Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Laguna Coupe Sport Emotion 2.0T 170 bg BVA: ‘Genç işi Laguna!’




Laguna Coupe Sport Emotion 2.0T 170 bg BVA: ‘Genç işi Laguna!’

Fransız üreticinin ilk kez 1993 yılında tanıttığı ve şu anda üçüncü jenerasyonu yollarda olan Laguna ailesinin ilk Coupe versiyonu üçüncü jenerasyonla beraber tanıtıldı. Araç cesur tasarım çizgilerini 2004 yılında tanıtılan Fluence konseptinden almış. Laguna Coupe markanın bu segmentteki ilk temsilcisi olma özelliğini taşıyor ve bir diğer Fransız üretici Peugeot’nun 407 Coupe modeli ile rekabet etmesi için üretilmiş.

Tasarım
Laguna Coupe alçak tavanı, 18 inçlik jantları ve akıcı çizgileriyle çok dikkat çekici bir otomobil. Ön tasarımı sedan modelle benzerlik gösteriyor. Farklı olarak tampondaki geniş havalandırma ve far tasarımı sayılabilir. Ön tasarımın başarısı tartışılabilir, ancak sıra dışı olduğu kesin. Yandan bakıldığında direksiz gibi görünen B sütunu göze çarpıyor. Laguna Coupe’nin en çok beğendiğimiz kısmı ise arka tasarımı oldu. Tavandan gelen çizgilerle oluşturulmuş spoyler, ince stop grubu ve çift egzoz çıkışı aracın arka kısmını şekillendiren öğeler.

İç tasarım
Renault tasarımcılarının sınıfta kaldığı nokta iç tasarım. Çok mu kötü? Kesinlikle değil fakat insan böyle bir araç aldığında sedan kardeşinden daha farklı bir iç mekan istiyor. Sportiflik adına dikkat çeken tek şey alt kısmı düz direksiyondan daha fazlası değil. İç mekan sade, fakat kullanışlı. Kullanılan malzemeler kaliteli ve yumuşak. Ses sisteminin kontrolleri alışkanlık gerektiriyor ancak ses kalitesi yüksek. Deri koltukların konforu çok iyi ve yan destekleri yeterli. Kol dayamanın önünde, elektronik park freni ve bizce yanlış yere konumlandırılmış hız sabitleyici kontrol düğmeleri yer alıyor. Kol dayamanın iç kısmında 12 V bağlantı soketi ve ses girişleri bulunuyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi yetersiz. 425 litrelik bagaj hacmi ise spor bir model için fazlasıyla büyük.

Performans
Test aracımızda F4RT 800 kodlu 2.0 litrelik turbo beslemeli motor görev yapıyordu. Bu motor 5000 devirde 170hp güç ve 3000 devirde 270 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri klasik otomatik şanzıman aracın gücünü törpülese de yeterli hızlanmayı sağlayabiliyor. Otomatik şanzıman yavaş vites geçişleri yüzünden eksi puan alıyor. Bu motorun Renault’nun yeni çift kavramalı şanzımanıyla çok daha iyi işler çıkaracağını düşünüyoruz. Laguna Coupe 0-100 km/s hızlanmasını 9,2 saniyede gerçekleştirirken maksimum 220 km/s hıza ulaşabiliyor. Testimiz süresince ortalama 11 litre yakıt tüketen araç performanslı kullanımda 13 litre sınırını aşabiliyor.

Konfor ve yol tutuş
Laguna Coupe klasik Fransız hissini Coupe araçta yaşatmayı hedefleyerek tasarlanmış. Görüş açılarının problemsiz olduğu araç iç kısma rüzgar sesi ve az miktarda motor sesi alıyor. Laguna Coupe, sedan kardeşinden daha sert süspansiyon sistemi nedeniyle daha konforsuz. Fakat çok daha iyi yol tutuyor. Aracı yoldan çıkarmanız için oldukça fazla uğraşmanız gerekli. Hızlı girilen virajlarda arka kısımdan kayma yapan araç, devre dışı bırakılamayan ESP sayesinde kendisini çok hızlı bir şekilde topluyor.

Güvenlik
Renault Laguna ikinci jenerasyonu ile EuroNcap’ten beş yıldız olan ilk araç olma ünvanını kazanmıştı. Üçüncü nesil Laguna’da bu testlerden beş yıldızla ayrıldı. Laguna Coupe’nin bu teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Yorum-Selim ERKEK
Laguna Coupe görüntüsü itibariyle hoş görünen bir otomobil. Yandan ve arkadan görünümü kusursuz denilebilecek aracın iç mekanı da bir o kadar sıkıcı. Birkaç ufak dokunuşla sportiflik katılabilecek iç mekan, sedan kardeşinden farksız. 170hp’lik motor bir buçuk tonluk aracı kaldırmakta zorlanmıyor ancak otomatik şanzıman özellikle vites düşürürken ‘acaba ne zaman bir alt viteste olacağım?’ diye düşündürüyor. Ayrıca otomatik vites kolunu çoğu Renault modelinde olduğu gibi bu otomobilde de anormal boyutta yapan Renault tasarımcılarına da buradan sitemlerimi iletirim. Yol tutuş konusunda çok hoşuma giden aracın 4WS sistemi ile donatılmış versiyonunun ne kadar daha iyi olabileceğini merak ediyorum. Bu sistem belirli bir hızın üzerinde direksiyondan gelen direktifleri arka lastiklere de ileterek aracın viraj içinde ön ve arka lastiklerini beraber yönlendiriyor. Sonuç olarak bu sınıfta Coupe tarzı araç düşünenlerin çok fazla alternatifi yok. Laguna Coupe de tasarım anlamında çok iyi bir alternatif. Fakat ben bu otomobilden daha fazla sürüş zevki vermesini bekliyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder