Dünya nüfusunun altıda birinin yaşadığı Çin, ekonomik alanda ilerlemeye devam ediyor. Ekonomistler her geçen gün daha da büyüyen Çin’in 2020 yılında dünyanın en büyük ekonomisine sahip olacağını ön görüyorlar. Yaklaşık 5000 yıllık tarihi olan Çinliler için atalarının izinden gittikleri pek söylenemez.
Pusula ve barut gibi önemli icatlara imza atan Çinlilerin otomobil konusunda yaratıcılıkları ise bir hayli kısıtlı görünüyor. Diğer markaların tasarımlarından esinlenerek oluşturulan modeller, gelecekte yerini özgün tasarımlara bırakacak mı göreceğiz. Geely’nin ülkemizde satılan modelleri içerisinde en üste konumlandırdığı Emgrand, şık tasarımı ve iddialı donanımıyla pazarda yer edinmeye çalışacak.Tasarım
Geely Emgrand’ın en dikkat çekici kısmı Mercedes S serisini andıran arka kısmı. Otomobilin tok görünen arka kısmı S serisinin küçük bir versiyonunu andırıyor. LED’li arla stop grubunun S serisinden aşağı kalır yanı da yok! Çinli tasarımcılar aracın ön kısmı içinse Avrupa’ya kadar gelmeden hemen yanı başlarından bir örnek bulmuşlar. Güney Koreli üretici Hyundai’nin Sonata modelini çok fazla anımsatan ön tasarım şık görünüyor. Mercekli farlar ve kromajlı ön panjur aracın ön görünümünü şıklaştırmış. Aracın profil görünümünde ise jantların boyutu göz tırmalıyor. Konforu arttıran 205/65 R15 boyutundaki lastiklerin yerine 16 inç jant kullanılsaydı daha iyi görsel bütünlük sağlanmış olacaktı. 4635 mm’lik uzunluğuyla Renault Fluence’den 1,5 cm daha uzun olan Emgrand segmentinin en iri modellerinden biri.
İç mekan
Genellikle ucuz görünümleriyle bizi karşılayan Çinli otomobillerin aksine Emgrand’ın iç görünümü son derece çekici. Bu çekiciliğin bittiği nokta ise direksiyona geçip malzemelere dokunduğunuzda oluyor. Ön konsolda kullanılan sert plastiğin kalitesi için vasat demeniz için çok iyimser olmalısınız. Mavi aydınlatmaların hakim olduğu iç mekandaki kontrol butonlarının kullanımı ve yerleri başarılı. Sadece klima sıcaklık kontrolünü yapan buton, sıcaklık değerini çok yavaş değiştirdiği için 5-6 derece düşürmek gerektiği zamanlarda birkaç tur çevirmek gerekiyor. Bir de deri kaplı olmayan direksiyon, koltukların deri olduğu bir araçta garip duruyor. Kapı içlerindeki cam ve ayna kontrol butonlarının konumları sorunsuz ancak cam açma kapama butonlarında ciddi bir tepki gecikmesi var. Hem ön koltukta hem de arka koltukta kolçak sunan Emgrand’ın arka koltuklarda sunduğu diz mesafesi çok başarılı. Ayrıca karartılmış arka camlar da arka koltukta yolculuk yapanların konforunu arttırıyor. Emgrand’ın fabrika verilerindeki 680 litrelik bagaj hacmi ise geometriden biraz anlayanlara inandırıcı gelmiyor.
Motor
1.5 litrelik Geely’nin kendi üretimi olan motor 6000 d/d’da 98 hp güç ve 4000 d/d’da 126 Nm tork üretiyor. Gaza gecikmeli tepki veren motor, gücünü 5 ileri oranlı manuel şanzımanla ön tekerlere iletiyor. Testimiz süresince 7.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketen Emgrand’ın şehir dışında tüketimini daha da düşürmek mümkün. 1335 kg’lık boş ağırlığa sahip Emgrand’ı 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyan motor, aracı maksimum 170 km/s hıza ulaştırabiliyor. Geely, Emgrand için 5 yıl garanti veriyor ve istenildiği takdirde garanti dışında kalmadan LPG uygulaması yapıyor.
Konfor ve yol tutuş
Yumuşak süspansiyonları ve rahat koltukları sayesinde gayet tatminkar bir konfor sunan aracın arka koltuklarındaki diz mesafesi şaşırtıcı derecede iyi. İçeriye motor sesini almaktan hiç çekinmeyen Emgrand’ın rüzgar sesi de yeterince fazla.
5 ileri kemikli şanzımanın geçişleri çok başarılı ancak aracın gücünü yere iletmesine yetmiyor. Hızlanma isteğiniz aracın ön tekerlerinin normalden fazla patinaja düşmesi nedeniyle kesintiye uğruyor. Yumuşak süspansiyonların virajlardaki performansı da pek iç açıcı sayılmaz. ESP sistemini hiçbir donanım seçeneğinde sunmayan Emgrand, ani yapılan manevralarda kolay yoldan kopuyor. Hissiz direksiyon sistemi de aracın sürüş keyfini baltalayan unsurlardan. Aracın fren sistemi ABS olmasına rağmen güvenlik sınırlarını aşıyor. Ön lastikler tıpkı gücü ilettiği zamanlarda olduğu gibi, aracı durdurması gerektiği zamanlarda da yere iyi tutunamıyor. Ardı ardına yapılan frenlerde fren pedalında bir şişme hissi oluştuğunu da söylemeliyiz.
Güvenlik
Geely Emgrand’ın EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Emgrand’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart.
Yorum - Selim ERKEK
Geely Emgrand için Türkiye’de satılan en başarılı Çin otomobillerinden biri desek yanlış söylemiş olmayız. Aracın tasarımı ve boyutları Türk müşterisini kendisine çekiyor. C segmentindeki bir aracı neredeyse B sınıfı araç fiyatına almak da önemli bir unsur tabi. Geely Emgrand tasarım ve konfor anlamında kendinden bekleneni veriyor ancak hala göze batan kusurları var. Satın aldığı Volvo’nun kendine has hoş bir kokusu olduğu gibi Geely’nin kendine has bir kokusu var. Keskin plastik kokusu, klima ısıtma yaparken dayanılmaz hale geliyor. Aracın konfor olarak sundukları ise hiç beklemediğim kadar iyiydi. Yumuşak süspansiyonlar sarsıntısız yolculuklar sunuyor. Geniş iç mekanın sundukları da Türk tüketicisinin beklentilerini karşılayacak kadar iyi.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,5 CVVT | |
Motor Hacmi: | 1498 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 98 hp 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 126 Nm 4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13 s | |
Maksimum Hız: | 170 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,5 lt | |
Karma: | 6,7 lt | |
Test: | 7,2 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4635 mm | |
Genişlik: | 1789 mm | |
Yükseklik: | 1470 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2650 mm | |
Bagaj Hacmi: | 680 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1375 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder