıza yükseltmeyi başardı. Mazda3, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarını ayrıca ESP sistemini standart olarak sunuyor.
Yorum - Selim ERKEK
Kompakt HB’leri en yakışıklısı sonunda dizel motoruna kavuştu. Ford, Peugeot, Citroen ve Volvo modellerinden tanıdığımız 1.6 litrelik ünite Mazda3’de de iyi işler çıkarıyor. Şehir içinde bir miktar yüksek kalan yakıt tüketimine rağmen benzinli kardeşine oranla önemli bir tasarruf sağlayacak modelin satmaması için hiçbir neden bulunmuyor. Zengin donanımı, tasarımı ve ekonomik motoruyla bu sınıfın zirveye oynaması gereken modellerinden biri olan araç, Mazda’nın sorunsuzluk imajını da arkasına alarak çok iyi satış rakamlarına ulaşabilir. Zevk alarak kullandığım aracın sert vites geçişleri hoşuma gitse de şehir içi dur kalk trafikte yorucu olabiliyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 MZ-CD | |
Motor Hacmi: | 1590 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11 s | |
Maksimum Hız: | 187 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,8 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,4 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4460 mm | |
Genişlik: | 1755 mm | |
Yükseklik: | 1550 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2640 mm | |
Bagaj Hacmi: | 340 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1180 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder