Citroen DS4 1.6 e-HDi DSport MCP: Farklı olmak isteyenlere
Citroen’in
DS3 ile başlattığı DS furyası DS4 ile devam ediyor. İkinci jenerasyon
Citroen C4 üzerine geliştirilen model, sıra dışı tasarım çizgileri ve iç
mekanda kullanılan deri kaplamalarıyla çok daha elit bir duruş
sergiliyor. Coupe benzeri yapısıyla sportif bir imaja sahip olan DS4,
yerden yüksek gövdesiyle de bir crossoverı andırıyor. C4 ile aynı motor
ve şanzıman seçenekleriyle satışa sunulan modelin fiyatları, ‘sıradan’
kardeşi C4’den bir miktar daha pahalı.
Tasarım
DS4 sıra dışı çizgilerle oluşturulmuş farklı bir otomobil. Ön tasarımda krom alaşımların verdiği zengin havanın yanı sıra, LED gündüz farları da Citroen’in teknolojik tarafını vurguluyor. Dışarıya doğru çıkık çamurluklardan başlayan çizgiler arka çamurlukta da kendini gösteriyor. Yandan baktığımızda DS4’ün coupe havası hemen gözlemleniyor. Alfa Romeo taktiği ile gizlenmiş arka kapı kollarının bu histeki payı büyük. Arka kapının gövde ile olan açıklığı ile arka camın hizasına baktığımızda bir terslik olduğunu hemen fark ediyoruz. Kapı açıldığında ise durum daha iyi ortaya çıkıyor. Arka kapı açıldığında kapının uç kısmı bir bıçak ucu gibi dışarıya taşıyor. Ayrıca bu tasarım yüzünden DS4’ün arka camları da açılamıyor. Aracın en özgün görünen kısmı ise arka tarafı. Şık spoiler ve difüzörün yanında sportif tampon yapısı ve stop grubu harika görünüyorlar. Keşke Citroen tasarımcıları ön kısımda da bu kadar farklı olabilselerdi. Ön tasarım C4’ten çok fazla iz taşıyor. DS4’ün 4275 mm’lik uzunluğu aynı sınıfta yer alan kardeşi C4’ten 54 mm daha kısa iken genişliği ise 21 mm daha fazla. Yüksek yapısından bahsettiğimiz DS4, C4’ten 34 mm daha yüksek bir otomobil. Aracın bagaj hacmiyse kardeşiyle hemen hemen aynı.
DS4 sıra dışı çizgilerle oluşturulmuş farklı bir otomobil. Ön tasarımda krom alaşımların verdiği zengin havanın yanı sıra, LED gündüz farları da Citroen’in teknolojik tarafını vurguluyor. Dışarıya doğru çıkık çamurluklardan başlayan çizgiler arka çamurlukta da kendini gösteriyor. Yandan baktığımızda DS4’ün coupe havası hemen gözlemleniyor. Alfa Romeo taktiği ile gizlenmiş arka kapı kollarının bu histeki payı büyük. Arka kapının gövde ile olan açıklığı ile arka camın hizasına baktığımızda bir terslik olduğunu hemen fark ediyoruz. Kapı açıldığında ise durum daha iyi ortaya çıkıyor. Arka kapı açıldığında kapının uç kısmı bir bıçak ucu gibi dışarıya taşıyor. Ayrıca bu tasarım yüzünden DS4’ün arka camları da açılamıyor. Aracın en özgün görünen kısmı ise arka tarafı. Şık spoiler ve difüzörün yanında sportif tampon yapısı ve stop grubu harika görünüyorlar. Keşke Citroen tasarımcıları ön kısımda da bu kadar farklı olabilselerdi. Ön tasarım C4’ten çok fazla iz taşıyor. DS4’ün 4275 mm’lik uzunluğu aynı sınıfta yer alan kardeşi C4’ten 54 mm daha kısa iken genişliği ise 21 mm daha fazla. Yüksek yapısından bahsettiğimiz DS4, C4’ten 34 mm daha yüksek bir otomobil. Aracın bagaj hacmiyse kardeşiyle hemen hemen aynı.
İç mekan
DS4’ün heyecan verici dış tasarımından içeriye geçtiğimizde aynı duyguları yaşamaya devam ediyoruz. Teknolojik ekipmanlarla göz alıcı görünen iç mekanda en çok dikkatimizi çeken özel tasarım deri koltuklar oluyor. DS4’ün C4’ten en büyük farklılıklarını da zaten bu kaplama seçenekleri oluşturuyor. Diğer kısımların C4 ile aynı olması ise bazı kullanıcıların hoşuna gitmeyebilir.
DS4’ün heyecan verici dış tasarımından içeriye geçtiğimizde aynı duyguları yaşamaya devam ediyoruz. Teknolojik ekipmanlarla göz alıcı görünen iç mekanda en çok dikkatimizi çeken özel tasarım deri koltuklar oluyor. DS4’ün C4’ten en büyük farklılıklarını da zaten bu kaplama seçenekleri oluşturuyor. Diğer kısımların C4 ile aynı olması ise bazı kullanıcıların hoşuna gitmeyebilir.
Son yıllarda gördüğümüz en zarif vites
koluna sahip DS4’ün elektronik el freni kolu sayesinde koltuk arasında
düz bir zemin elde edilmiş. Citroen tasarımcıları burayı oldukça derin
ve soğutmalı olan bir göze dönüştürerek çok kullanışlı bir hale
sokmuşlar.
Kaliteli malzemelerle donatılmış iç mekandaki
eğlenceli özelliklerden bazıları benzersiz. Sesleri değiştirilebilir
sinyal uyarıları, renkleri kişiselleştirilebilen gösterge tablosu ve
başarılı multimedia özellikleriyle etkileyici navigasyon ekranı bizim
beğenimizi kazandı.
Bol düğmeli direksiyonun yapısı biraz
alışkanlık gerektiriyor fakat kullanımını öğrendikten sonra çok büyük
kolaylık sağlıyor. Elektrikli koltukların ısıtma ve masaj kabiliyeti
büyük bir konfor öğesi.
Motor
Test aracımızda 1.6 litrelik dizel motor ve 6 kademeli robotize şanzıman görev yapıyordu. e-HDi logolu test aracımız Start&Stop teknolojisi ile yakıt tüketimini düşürmeye çalışıyor. Trafikte durduğunuz anda motoru kapatan sistem ayağınızı frenden çektiğinizde yıldırım hızıyla tekrar çalışır duruma geliyor. Sürüşünüz esnasında motoru kapatarak kaç dakika tasarruf ettiğinizi de yol bilgisayarı ekranından görebiliyorsunuz. HDi ünite 3600 d/d’da 112 hp güç üretirken 1750 d/d’dan itibaren de 270 Nm tork değeri sunuyor. Ani hızlanmalarda gaza sonuna kadar bastığınızda overboost ile bu tork 285 Nm’ye kadar çıkıyor. DS4’de sunulan otomatik şanzıman MCP, ekonomi odaklı tavırlar sergiliyor. DS4 testimiz süresince 6,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede gerçekleştiren otomobilin son sürati ise 190 km/s.
Test aracımızda 1.6 litrelik dizel motor ve 6 kademeli robotize şanzıman görev yapıyordu. e-HDi logolu test aracımız Start&Stop teknolojisi ile yakıt tüketimini düşürmeye çalışıyor. Trafikte durduğunuz anda motoru kapatan sistem ayağınızı frenden çektiğinizde yıldırım hızıyla tekrar çalışır duruma geliyor. Sürüşünüz esnasında motoru kapatarak kaç dakika tasarruf ettiğinizi de yol bilgisayarı ekranından görebiliyorsunuz. HDi ünite 3600 d/d’da 112 hp güç üretirken 1750 d/d’dan itibaren de 270 Nm tork değeri sunuyor. Ani hızlanmalarda gaza sonuna kadar bastığınızda overboost ile bu tork 285 Nm’ye kadar çıkıyor. DS4’de sunulan otomatik şanzıman MCP, ekonomi odaklı tavırlar sergiliyor. DS4 testimiz süresince 6,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede gerçekleştiren otomobilin son sürati ise 190 km/s.
Konfor ve yol tutuş
Sessiz bir iç mekana sahip DS4’ün içerisindeki huzur yüksek hızlara çıkıldığında gelmeye başlayan rüzgar sesi ile bozuluyor. Kaliteli koltukların konforlu yolculuklar vaat ettiği Fransız, yorulduğunuz zamanlarda öndeki iki şanslı yolcuya masaj da yapıyor. Arkadaki koltuklarda yolculuk yapanlar ise o kadar şanslı değil. Diz mesafesi ve baş mesafesi kısıtlı DS4 tasarımının dezavantajlarını burada da yaşıyor.
Sessiz bir iç mekana sahip DS4’ün içerisindeki huzur yüksek hızlara çıkıldığında gelmeye başlayan rüzgar sesi ile bozuluyor. Kaliteli koltukların konforlu yolculuklar vaat ettiği Fransız, yorulduğunuz zamanlarda öndeki iki şanslı yolcuya masaj da yapıyor. Arkadaki koltuklarda yolculuk yapanlar ise o kadar şanslı değil. Diz mesafesi ve baş mesafesi kısıtlı DS4 tasarımının dezavantajlarını burada da yaşıyor.
Sürücüsünü
tatmin eden bir direksiyon sistemine sahip otomobilin, başarılı
frenleri ve güven veren viraj performansı bizden tam puan aldı. Ayrıca
aktif viraj farları ve kör algılayıcı sistemler sayesinde DS4’ün sürüş
güvenliği de üst düzeyde.
Güvenlik
Citroen DS4 bu yıl girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. Önden çarpışma testinde DS4’ün yaşam kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de DS4 aynı başarıyı gösterdi. Citroen DS4 en fazla puanı yan çarpışma testinden aldı. Birkaç kez tekrarlanan yan direk çarpışma testinde ise DS4 içerisindek mankenlerin göğüs ve karın bölgesi yeterli seviyede korunurken baş ve ayaklar ise mükemmel korundu. Citreon DS4 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde ise ortalamalarda puanlar alabildiler.
Citroen DS4 bu yıl girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. Önden çarpışma testinde DS4’ün yaşam kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de DS4 aynı başarıyı gösterdi. Citroen DS4 en fazla puanı yan çarpışma testinden aldı. Birkaç kez tekrarlanan yan direk çarpışma testinde ise DS4 içerisindek mankenlerin göğüs ve karın bölgesi yeterli seviyede korunurken baş ve ayaklar ise mükemmel korundu. Citreon DS4 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde ise ortalamalarda puanlar alabildiler.
Yorum-Selim ERKEK
Türünün tek örneği olarak sayabileceğimiz DS4’ün en büyük özelliği hiç şüphesiz tasarımı. Son derece ilgi çeken bir otomobil olan DS4, trafikte kendisinden pahalı çoğu otomobilden daha fazla dikkat çekiyor. Citroen’in bu otomobilin her noktası için çok fazla çaba harcadığı pek çok noktadan belli oluyor. İç mekanın C4 ile aynı olması ise DS4’ün kaybından çok C4’e vurmuş bir piyango. Çünkü bu iç mekan tasarımı DS4’ün etkileyici dış tasarımının yanında hiç ezilmiyor. DS4’ün C4’e göre en büyük avantajı ise yüksek yapısına rağmen daha iyi olan yol tutuşu. Biraz daha sert tutulmuş süspansiyon sistemi, darbeleri daha iyi emmese de daha başarılı bir yol tutuşa imkan tanıyor. Keşke Citroen bu modelde klasik bir otomatik şanzıman sunsaydı da sürüşü törpüleyen tek unsur olan MCP şanzımandan bahsetmeseydik. Ekonomik kaygılar nedeniyle üretilen MCP şanzımanın vites geçişlerinde sarsıntılar hissediliyor ve bu DS4 gibi elit bir modele yakışmıyor. Yokuşlarda geri kaydırma gibi bir sorun hiç yaşanmıyor olması ise bir nebze de olsa sevindirici.
Türünün tek örneği olarak sayabileceğimiz DS4’ün en büyük özelliği hiç şüphesiz tasarımı. Son derece ilgi çeken bir otomobil olan DS4, trafikte kendisinden pahalı çoğu otomobilden daha fazla dikkat çekiyor. Citroen’in bu otomobilin her noktası için çok fazla çaba harcadığı pek çok noktadan belli oluyor. İç mekanın C4 ile aynı olması ise DS4’ün kaybından çok C4’e vurmuş bir piyango. Çünkü bu iç mekan tasarımı DS4’ün etkileyici dış tasarımının yanında hiç ezilmiyor. DS4’ün C4’e göre en büyük avantajı ise yüksek yapısına rağmen daha iyi olan yol tutuşu. Biraz daha sert tutulmuş süspansiyon sistemi, darbeleri daha iyi emmese de daha başarılı bir yol tutuşa imkan tanıyor. Keşke Citroen bu modelde klasik bir otomatik şanzıman sunsaydı da sürüşü törpüleyen tek unsur olan MCP şanzımandan bahsetmeseydik. Ekonomik kaygılar nedeniyle üretilen MCP şanzımanın vites geçişlerinde sarsıntılar hissediliyor ve bu DS4 gibi elit bir modele yakışmıyor. Yokuşlarda geri kaydırma gibi bir sorun hiç yaşanmıyor olması ise bir nebze de olsa sevindirici.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 e-Hdi | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 112 hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d(Overboost ile 285) | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,1 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 6,1 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4275 mm | |
Genişlik: | 1810 mm | |
Yükseklik: | 1526 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2612 mm | |
Bagaj Hacmi: | 359 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1300 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder