Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Sandero Stepway 1.5 dCi 70 bg: 'Göründüğü gibi değil!'



Sandero Stepway 1.5 dCi 70 bg: 'Göründüğü gibi değil!'

26 Mart 2010 10:45:00

Renault-Dacia ortaklığıyla üretilip 2007 yılında tanıtılan Sandero, ucuz fiyatı ve ekonomikliğiyle birçok ülkede önemli satış rakamlarına ulaştı. İnsanların sıfır km araç hayallerini gerçekleştiren Sandero, Stepway versiyonu ile gençlerin de ilgisini çekmeye çalışıyor.

Nissan B platformu üzerine geliştirilen Sandero Stepway standart versiyonundan sadece dış tasarım olarak farklı. Yüksek yapısı sayesinde dışarıdan arazi aracı gibi görülen Sandero Stepway, hafif arazi koşulları karşısında ‘Ben de varım’ der gibi.

Tasarım
Standart Sandero’nun sıradanlığından kurtulmak için Stepway’in dış tasarımında bir çok farklılıklar mevcut. Ön tasarımda zemini siyahlaştırılmış farlar ve plastik tamponlar araca sportif bir hava katıyor. Yandan bakıldığında ilk dikkati çeken ise alüminyum görünümlü tavan rayları, aynalar, kapı kolları ve yan basamaklar oluyor. Özellikle yan basamak ve tavan rayları, Stepway’e arazi aracı imajı veriyor. Arka tampona takılan farklı renkteki difüzör benzeri parça aracın arka kısmını oldukça dinamik göstermiş.

İç tasarım
Bütün Dacia’larda kullanılan ortak iç mekan bu araçta da ufak tefek farklılıklarla karşımıza çıkıyor. Tamamen maliyeti düşürmek amacıyla tasarlanmış ön konsol çok sade. Cam açma düğmelerinin orta konsolda olması kullanışlılık çıaınsan kötü. Radyo-Teyp konsolla birleşik değil ve çok hoş görünmüyor. Torpidonun hacmi oldukça büyük ve üzerinde bir boşluk daha var. Tabii bu boşluğun yolcu hava yastığıyla doldurulması gerekiyor ama maalesef yolcu hava yastığını Sandero Stepway’de opsiyon olarak bile alamıyorsunuz. Sert plastik kullanılmış ön konsol test aracımız henüz 4000 km’de olmasına rağmen ses yapıyordu. Test aracımıza has olduğunu düşündüğümüz bu sorunun serviste birkaç ufak müdahale ile çözülebileceğini düşünüyoruz. İç mekanda kullanılan bir çok malzeme eski Renault araçlarından tanıdık geliyor. Koltukların yan desteği az, fakat konfor anlamında bir eksikliği yok. Arka kısımdaki diz mesafesi B sınıfındaki bir araç için çok başarılı. 320 litrelik bagaj hacmi de bu sınıf ortalamasının bir hayli üstünde.

Performans
Test aracımızda Renault tarafından geliştirilmiş 1.5 litrelik dCi motorun 70hp’lik versiyonu görev yapıyor. Oldukça başarılı bulduğumuz bu motor Stepway’de görevini ekonomi disiplininde oldukça iyi yapıyor. İşin performans boyutunda Stepway hayal kırıklığı yaşatabilir. 4000 d/dk’da 70 hp güç üreten motor Stepway’i 0’dan 100 km/s hıza 16.7 saniyede çıkartabiliyor. Maksimum hız ise 150 km/s. Benzinli versiyonun 0-100 km/s hızlanmasının 12.4 saniye olduğunu hatırlatmakta fayda var. Stepway’in dizel versiyonunu kullananlar özellikle sollamalarda dikkatli olmak zorundalar.

Konfor ve yol tutuş
Sandero Stepway yumuşak denilebilecek amortisörleri sayesinde yoldan gelen darbeleri iç mekana oldukça az yansıtıyor. Yumuşak koltuklar uzun yolculuklarda rahatsız edebilir. Yerden yüksek yapısı sayesinde karşısına çıkan ufak engellerden rahatlıkla geçen araçta herhangi bir ek çekiş sistemi bulunmuyor. Yüksek yapısı ve sert olmayan süspansiyon sistemi nedeniyle virajlarda yana yatma eğilimi gösteriyor. Fakat aşırı zorlanmadığı takdirde izinden ayrılmıyor.

Güvenlik
Sandero EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldızla ayrıldı. Stepway’in ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Yorum - Selim ERKEK
Sandero Stepway daha iyi bir fiyatla satılsa zamanımızın ‘Toros’u olabilir. Arkasındaki Renault desteği ve hoş tasarımı insanların bu araca ilgisini arttırıyor. Yolda gören birçok kişi aracı inceleyip beğeniyor fakat fiyatını duyunca geri adım atıyorlar. Duster’in gelmesiyle fiyatlar belki biraz daha uygun hale gelebilir. Dizel motor ekonomik anlamda çok tasarruflu. Vites geçişleri kemikli ve daha önce Renault kullanmış kişilere tanıdık geliyor. İç kısımda kalite anlamında eksik kısımlar var fakat çok dikkatli incelenmedikçe bir sorun teşkil etmiyorlar. Ön cam sileceğinin su fışkırtma özelliğine de değinmek istiyorum. Kolu çektiğiniz zaman su fışkırtıyor fakat silecekler çalışmıyor. Bana ilk anda panik yaptıran sistem eski Broadway’lerde kullanılan sistemin aynısı ve silecekleri manuel olarak çalıştırmayı gerektiriyor. Ortak parça kullanımının bu kadar olacağını tahmin etmiyordum. 90’lı yılların Renault’larını hatırlatan detaylar oldukça fazla olmasına rağmen bu aracı o yılların araçlarıyla yol tutuş disiplininde karşılaştırmak yanlış olur. Sandero Stepway yüksek yapısına rağmen iyi yol tutuyor. Bozuk yollarda bolca kullandığım Stepway yumuşak süspansiyonları sayesinde konforlu ve rahat yolculuklar vaat ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder