Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet
iat’ın 2000 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Doblo ikinci jenerasyonu ile yollarda. Yeni Doblo büyüyen boyutlarıyla bir üst segment gibi görünüyor. Her parçası özenle elden geçirilerek yeniden tasarlanan Doblo, ticari araç sınıfında kendisine oldukça ‘büyük’ bir yer açacak. Tasarım
Yeni Doblo’nun ön tasarımı eskisine oranla çok daha radikal. Kaputun üzerine doğru uzanan farlar ve V şeklindeki radyatör ızgarası aracı oldukça güçlü gösteriyor. Yüksek tavanı aracın heybetli görünmesinin en büyük nedeni… Yan camların alt kısmı profilden bakıldığında ön camdan arka cama doğru yükselerek gidiyor ve arka camda oval çizgilerle sonlanmış. Sürgülü yan kapılar, dar alanlarda araca inip binmede kolaylık sağlıyor. Büyük yan aynalar aracın devasa boyutlarının yanında çok da garip durmuyor. Alaşım jantlar ve tavan rayları sayesinde Doblo yandan bakıldığında dinamik bir araç görüntüsü veriyor. Arka kısımda yer alan ve arka camla birleşik siyah bölüm elit bir görünüm kazandırmış.
İç mekan
Doblo’nun iç mekanı ferahlık kelimesinin ne demek olduğunu tam olarak anlatabiliyor. Açık renk koltuk ve konsol döşemeleri aracın büyük iç mekanını olduğundan daha geniş hissettiriyor. Diğer Fiat modelleri ile benzer olan orta konsolda, otomatik klima kontrolü, yol bilgisayarı kontrol düğmeleri ve radyo-teyp bulunuyor. Elektrikli aynaların kontrolleri uzanması zor bir biçimde konumlandırılmış. Kolay kontrol edilen ses sistemi böyle büyük bir araç için yetersiz kalıyor. Bu aracın ticari araç havasından kurtulması isteniyorsa en azından bir müzik paketi opsiyonu koyulmalıydı. 3 kollu spor direksiyon üzerinden radyo-teyp ve Blue&Me sistemi kontrol edilebiliyor. Koltuklar kaliteli görünüyorlar fakat yan destekleri daha iyi olmalıydı. Arka koltukların sırt eğim ayarının olmaması da arkadaki konforu perdeliyor. Diz mesafesi için kimsenin yetersiz diyemeyeceği Doblo, bagaj konusunda da çok cömert. 790 litrelik bagaj, koltuklar yatırıldığında 3200 litreye ulaşıyor. Dev bagaj kapağı dar alanlarda yükleme yapmayı engelliyor ve çok ağır. Arka kısımda parçalı açılan bir bagaj tasarımı yapılsa çok daha kullanışlı olacağını düşünüyoruz.
Performans
Fiat’ın en iddialı olduğu konuların başında motorlar geliyor. Test aracımızda kullanılan daha önce Bravo’da da kullanılan 1.6 litrelik Multijet motor 4000 d/dk’da 105hp güç ve 1500 d/dk’dan itibaren 290 Nm tork üretebiliyor. 1490 kg’lık test aracını iyi taşıyan multijet motor testimiz süresince ortalama 7 lt/100km yakıt tüketti. 0-100 km/s hızlanmasını 13.4 saniyede gerçekleştiren Doblo’nun 6 ileri manuel şanzımanının geçişleri net değil.
Konfor ve yol tutuş
Arka süspansiyon sistemi tamamen yenilenen araçta bağımsız amortisörler kullanılarak, hem araç içi konfor arttırılmış hem de aracın yol tutuşunda önemli iyileştirilmeler sağlanmış. Yüksek hızlarda bile oldukça stabil olan Doblo’nun frenleri sınıf ortalamalarında ancak hissizliğiyle eleştirimizi aldı. Çok zorlandığında virajlarda arka kısımdan kaymaya başlayan aracın ESP opsiyonu güvenliği garanti altına alıyor. Yerden yüksek yapısı sayesinde önüne çıkan ufak engelleri rahatlıkla aşan Doblo, ailece yapılan ufak kır gezilerinde yarı yolda bırakmıyor. Yüksek oturma pozisyonu ve geniş iç mekan sayesinde yapılan yolculuklar oldukça rahat ve konforlu geçiyor. Elektrikli arka camlar ve arka havalandırmalar, arka kısımda yolculuk yapanların konforunu arttıran detaylar.
Güvenlik
Eski Doblo EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldız alabilmişti. Yeni Doblo’nun çarpışma testi ise henüz yapılmadı.
Yorum - Selim ERKEK
Türk tüketicisinin ticari araçlara olan ilgisi düşünüldüğünde Doblo mutlaka iyi satış rakamları yakalayacaktır. Özellikle aile kullanımı için ticari araç alan kişiler Doblo’yu ilk seçenek olarak gözden geçirmeliler. Geniş iç mekan uzun yolculukları keyif haline dönüştürüyor. Doblo 5 kişilik bir aile için devasa bagaj hacmi ve oldukça fazla yaşam alanı sunuyor. 1.6 litrelik Multijet motor çok başarılı. Yüksek tork sayesinde her durumda aracı hızlandırıyor. Frenlerin dozlaması çok iyi değil ancak fren mesafesi güvenlik sınırlarını aşmıyor. Ayrıca Doblo satın almayı düşünen otomobil kullanıcıları ESP opsiyonunu mutlaka almalılar. Ticari araç tecrübeniz yoksa bu dev aracın sınırlarını ayarlayamayabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder