Ülkemizde aileler tarafından da oldukça fazla tercih edilen hafif ticari araçlar, artık ticari işlevselliklerinin yanına binek araç özelliklerini de eklemeyi başardılar. Volkswagen bu işi üçüncü jenerasyonu ile başarmış ve bu sayede gayet başarılı satış rakamları yakalamıştı. 2004 yılından beri yollarda olan üçüncü nesil Caddy, geçtiğimiz günlerde yüzünü makyajladı.
VW Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG. Makyajlı Caddy, standart sunduğu ESP sistemi ve bu sınıfta hiçbir rakibinin sunamadığı çift kavramalı şanzımanıyla bir adım önde duruyor.
Tasarım
VW Caddy geçirdiği makyaj operasyonundan sonra markanın güncel tasarım çizgilerini yüzünde taşımaya başladı. Golf’ü ve Touran’ı andıran far ve panjur tasarımı, Caddy’nin eskiyen yüzünün yerine gelmiş. Aracın profilinde ve arka tasarımında göze çarpan bir değişiklik bulunmuyor. VW Caddy’nin karartılmış arka camları Comfortline versiyonla standart olarak geliyor. VW Caddy, 4406 mm’lik uzunluğuyla rakiplerinin hepsinden daha uzun bir araç. Fiat Doblo 16 mm, Peugeot Partner 26 mm, Renault Kangoo ise 193 mm daha kısalar. Ancak genişlikte Doblo’nun lider olduğunu belirtelim. Caddy’nin 750 litrelik bagaj hacmi, düz zeminiyle çok kullanışlı.
İç mekan
İç mekanda da binek versiyonların izlerini görebiliyoruz. Tabi bir ticari araç için bu durum kötü bir şey değil. Üç kollu direksiyon simidi çok kullanışlı ve ele iyi oturuyor. Göstergeler, klima kontrolleri ve ses sistemi diğer VW modellerinden toplanıp olduğu gibi yerleştirilmiş. Caddy’nin bir hafif ticari olduğu ise konsol üstü malzemeye dokunduğunuzda hissediliyor. Bu sertlikteki malzemeyi binek VW modellerinde göremezsiniz. DSG vites kolunun hemen önünde kapaklı bir saklama gözü ve ESP kontrol butonu bulunuyor.
Caddy içerisinde küçük eşyalarınız için birçok saklama gözü var. Arka koltuklardaki diz mesafesi başarılı ve bu bölüm için ayrı havalandırma ızgaraları konumlandırılmış.
Motor
VW Caddy, markanın 1.9 litrelik TDI motorun yerine geliştirdiği 1.6 TDI motoru kullanıyor. Yeni motor daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu sunuyor. 4400 d/d’da 100 hp(102 PS) güç üreten motor, 1500-2500 devir aralığında 250 Nm tork üretebiliyor. Volkswagen Caddy bu sınıfta başka hiçbir modelde olmayan çift kavramalı otomatik vites opsiyonunu sunuyor. Standart olarak 5 kademeli manuel şanzımanla satılan Caddy, 3600 TL karşılığında 7 kademeli DSG şanzımanla satın alınabiliyor. DSG şanzımanlı test aracımız 0’dan 100 km/s maksimum hıza 13 saniyede ulaşıp, 168 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. DSG şanzımanın yaşadığı kararsızlıklar bazen can sıksa da, İstanbul gibi trafiğin büyük problem olduğu şehirlerde yaşattığı rahatlık bu kusurunu unutturuyor. Caddy testimiz süresince çok da iyi yakıt tüketimi değerleri yakalayamadı. 7.7 lt/100 km ortalama tüketimi fabrika değerlerine pek yakın değil.
Konfor ve yol tutuş
Önde MacPherson süspansiyonu sistemi kullanan Caddy’nin arka kısmında hala makas sistemi kullanılıyor. Caddy’nin bazı rakipleri tam bağımsız süspansiyon kullanmaya başladı bile. Otomobile en yakın ticari aracı yapmayı amaçlayan VW mühendisleri, bağımsız süspansiyonu dördüncü jenerasyona saklıyorlar. Caddy’nin ön amortisörleri yoldan gelen darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor. Yaprak yay sistemi ise konforu kötü etkilese de aracın yükleme kapasitesini arttırıyor.
VW Caddy bu sınıfta hiçbir rakibinin standart donanımda sunmadığı ESP’yi tüm versiyonlarında standart olarak sunuyor. Direksiyonu bir ticari araçtan beklenmeyecek kadar iyi çalışan Caddy, zorlandığı zaman ESP sisteminin etkili müdahaleleriyle sürücüsüne yardımcı oluyor. Fren dozlaması çok başarılı olan araç bu konuda da beğenimizi kazandı.
Güvenlik
VW Caddy, 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı. Makyaj operasyonundan sonra tüm Caddy’lerde ESP standart hale getirildi.
Yorum - Selim ERKEK
Otomobile en çok benzeyen hafif ticari Caddy, makyajdan sonra çok daha çekici bir hale geldi. Comfortline donanım seviyesi birçok C segmenti arabadan daha zengin donanıma sahip. En önemlisi ise standart olarak sunulmaya başlanan ESP sistemi. Ülkemizde satılan Caddy’lerin büyük çoğunluğunun ticari amaçlar haricinde aile otomobili olarak kullanıldığı göz önüne alınırsa, bu donanımın önemi daha iyi anlaşılıyor. Hassas direksiyon tepkileri ve sınıfında liderliğe oynayacak yol tutuşu aracı kullanmayı keyif haline getiriyor. Caddy konfor anlamında kendisinden bekleneni veriyor ve yeni motor eskisinden çok daha sessiz çalışma karakteri sayesinde araç içerisindekilerin kafasını şişirmiyor. Koltukların yan destekleri ve konforu çok iyi. İçeriye sızan rüzgar sesi yüksek hızlarda rahatsız ediyor olsa bile, Caddy bu sınıfın en konforlusu ünvanının en büyük talibi.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 100 hp 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,9 s | |
Maksimum Hız: | 168 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | ||
Şehir Dışı: | ||
Karma: | 5,2 lt | |
Test: | 7,7 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4406 mm | |
Genişlik: | 1794 mm | |
Yükseklik: | 1857 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2681 mm | |
Bagaj Hacmi: | 750/2582/ lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1552 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder