Analytics

Bu Blogda Ara

18 Şubat 2011 Cuma

Seat Leon 1.2 TSI Style: 'Kalbi Küçük, Etkisi Büyük!'

'Kalbi Küçük, Etkisi Büyük!'
07 Şubat 2011 14:45:00
Audi A3, VW Golf, Skoda Yeti gibi modellerle aynı platformu kullanan Seat Leon, VW grubunun en küçük TSI motoruna kavuştu. İspanyol üreticinin 1998 yılında piyasaya sürdüğü Leon, Toledo’nun HB versiyonu olarak üretiliyordu.

Daha sonra bu iki model birbirinden tamamen ayrı sınıfta yer alan araçlar olarak satılmaya başlandı.  İkinci jenerasyon Leon, spor tasarım çizgileri ile insanların hayranlıkla baktığı bir otomobil olmayı başardı. 2005 yılından şimdiye kadar çok başarılı olan tasarımının meyvelerini yiyen Leon, artık TSI motorun avantajlarını kullanacak.

Tasarım
Walter da Silva imzalı tasarım artık yaşlı görünse de, hala sınıfının en iyileri arasında. Ön tasarımda makyajdan sonra bazı hatlar köşeli hale getirilmiş. Ancak yine de agresif bir görünüm elde edildiği pek söylenemez.  Aracın farlarından başlayıp arka çamurluğa kadar uzanan yan çizgi, profil görünümüne şıklık katıyor. Arka kapı kollarının gizli olması da Leon’u ilk çıktığı yıllarda oldukça meşhur etmişti.  Makyajdan sonra Leon’un arka stop grubu LED destekli hale geldi. Geceleri oldukça hoş görünen stop grubunun ortasında bulunan Seat logosu bagaj açma butonu olarak görev yapıyor. TSI motora sahip Leon’lar ön çamurluk sinyallerinin altında TSI logosu bulunduruyorlar.



İç mekan
Makyajın en çok hissedildiği nokta iç mekan.  Aracın içindeki VW izleri eskisinden çok daha fazla görülüyor. Üç kollu direksiyon sportif bir tasarıma sahip. Üzerindeki butonlardan ses sistemi ve yol bilgisayarı kontrol ediliyor.  Üç halkadan oluşan gösterge grubunun ortadakinde devir göstergesi konumlandırılmış. Gösterge grubunun üstünde kalan sert plastik malzeme kaliteli hissi vermiyor. Konsolun diğer kısımlarında kullanılan malzemeler ise bir nebze daha iyi. Aracın en çok eleştirilen noktası olan orta konsol, makyajdan sonra değiştirilmiş.  VW grubunun birçok modelinde görmeye alışık olduğumuz stildeki ses sistemi aynı anda dijital klimanın bilgi ekranı olarak da görev yapıyor.  Vites kolunun hemen önündeki USB ve AUX girişleriyle müziklerinizi Leon’a taşımanız çok kolay.  Merkezi kilit, patinaj kontrol ve elektrikli aynanın kontrol butonları el freninin hemen yanına konumlandırılmış.


Motor
Test aracımız, Volkswagen’in geliştirdiği ve küçük hacminden çıkardığı büyük güçlerle adından söz ettiren motoru TSI’ın en küçük seçeneğini kullanıyor. 1.2 litrelik değişken geometrili turbolu motor 5000 d/d’da 105 hp güç üretiyor. Asıl maharetiyse 1550-4100 d/d aralığında ürettiği 175 Nm torkunda gizli. VW’in Passat’da bile yakın zamana kadar kullandığı 1.6 litrelik motorun yerine gelen ünite, o motordan çok daha canlı bir kullanım sunuyor. Leon’u 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 10,9 saniyeye ihtiyacınız oluyor ve maksimum 187 km/s hıza çıkabilirsiniz. Euro5 emisyon değerlerini karşılayabilen 1.2 TSI’ın fabrika verisi şehir dışı yakıt tüketimi 4,9 lt/100 km. Testimiz süresince ise 6,4 lt/100 km tüketen Leon yeterli ekonomi sundu.
Konfor ve yol tutuş
Sert karakterli süspansiyonlarının meyvesini sürüş dinamiklerinde toplayan Leon, sınıfının iyi yol tutan otomobillerinden biri. Yeterli netlikteki direksiyonu ve iyi gaz tepkileri aracı kullanana zevk veriyor. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakabilen Leon, 1.2 TSI motorda ESP sistemini opsiyonel olarak bile sunmuyor.
Sertliği iyi ayarlanmış koltukların konforu iyi. İç mekandaki siyah ağırlığı, aracın içerisinde karamsar bir hava oluşmasına neden oluyor. Leon, sürat arttıkça içeriye motor sesini ve rüzgar sesini almaya başlıyor.  Küçük camlar nedeniyle bir miktar klostrofobi yaratan içe mekanda, kalın arka sütunları geri görüş problemi yaşatıyor. Bu problemi biraz da olsa aşmak için makyajla birlikte yan aynalar büyütülmüş. Yeterli yan destek sunan koltukları ve arka diz mesafesiyle Leon içerisinde 4 kişi sıkışmadan yolculuk yapabiliyor.
Güvenlik
Seat Leon, ikinci jenerasyonunun ilk çıktığı 2005 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız alabildi.

Yorum - Selim ERKEK

TSI fırtınası 1.2 litrelik hacimde de devam ediyor. Su şişesi kadar hacimden çıkartılan 105 hp güç ve 175 Nm torku sakın küçük görmeyin. Eski teknoloji olması yönünden eleştirilen 1.6 litrelik 8 supaplı motorla kıyaslanamayacak kadar iyi olan TSI, ‘Bu kadar küçük motor bu aracı kaldırmaz’ diyenleri utandırmayı çok seviyor. 1.2 TSI’ı, DSG şanzımanla beraber çalıştığı Skoda Yeti’yi de kullanmış ve çok beğenmiştim. Bu ikili Seat Leon’un satışlarını bir hayli arttırabilirdi. Seat’ın kompakt hatchbacki artık yaşlanmış olsa da hala iyi bir araç. Şu anda uygun fiyatlarla satın alabileceğiniz 1.2 TSI Leon için, fiyat/performans olarak iyi bir otomobil diyebiliriz.  


Teknik Özellikler
Motor:1.2 TSI 
Motor Hacmi:1197 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 hp 5000 d/d 
Maksimum Tork: 175 Nm 1550-4100 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,9 s
 Maksimum Hız:187 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,1 lt
 Şehir Dışı:4,9 lt
 Karma:5,7 lt
 Test:6,4 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4315 mm
 Genişlik:1768 mm
 Yükseklik:1455 mm
 Dingil Mesafesi:2578 mm
 Bagaj Hacmi:341 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1625 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder