Analytics

Bu Blogda Ara

30 Kasım 2011 Çarşamba


Nissan Juke DIG-T Sport Pack Platinum: Cep herkülü




29 Kasım 2011 09:45:00
Nissan’ın radikal tasarımlı Crossover modeli Juke en güçlü motor seçeneği ile testimizin konuğu oluyor. Yeni geliştirilen 1618 cc hacmindeki motor 18 cc yüzünden bir üst sınıftan vergilendirilmesine rağmen uygun satış fiyatıyla dikkat çekiyor. Sıradışı Juke’tan sıra dışı bir performans bekliyorsanız DIG-T motor tam size göre!
Tasarım
Nissan Juke’un en önemli kozu tasarımı. Kimilerinin çok beğendiği, kimilerinin ise çirkin bulduğu tasarım, en azından cesur çizgileri yüzünden alkışlanmalı. Yuvarlak ön farlar, kaputun üzerinde bir noktaya konumlandırılmış gündüz farları ve farklı ızgara yapısı Juke’un sevilen –veya nefret edilen- detayları.  Yerden yüksek yapısı ve şişik çamurluk yapısı Juke’a heryerden geçebilecek güçlü bir aracı imajı yaratıyor. Arka kısmında ise tavana doğru yükselen stop grubu ve yüksek bagaj yapısını görüyoruz. DIG-T versiyonun, tampon altı eklentileri sayesinde standart Juke’lardan daha sportif göründüğünü belirtelim. 1565 mm’lik yüksekliği sayesinde bozuk yollardan gönül rahatlığıyla geçmenize imkan veren Juke, 4135 mm uzunluğa ve 1765 mm genişliğe sahip. Her ne kadar safkan arazi aracı olmasa da ufak kır gezintilerinizde size engel olmayan karoser yapısı Juke’a sırasıyla 26/31/22,5 derece yaklaşma, ayrılma ve tepe açısı sunuyor.







İç mekan
190 hp gücündeki Juke’un dış tasarımında bazı değişiklikler mevcut ama iç mekanı diğer kardeşleri ile neredeyse aynı. Kırmızı renkli kaplamalarla farklı bir hava yakalanan iç mekanda orta konsolun motosikletlerden ilham alınarak oluşturulmuş yapısı göze çarpıyor. Ayrıca kırmızı renk Juke’un sportif görünümlü koltuklarında da kendine yer buluyor. Juke konsolunun en azından bazı yerlerinde yumuşak plastikler kullanılsaymış daha iyi bir kalite algısı yakalanabilirdi. Rahat kullanımlı bir direksiyona, iyi okunan gösterge paneline ve basit bir müzik sistemine sahip Juke’un en ilgi çekici kısmı orta konsolun alt kısmındaki renkli ekran. İki modu bulunan ekrandan klima sistemi kontrol edilebildiği gibi, sürüş modları arasında geçişte yapılabiliyor. Eco, normal ve sport modlarından sport modunda iken Juke’un direksiyon ve gaz tepkileri daha keskin hale geliyor, ayrıca ekrandan turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Juke’un yol bilgisayarının gösterge üzerindeki düğme ile kontrol  ediliyor oluşu gözümüze çarpan en büyük ergonomik sorun.

Motor
Test ettiğimiz Juke’un diğer kardeşlerinden en büyük farkı güçlü motoru. Bu motorla beraber Juke’u 4x4 çekiş sistemi ile birlikte de alabiliyorsunuz ancak test aracımızda bu özellik bulunmuyordu. 5600 d/d’de 190 hp güç üreten turbo beslemeli motorun maksimum torku 240 Nm 2000 d/d’dan itibaren üretiliyor. 1315 kg ağırlığındaki Juke’u uçurmaya yeten motor aracı 8 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor ve 215 km/s maksimum hız vaat ediyor. 6 kademeli manuel vitesle ön tekerlere aktarılan güç, düzgün olmayan asfaltta ve ıslak zeminlerde tutunma kayıpları yaşayarak ESP’nin müdahalelerine ihtiyaç duyuyor. Çalışma karakterini çok beğendiğimiz motorun tüketim değerleri ise şehir içinde yüksek çıkıyor. Testimiz süresince ortalama 8,9 lt/100 km yakıt tüketen Juke, şehir dışında 7 lt/100 km civarında tüketiyor.

Konfor ve yol tutuş
190 hp’lik bir aracın süspansiyon sisteminin 110 hp gücündeki kardeşi ile farklı olmasını bekleyebilirsiniz ama Juke’da böyle bir durum yok. Yol tutuş anlamında çok da iddialı olmayan model bu motorla bereaber daha dikkat edilmesi gereken bir hale geliyor. Juke’un yüksek gövdesi hızlı girilen virajlarda fazlaca salınıma giriyor ve yolun çizgisinden ayrılmaya başlıyor. Önden kaymanın olduğu araç, performanslı kullanımlarda ESP’nin etkili müdahalelerine fazlaca ihtiyaç duyuyor. Hisli sayılabilecek bir direksiyona sahip Juke’un frenleri de beğenimizi kazandı.
İç mekanda sunulan konfor; orta sertlikteki süspansiyonlar, çok gürültü almayan yapı ve kaliteli koltuklar sayesinde bekleneni veriyor. Arka koltukta oturan uzun boylu yolcuların diz ve baş mesafesi sorunu yaşayacağı ise açık.

Güvenlik
İlk Juke testimizde araç henüz EuroNcap çarpışma testine girmemişti ancak aradan geçen süre içerisinde Juke teste girdi ve 5 yıldız almayı başardı. Mini Crossover segmentinin yaratıcısı olarak nitelendirilen araç, önden çarpışma testinde yolcu kabinini sağlam tutmayı başardı. Aracın direksiyonu çok az miktarda geriye doğru kaydı. Mankenlerin üzerinde yapılan ölçümlerde diz ve uyluk bölgesinde bir problem tespit edilmedi ancak, sürücü tarafında konsolun değişik boylardaki mankenlerde ve oturma pozisyonlarında yaralanmaya sebebiyet verebileceği belirlendi.   Juke, arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise sınır değerlerde puanlar aldı.

Yorum-Selim ERKEK
Nissan Juke’un en güçlü versiyonunda kullanılan motorun vergi sistemimiz yüzünden kurban olacağını düşünüyordum ama Nissan Türkiye bu işten alnının akıyla çıktı. Fiyat listesine yapılan müdahale ile vergiden kaynaklanan artış Nissan Türkiye tarafından karşılandı. Test aracımız performansla göz dolduruyor. Üstelik tasarımıyla kendisinden çok daha pahalı araçlardan bile daha fazla kendisine baktırıyor. Juke’un dezavantajlarının başında küçük bagaj hacmi ve kısıtlı iç mekan geliyor. Dışarıdan oldukça iri görünen Juke, içeride B sınıfı hatcbacklerden daha fazla alan sunmuyor. Juke’un dış tasarımına kapılıp satın almayı düşünenler bunu iyi değerlendirmeli, aksi halde Qashqai’ye neden yönelmedikleri konusunda pişmanlık yaşayabilirler.


Teknik Özellikler
Motor:1,6 DIG-T 
Motor Hacmi:1618 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:190 hp 5600 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,0 s
 Maksimum Hız:215 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,1 lt
 Şehir Dışı:5,6 lt
 Karma:6,9 lt
 Test:8,9 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4135 mm
 Genişlik:1765 mm
 Yükseklik:1565 mm
 Dingil Mesafesi:2530 mm
 Bagaj Hacmi:251/550 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1315 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder